Továbbra sem válaszol a város vezetése a kellemetlen kérdésekre

Cikkünk frissítése óta eltelt 1 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Tegnapi, a városi felújítások hibáiról szóló cikkünk kapcsán tettünk fel kérdéseket Nagy Sándor alpolgármesternek, Mihálik Edvin momentumos zöld tanácsnoknak, Binszki József DK-s frakcióvezetőnek és Tápai Péter Fideszes frakcióvezetőnek. Úgy tűnik, hogy folytatódik a tendencia, és

a város vezetése és az abban közreműködő pártok a kellemetlen kérdésre nem válaszolnak,

csak Tápai Péter írta meg a véleményét.

Szükségesek a felújítások

– Elsődlegesen le kell szögezni, hogy minden fejlesztésnek örülök és támogatom. Szeged újjászületése is egy fejlesztésnek (városszerkezete és épületei megújítása útján) köszönhető. Elmondhatjuk, hogy egy település fejlesztés, fejlődés nélkül csak vegetál, ezért is tartom fontosnak a városi fejlesztéseket.

A jövő környezeti és társadalmi kihívásai is szükségessé teszik a fejlesztéseket

– írta válaszában Tápai Péter.

A Fidesz frakcióvezetője hozzátette, hogy a komplex fejlesztések közül a Tisza Lajos körút megújítása áll legközelebb a szívéhez. – Ez a körút az árvíz után újjáépített modern, európai Szeged jelképe másrészt ez volt az első átfogóan megtervezett olyan fejlesztés ahol a várostervezők a házak színeit, zöldfelületeit is meghatározták. Az így kialakított városrész rendkívül harmonikus és rendezett képet mutat – írta válaszában.

A Tisza Lajos körúttal mindenki elégedett lehet-bár rengeteg gond volt a kivitelezéssel

Hanyag helyismeret okozhat csúszást

Kérdéseink kitértek arra is, hogy a képviselők meglátása szerint miért csúsznak rendszeresen az átadási határidőkkel. -Ez kifejezetten szakmai kérdés.

Rossz vagy hanyag helyismeret alapján kiírt közbeszerzések okozzák már a kiíráskor borítékolható csúszást.

Ehhez jön hozzá az esetleges előre nem látható akadályok, hiszen Szeged hosszú történelemmel rendelkező város, ahol a föld alatt lehetnek még most is meglepetések, mint például a házak alatt húzódó pincék. Átfogó fejlesztési koncepció nélkül nem egymásra épülően, folytatólagosan készülnek fejlesztések, hanem a rendelkezésre álló pályázati lehetőségek határozzák meg a fejlesztések irányát, ütemét, azaz a gombhoz keresik a kabátot – fejtette ki Tápai Péter.

A frakcióvezető idesorolja a Kárász utca otromba, kábelrengetegből álló árnyékolójának kivitelezését is. Mint írta, a legutóbbi Dózsa Gy. u. -Stefánia út felújítás eklatáns példája a kapkodásnak és a tervezetlenségnek. Rossz időpontban elkezdett felújítás, amihez párosult egy a forgalmat jelentősen befolyásoló másik beruházás, az Oskola utca és az azt követő forgalmi rend változás.

A szegedieket megosztja a Kárász utca napvitorlája, a város vezetése ragaszkodik hozzá.

– A csúszások okának látom továbbá a város részéről kevés és elégtelen ellenőrzést a kivitelezések felett.

Úgy vélem, hogy lenne és van is megoldás a fenti problémák elkerülésére, de ahhoz egy nyitott szakmailag képzett városfejlesztőre lenne szükség, nem pedig egy, az informatika világából kiszakadt lámpaerdőket telepítő alpolgármesterre – zárta válaszát Tápai Péter.

Porto jó példa lehet Szegeden

Azt is megkérdeztük a képviselőktől, hogy mi lenne a következő fejlesztési munka, amit érdemes lenne elkezdeni a városban. – Szegediként, vizet szerető polgárként a Tisza és annak partjának rendezését, fejlesztését látnám szívesen. Kikötőkkel, sétahajóval, teraszokkal és nem pedig gaz és szemét alkotta folyóparttal. Ha példát is mondanék, akkor a portugál Porto és annak partja minta lehetne nekünk is – mondta Tápai Péter.

Hangulatában hasonló lehetne Szegeden a Tisza part is.
Előző sztori

Pintér Sándor: az országban továbbra is rend van!

Következő sztori

Szegedi vállalkozók több mint 1100 üveg üdítővel lepték meg a mentősöket