Nagy nehezen, de sikerült átadni az Oskola utcát

Cikkünk frissítése óta eltelt 2 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Úgy tűnik, valóban véget érnek az egy éven át tartó forgalmi kálváriák az Oskola utcán és annak környékén: Botka László polgármester ma hivatalosan is átadta a megújult Oskola utcát.

A leginkább kerékpárosok által kikényszerített és ezáltal rájuk szabott beruházás tavaly nyáron kezdődött el. Nem kevés kívánnivalót hagyott maga után az elmúlt egy évben a forgalmi rendek változása és a novemberben átadott részleges útszakasz, amikor ugyan maga az Oskola utcai burkolat elkészült, a gyalogosok azonban mégsem tudtak rajta rendesen közlekedni.

Bár a kivitelezésnek továbbra is vannak rejtett hibái – ezeket főként a helyi ellenzék térképezi fel az utóbbi időben -, az átadáskor már járható volt. Más kérdés, hogy az Oskola utca egyes vendéglátói lapunknak azt nyilatkozták az átadás kapcsán: mivel a teraszok helyenként alig másfél méterre vannak a kijelölt kerékpárutaktól, nem igazán szívelik, ha egy biciklis 40 km/h-val száguld el mellettük.

Így újult meg a belváros

Az Oskola utca–Belvárosi híd–Stefánia útvonalon irányhelyes kerékpáros létesítményeket és a közösségi közlekedést segítő forgalmi sávokat alakítottak ki – írja az önkormányzat sajtóközleményében. Széles, díszburkolattal kirakott járda épült a gyalogosoknak az Oskola utcán. A kerékpáros és közösségi közlekedés biztonságosabbá tétele érdekében felújították a Belvárosi híd lábánál található csomópontot és a Nemzeti Színház előtti körforgalmat is. Kerékpáros-gyalogos zónává alakult a Széchenyi téri postától a bíróságig tartó rész. Kétoldali kerékpáros nyomok, illetve kerékpársávok létesültek, hogy minden közlekedő számára egyértelművé váljon a közlekedés rendje. Húsz nagykörúton belüli egyirányú utcát nyitottak meg az ellenirányú kerékpáros közlekedés számára. Az építkezéseket megelőzően vízvezeték-rekonstrukciót végeztek el az Oskola utcán és a Stefánián, erre további 180 millió forintot fordított az önkormányzat. A belvárosi fejlesztések keretében 44 kerékpártámaszt telepítettek, a teljes projektben 56 kerékpártámaszt helyeztek ki. A belvárosban 9 kilométerrel egészült ki a kerékpáros útvonalak hossza, ami a teljes projektben összesen 26 kilométer bővülést jelent. A teljes projektben 18 troli- és buszmegálló épült, illetve újult meg. Az Oskola utcán 13 fát ültettek, ezekkel együtt a projekt egészében összesen 234-et.

Az Oskola utcai felújítás kálváriájáról készült – és remélhetőleg tovább nem készülő – cikksorozatunkat ide kattintva tekinthetik meg.

Előző sztori

Legendás jaguárok gurulnak be Szegedre

Következő sztori

Jakab Péter ételfutárnak állt