Akadnak még kérdések, de augusztus első napjától fizetős lehet a tram-train

Cikkünk frissítése óta eltelt 2 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

November végén indult meg a forgalom Szeged és Hódmezővásárhely között a tram-train vonalon, azóta úgynevezett utasforgalmi próbaüzem zajlik. Az utazók gyorsan megkedvelték az új közlekedési formát – a Borfesztivál alatt még éjszaka is tele voltak a szerelvények.

Több kitűzött dátum is volt arra, hogy mikor fejeződik be a próbaüzem, de ezt különböző okokból elhalasztották. Legutóbb augusztus 1-ről szóltak a hírek, ami úgy tűnik, hogy tartható is lenne, azonban

egyelőre nem tisztázott, hogy mennyibe kerülnek majd a jegyek és a bérletek a járatokra.

Ennek oka az, hogy a szerelvényeket üzemeltető MÁV és a Szegedi Önkormányzat még nem írta alá az erről szóló szerződést. A két fél elképzelései abban mindenképpen egyeznek, hogy a kombinált bérletekből a vasúttársaság és a város is engedményt ad majd az utasoknak.

Az önkormányzat azt szeretné, hogy Szegeden belül az utasok helyi jeggyel és bérlettel is utazhassanak a tram-trainen.

Nagy Sándor Szeged momentumos városfejlesztési alpolgármestere bizakodóan nyilatkozott az RTL Klub híradójának. Azt mondta, hogy a kollégái szerint nincs komoly probléma az előzőleg leegyeztetett számokkal, de mindezt még két önkormányzati bizottság elé is be kell terjeszteni. Közösségi oldalán ezt azzal kiegészítette, hogy a díjszabást legalább 30 nappal a hatálybalépést megelőzően közzé kell tennie.

A Momentum közeli Szegeder információ szerint a város kész arra, hogy a korábbi 1-es villamos üzemeltetésére fizetett díjat odaadja a tram-train üzemeltetőjének, azaz a MÁV-nak, ezért cserébe a szegediek is használhatnák helyi közösségi közlekedési eszközként, helyi viszonylatban.

MI VÁLTOZIK, HA VÉGE A PRÓBAÜZEMNEK?

A próbaüzem végével a legnagyobb változás, hogy fizetőssé válik az utazás a tram-trainen. Jegyvizsgálók most is segítik az utazást, akkortól azonban már ellenőrzik az utazási igazolványokat. A jelenleginél lényegesen sűrűbben, az ígértek szerint csúcsidőben 10 percenként közlekednek majd a szerelvények. Az utazás is gyorsabb lesz, a két város között 100 km/h sebeséggel közlekedhetnek majd.

Kérdéseket küldtünk a MÁV-nak, hogy mikortól lesz fizetős a tram-train és milyen tarifával lehet utazni, ha választ kapunk, megírjuk.

Előző sztori

A magyarság megőrzése sokszor a tanárokon múlik határokon innen és túl

Következő sztori

Vörös kódot rendel el a Belügyminisztérium