Közélet

Változik a menetrend, az utasokon spórol az SZKT

Változik a menetrend, az utasokon spórol az SZKT

2022. június 1., szerda
Változik a menetrend, az utasokon spórol az SZKT

Radikálisan újraírja a trolik és villamosok menetrendjét az SZKT. A közlekedési

társaság ezzel is próbálja ellensúlyozni azt a 863 millió forintos hiányt,

ami az előző évben mutatkozott a költségvetésében. A villamosoknál 96 millió, a trolikon 154 millió forint marad a kasszában. A hiánynak nagy része a koronavírus-járvány miatt megváltozott életritmus miatt jött össze, csak a jegybevételekből hiányzott 543 millió forint. Az azonban kérdés, hogy miután visszaállt a város a megszokott ritmusára, azaz várhatóan a bevételek is nőnének, miért a kevesebb járat? Úgy tűnik a kevesebb utas elvet követi a cég.



- A pénzügyi bizottság május eleji ülésén egyetértett azzal, hogy a hiányt kezelni kell, változtatni kell a tömegközlekedés szerkezetén.

Sajnálatos hogy amellett, hogy szakmailag inkompetens következtetést vontak le, magyarul sem értenek.

A ritkítás ugyanis nem egyenlő a szerkezetváltoztatással. A menetrendek ilyen változtatását nem lehet támogatni-mondta Tápai Péter.

A Fidesz önkormányzati képviselője hozzátette, hogy a szerkezeti változást az jelentheti például, hogy optimalizálják a járműparkot, azaz például a csuklós trolik helyett közlekedjenek szóló járművek, de ilyen lehet az elektromos buszok beszerzése is. -Igazodni kell a piaci körülményekhez és az utasok elvárásához. Ha egy élhető menetrendet,

megfelelő minőségű szolgáltatást, például légkondicionált járművekkel kínál az SZKT, az növeli a szolgáltatás minőségét, így többen választják a tömegközlekedést, ami növeli a bevételeket

-emelte ki Tápai Péter.

A megfelelő tömegközlekedési menetrend azért is szükséges, mert a városban csökkentették a parkolóhelyek számát, így a Belvárost még nehezebb elérni.

Ritkábban járnak a villamosok

A 2-es villamos tanítási időben 6 perces követési idő helyett szeptember 1-től 7-8 percenként jár majd, nyáron csúcsidőben az eddigi 7-8 perc helyett 10 percenként követik egymást a járatok. A 3/3F és 4-es vonalán marad az ütemes követés, de csúcsidőben 12 helyett 15 perc lesz ez a közös szakaszon, azaz Tarjáni végállomás és a Dugonics tér között 7-8 percenként jár majd a villamos.

Átalakul a menetrend, újra lesz 6-os troli

Az egyik legfontosabb változás a troliknál, hogy a 7/7A járatot összevonják a 9-essel, az új vonalon a Lugas utcától a Bakay Nándor utcáig lehet közlekedni. A június 16-án induló új 9-es az Árkádba igyekvőket és a Cédrusliget lakóit szolgálják ki.

Újra lesz 6-os troli. A 9-es vonal módosítása miatt ez jár majd a Vértói útról, a végállomás a Gyermekkorháznál lesz és összehangolva jár majd a Hont Ferenc utcából induló 5-ös járattal, csúcsidőben 8-12 perces követési idővel, azon kívül 20 percenként, azaz a közös szakaszon 4-6, illetve 10 percenként jön majd a troli. Mindezek mellett az 5-ös, 6-os és 19-es trolik hétköznapokon napközben, csúcsidőn kívül, mindkét irányban összehangolva közlekednek a 21-es buszokkal így a Mars tér és a Rózsa utca között 5 perces követési idő lesz ezen a szakaszon.

A 8-as, 10-es vonalán 10 helyett 12 perces lesz a követési idő, így az eddigi 5 helyett 6 percenként követi a két járat egymást a Berlini körút és a Klinikák között. A 9-es, 19-es troli iskolaidőben a reggeli csúcsidőben 10 perc helyett 12 perces, délutáni csúcsidőben 12 perc helyett 15 perces követéssel jár majd, a közös szakaszon a Mars tér és a Csillag tér között reggel 6 perces, délután 7-8 perces közös követés lesz.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.