Egészség

MediHelp: a magyar középosztály többsége magánorvoshoz fordul, mégsem köt egészségbiztosítást

MediHelp: a magyar középosztály többsége magánorvoshoz fordul, mégsem köt egészségbiztosítást

2015. október 31., szombat
MediHelp: a magyar középosztály többsége magánorvoshoz fordul, mégsem köt egészségbiztosítást

A magyar középosztály 59 százaléka magánszolgáltatóhoz fordul, ha orvosra van szüksége, mégis alig kötnek magán egészségbiztosítást - közölte a MediHelp International egészségügyi szolgáltató az MTI-vel.

A tájékoztatás szerint a középosztály közé a 90-150 ezer forint egy főre eső nettó jövedelemmel rendelkező aktív munkavállalók tartoznak. Tavaly mindössze 11 milliárd forint értékben kötöttek a magyarok betegségbiztosítást, ebből pedig 3,6 milliárd forintot fizettek ki, vagy költöttek szolgáltatásra. Mivel az összegbiztosítások - betegség esetén adott összeg fizetése - a leginkább elterjedtek, a kifizetés jelentős része pénzbeli, a megkapott összeget pedig a beteg akár hálapénzként (paraszolvenciaként) is fizetheti - tájékoztatott a cég a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) adataira alapozva. Közölték, a publikált piaci becslések szerint a számla nélkül fizetett szolgáltatásokkal és a paraszolvenciával együtt Magyarországon évente több mint 300 milliárd forintot költenek az emberek egészségügyi szolgáltatásokra, az állami mellett. Ebből 139 milliárd forint a magánszolgáltatók részére, 144 milliárd forint pedig egyéb, nagyrészt magán- és lakásrendelőkben elköltött összeg. A Századvég Alapítvány által, a Mabisz megbízásából készített felmérésből pedig az derül ki, hogy a magyarok 28 százaléka kötne egészségbiztosítást a közeljövőben és lenne hajlandó havi rendszerességgel néhány ezer forintot áldozni erre a célra, míg 48 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy biztosan nem fog ilyet kötni. A felmérésben résztvevők 83 százaléka már most is rendszeresen költ az egészségére, átlagosan 8857 forintot havonta.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.