Változik a menetrend, az utasokon spórol az SZKT

Cikkünk frissítése óta eltelt 6 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Radikálisan újraírja a trolik és villamosok menetrendjét az SZKT. A közlekedési

társaság ezzel is próbálja ellensúlyozni azt a 863 millió forintos hiányt,

ami az előző évben mutatkozott a költségvetésében. A villamosoknál 96 millió, a trolikon 154 millió forint marad a kasszában. A hiánynak nagy része a koronavírus-járvány miatt megváltozott életritmus miatt jött össze, csak a jegybevételekből hiányzott 543 millió forint. Az azonban kérdés, hogy miután visszaállt a város a megszokott ritmusára, azaz várhatóan a bevételek is nőnének, miért a kevesebb járat? Úgy tűnik a kevesebb utas elvet követi a cég.



– A pénzügyi bizottság május eleji ülésén egyetértett azzal, hogy a hiányt kezelni kell, változtatni kell a tömegközlekedés szerkezetén.

Sajnálatos hogy amellett, hogy szakmailag inkompetens következtetést vontak le, magyarul sem értenek.

A ritkítás ugyanis nem egyenlő a szerkezetváltoztatással. A menetrendek ilyen változtatását nem lehet támogatni-mondta Tápai Péter.

A Fidesz önkormányzati képviselője hozzátette, hogy a szerkezeti változást az jelentheti például, hogy optimalizálják a járműparkot, azaz például a csuklós trolik helyett közlekedjenek szóló járművek, de ilyen lehet az elektromos buszok beszerzése is. -Igazodni kell a piaci körülményekhez és az utasok elvárásához. Ha egy élhető menetrendet,

megfelelő minőségű szolgáltatást, például légkondicionált járművekkel kínál az SZKT, az növeli a szolgáltatás minőségét, így többen választják a tömegközlekedést, ami növeli a bevételeket

-emelte ki Tápai Péter.

A megfelelő tömegközlekedési menetrend azért is szükséges, mert a városban csökkentették a parkolóhelyek számát, így a Belvárost még nehezebb elérni.

Ritkábban járnak a villamosok

A 2-es villamos tanítási időben 6 perces követési idő helyett szeptember 1-től 7-8 percenként jár majd, nyáron csúcsidőben az eddigi 7-8 perc helyett 10 percenként követik egymást a járatok. A 3/3F és 4-es vonalán marad az ütemes követés, de csúcsidőben 12 helyett 15 perc lesz ez a közös szakaszon, azaz Tarjáni végállomás és a Dugonics tér között 7-8 percenként jár majd a villamos.

Átalakul a menetrend, újra lesz 6-os troli

Az egyik legfontosabb változás a troliknál, hogy a 7/7A járatot összevonják a 9-essel, az új vonalon a Lugas utcától a Bakay Nándor utcáig lehet közlekedni. A június 16-án induló új 9-es az Árkádba igyekvőket és a Cédrusliget lakóit szolgálják ki.

Újra lesz 6-os troli. A 9-es vonal módosítása miatt ez jár majd a Vértói útról, a végállomás a Gyermekkorháznál lesz és összehangolva jár majd a Hont Ferenc utcából induló 5-ös járattal, csúcsidőben 8-12 perces követési idővel, azon kívül 20 percenként, azaz a közös szakaszon 4-6, illetve 10 percenként jön majd a troli. Mindezek mellett az 5-ös, 6-os és 19-es trolik hétköznapokon napközben, csúcsidőn kívül, mindkét irányban összehangolva közlekednek a 21-es buszokkal így a Mars tér és a Rózsa utca között 5 perces követési idő lesz ezen a szakaszon.

A 8-as, 10-es vonalán 10 helyett 12 perces lesz a követési idő, így az eddigi 5 helyett 6 percenként követi a két járat egymást a Berlini körút és a Klinikák között. A 9-es, 19-es troli iskolaidőben a reggeli csúcsidőben 10 perc helyett 12 perces, délutáni csúcsidőben 12 perc helyett 15 perces követéssel jár majd, a közös szakaszon a Mars tér és a Csillag tér között reggel 6 perces, délután 7-8 perces közös követés lesz.

Videó!
Előző sztori

Csak idő kérdése volt: tűz ütött ki a belvárosi hajléktalantanyán

Következő sztori

Új beszállítókat vár a SPAR Hódmezővásárhely körzetéből