Súlyos gondok voltak szerdán országszerte a betegszállítással - írta több orvos jelzése alapján csütörtöki számában a Magyar Nemzet. Túlterheltség volt ugyan, de ellátatlanul maradt feladat nem - reagált az OMSZ.
A május elseje óta élő, betegszállítás rendelésére létrehozott központi hívószám vonalain valóban jelentkezett átmeneti túlterheltség, az Országos Mentőszolgálathoz ellátatlanul maradt betegszállítási feladatról szóló jelzés sehonnan sem érkezett - közölte Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője csütörtökön az MTI-vel. Májustól az Országos Mentőszolgálat irányítja az összes magyarországi betegszállítást, így kedd óta a betegszállítás elrendelésére jogosult szakembereknek az 1820-as számot kell tárcsázniuk akkor, ha egyszerű betegszállításra van szükség. A Magyar Nemzet csütörtöki számában több orvos jelzésére hivatkozva írt arról, hogy súlyos gondok voltak szerdán országszerte a betegszállítással. A lap szerint sokszor órákig nem lehetett felhívni az 1820-as telefonszámot. Az autók egy része üresen állt, miközben a betegek szállításra várakoztak. Győrfi Pál az MTI-vel azt közölte: szerdán több mint 4200 betegszállítási igényt rögzítettek és adtak át a területi ellátási kötelezettség alapján illetékes szolgáltatóknak. A mentőszolgálat által megkérdezett, legnagyobbak közé tartozó betegszállító vállalkozások sem számoltak be érdemi feladatszám-csökkenésről - tette hozzá. Mint kiemelte: az 1820-as központi telefonszámra érkező hívások fogadása, szolgáltatóknak történő átadása, a betegszállítások végrehajtása folyamatos, a megrendeléseket az ország 20 betegszállítás-irányító központjában 130, ezzel a feladattal megbízott munkatárs fogadja. A hívásokat, a hívásfogadó rendszer leterheltségét folyamatosan, napszakokra és területekre bontva is figyelik. Győrfi Pál elismerte, hogy helyenként átmenetileg valóban jelentkezett túlterheltség a hívószám vonalain, ami hosszabb várakozási időt okozott. Ugyanakkor leszögezte: a mentés biztonsága (a 104-es segélyhívások lehetősége) sehol sem sérült. Az 1820-as vonal túlterhelődési problémáját a hívásfogadó kapacitás szükség szerinti bővítésével küszöböli a mentőszolgálat - tette hozzá a szolgálat szóvivője. A Mentők és Betegszállítók Országos Egyesülete (MBOE) azt közölte: az 1820-as központi hívószám bevezetése váratlan túlterheltséget okozott, az egészségügyi szolgáltatók nem tudtak zökkenőmentesen megrendelni a szállításokat. Az MBOE szerint "merőben más megoldásokat kell alkalmazni, mert a mentőszolgálat nem lesz képes a feladattal megbirkózni anélkül, hogy veszélyeztetné a mentés biztonságát". Az egyesület azt javasolja, hogy az 1820-as hívószámot irányítsák át az Országos Betegszállító Szolgálat megyei irányító központjaihoz, ahol - mint írták - megfelelő infrastruktúrával, képzett és gyakorlott szakszemélyzettel azonnal megoldható az országos szintű probléma, és a jogszabályi feltételek is megvalósulhatnak. A betegszállítók az általuk felvett es elvégzett szállításokat egyeztetnék az Országos Mentőszolgálattal. "A teljes magyarországi egészségügyi ellátórendszer érdeke, hogy a betegszállítás zökkenőmentes, a mentés pedig biztonságos legyen" - fogalmaztak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.