Elsősorban a fiatalabb generáció tagjait szólították meg a mellrákellenes kampány szervezői a hagyományos, Lánchídon átvonuló sétával vasárnap. A rendezvényhez - az egészségmegőrzés jegyében - többen kerékpárral, riksával és rollerrel csatlakoztak.
Ebben az évben az emlőrák ellen küzdő kampány "fiatalítását" tűzték ki célul a szervezők, hogy egy olyan egészségtudatos generáció nőhessen fel, amelynek tagjai már fiatal korban tisztában vannak a betegségek kockázataival és azok megelőzésének fontosságával - hangsúlyozta az esemény nyitó sajtótájékoztatóján
Körtvélyes Éva
, az akciót szervező Egészség Hídja Összefogás Egyesület elnöke. Kiemelte, Magyarországon minden hetedik nőt érint a mellrák és lassan nincs olyan, aki ne tudna szűkebb vagy tágabb környezetében olyanról, akit megtámadott a betegség.
Vass László
, az egyesület főtitkára hangsúlyozta, az egészséges életmóddal, az önvizsgálattal, a rendszeres szűrővizsgálatokkal megelőzhető a kór, illetve minél korábban ismerik fel, annál nagyobb százalékban lehetséges a teljes gyógyulás. "A mellrák elleni küzdelem nem a nők magánügye, hanem kiemelkedően fontos közügy és alapvető társadalmi kérdés, hiszen egy édesanya, feleség elvesztése nemcsak a családra, de közvetve a tágabb közösség életére, a társadalomra is kihat" - mutatott rá a megelőzés fontosságára
Balatoni Mónika
, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) társadalmi kapcsolatokért felelős államtitkára. Hozzátette, fontos, hogy családjuk mellett a nők odafigyeljenek saját egészségükre is, szakítsanak időt sportolásra, feltöltődésre és vegyék igénybe az ingyenes mellrákszűréseket. Mint elmondta, ebben az évben Budapest mellett több vidéki városban is szerveztek sétákat a héten a daganatos betegség megelőzéséért. Az eseményen egyebek mellett bemutatták a Breast Partner nevű mobilalkalmazást is, amelyről
Dank Magdolna
onkológus elmondta, az okostelefonokra letölthető applikáció célja, hogy a nők jobban megértsék az esetleges mell- és petefészek-daganatos megbetegedés utáni orvosi lépéseket, hogy az információ és ismerethiány ne tartsa vissza őket a szűréseken való részvételtől. Az egészséges életmód hangsúlyozásaként többen nem gyalog, hanem kerékpáron, rolleren, gördeszkán tették meg a Magyar Telekom székháztól indulva a Vörösmarty térig tartó sétát. Ebben az évben sok cég és szervezet kapcsolódott az akcióhoz, így rózsaszínbe borult az egész Váci utca, ahol számos üzletben a vásárlók az akció rózsaszín karkötőjét kapták ajándékba vagy megvásárolhatták az erre az alkalomra készített eszközöket, amellyel az egyesület munkáját támogatják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.