A kerékpárokhoz sorolnák az elektromos rollereket


Egy módosító javaslat szerint a jövőben a 25 kilométer/órás sebességű elektromos rollerek kerékpároknak minősülnének, az ennél gyorsabbak pedig segédmotoros kerékpárnak. A tervezet már Lázár János minisztériumánál van.
Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős államtitkár a Magyar Nemzetnek azt nyilatkozta: megfogalmazták a módosító javaslatokat, ,,készen" vannak.
A KRESZ-módosítást az év első felére tervezték, de a kormányzati átalakítások miatt átkerült az elkészült tervezet az Építési és Közlekedési Minisztériumhoz. Az elektromos rollerekre vonatkozó szabályozás illeszkedni fog az uniós nagyvárosokban már életbe lépett formulához.
A módosítás lényege röviden annyi, hogy a 25 kilométer/órás végsebességű e-rollerek, rollermegosztó szolgáltatások és segwayek a jövőben kerékpárnak minősülnének, aminek pedig még ennél is nagyobb a végsebessége, azok pedig segédmotoros kerékpárnak.
Az államtitkár szerint ha az összes elektromos rollert segédmotoros kerékpárnak minősítenénk át, akkor a rollermegosztó cégek lehúzhatnák a rolót. A segédmotoros kerékpárhoz ugyanis kötelező a bukósisak, a rollerezők közül pedig senki nem hord ilyet. Így ahol a motor lekapcsol 25 kilométer/óránál, ott egységesen az unióban kerékpárokra vonatkozó szabályozás van érvényben.
Az Európai Unió példáját követi Magyarország Révész Máriusz szerint, az EU azonban tovább szigorítana: csupán a gyárilag beépített 20 kilométer/órás sebességkorlátozást, és legalább 30,5 centiméter átmerőjű kerekeket, valamint a rollerezőknek előírnák a kötelező bukósisak-használatot. Továbbá csak 16 évesnél idősebbek rollerezhetnének, ráadásul azt is megtiltanák, hogy gyalogúton, illetve ittasan vezessék.
Bár a városi rollerezés népszerű, több európai ország is bojkottálni kezdte őket: Párizsban április 2-án népszavazást tartanak a használatukról, mivel az ottaniaknak elegük lett abból, hogy a rolleresek figyelmen kívül hagyják a közlekedési szabályokat és a sebességkorlátozást. Ráadásul, hasonlóan Budapesthez, ott is problémát okoznak a szétdobált rollerek. Ez utóbbit itthon már szabályozták: a fővárosi szabályozás szerint csak a mikromobilitási pontokon vehetők el, illetve tehetők le az eszközök.