Közélet

Szeged magasan az országos átlag fölött van! Sajnos...

Szeged magasan az országos átlag fölött van! Sajnos...

2022. szeptember 1., csütörtök
Szeged magasan az országos átlag fölött van! Sajnos...

Eddig is az élmezőnybe tartozott Szeged, de a mai naptól alighanem listavezető az országban. Sajnos kétes a dicsőség, mert a tömegközlekedés árait nézve kívánkozik az élre. Szeptember 1-től még erősített is a pozíción. Ráadásul még kétszer, a jövő év és az azt követő év elején is emelnek rajta.

A júliusi közgyűlésen a többségben lévő városvezetéshez hű képviselők megszavazták, hogy a helyi parkolás mellett a bérletek és a menetjegyek ára is növekedjen az iskolakezdéssel. Csütörtöktől az elővételes vonaljegyek 320 Ft helyett 390-be kerülnek, fedélzeten vagy elektronikus úton megvásárolva 370 helyett 450 Ft-ra, a járművezetőtől kérve pedig 450 helyett 550 Ft-ra emelkedett. A harmincnapos bérlet 1000 forinttal, míg a nyugdíjas bérlet 800 forinttal kerül többe.

Nézzünk szét a térképen.

  • Debrecenbena 400 forintos előre megváltott vonaljegy mellett, ha fedélzeten vesszük a tiketet, akkor 500 ft.
  • Miskolcon 350 forint az előreváltott és 500 forint a fedélzeti jegy
  • Pécsen ugyancsak 350 és 500 forint ez a két jegytípus
  • Győrben előre 250 forintot, a járművön 440 forintot kell fizetni
  • Budapesten 350 forint az előre megváltott jegy és 450 forint a járművon váltott jegy

A linkekre kattintva további összehasonlítást is találnak és itt van részletesen a szegedi tarifatábla is, ha valakinek kedve lenne tovább böngészni.

Ez már a régmúlt-mélyen a zsebbe kell nyúlni, ha valaki buszjegyet szeretne vásrolni.

Amellett, hogy drága a tömegközlekedés, az önkormányzat folyamatosan ritkítja a járatokat, összevonja azokat, élhetetlenné és használhatatlanná téve az utazást.

Az utóbbi években lezüllesztett szegedi tömegközlekedés nem utasbarát, de legalább nagyon drága... és lesz még drágább...

Persze nem elfeledendő, hogy Szeged fennen hirdeti, hogy zöldebb város nincs és nem is lesz az országban. A drasztikus parkolójegy drágulás és a drasztikus, három lépcsős áremelés a tömegközlekedésen az embereket két szék között a földre löki, mert autóval és tömegközlekedéssel is rendkívüli, és országosan is egyedülállóan drága az utazás Szegeden. Az meg kevés, ha a drága parkolójegy mellé amolyan alamizsnaként egy csökkentett árú tömegközlekedési jegyet adnak az autósoknak. Mert a családtagok akkor is drágán utaznak.

AZ ÖNKORMÁNYZAT NEM NÉZI AZ EMBEREK ÉRDEKÉT

- A júliusi közgyűlésen sem a parkolójegyek, sem a tömegközlekedési jegyek áremelését nem támogattuk, mert az nem a szegediek érdekét szolgálja, az az itt élők terheit növeli nem kis mértékben. Az országban a kormányzat és az önkormányzat is azon dolgozik, hogy hogyan tudnák megkönnyíteni az emberek terheit, ehhez képest a szegedi önkormányzatnál ezt figyelmen kívül hagyva a költségvetésben betervezett, olykor fölösleges, vagy halasztható kiadásokhoz is ragaszkodnak. A koronavírus-járvány alatt is ez a szemlélet uralkodott és most is, ez semmit nem változott - mondta lapunknak Tápai Péter, A Fidesz-KDNP önkormányzati frakcióvezetője.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.