Nem fedezi a költségvetést, drágul a fuvardíj

Cikkünk frissítése óta eltelt 1 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Több mint 20 százalékkal drágulhatnak a közúti fuvarozási díjak idén éves szinten. Az első negyedéves 9-10 százalékos díjemelés ugyanis csak részben fedezi a fuvarozók megnövekedett költségeit.

A DigiLog Consulting közölte, hogy az általuk kidolgozott Közúti Fuvarozási Árindexszel átláthatóan követhető a megbízók számára a költségek alakulása. Ez alapján 2021-es bázishoz képest a 2022-ben jelentkező összes gazdasági hatás okozta költségnövekedést a nemzetközi közúti fuvarozás esetében 11,3, a belföldi közúti fuvarozás esetében pedig 14,1 százalékos díjemelés kompenzálná.

Azonban egyik területen sem emelkedett a díj ennyit.

Bár a fuvarozókat eleinte segítette a benzinárstop, március közepe óta azonban a piaci árát fizetik. Ennek a hatása pedig erőteljesebben ki fog ütközni a második negyedévben.

A közlemény szerint a különbséget az egyébként is alacsony jövedelmezőséggel rendelkező fuvarozók állják. A cég prognózisa szerint egész évben 18,6 százalékos díjemelésre lesz szükség a nemzetközi fuvarozásban, a belföldiben pedig 24,8 százalékosra.

Lajkó Ferenc, a DigiLog ügyvezetője szerint, aki nem tud ekkora áremelést átvinni, az néhány hónapon belül tönkremehet, a díjemelést elutasító megrendelők pedig fuvarkapacitás nélkül maradhatnak.

(Index)

Előző sztori

Nagyon jön fel a Mi Hazánk, már csak két párt népszerűbb nála

Következő sztori

Egyetemi rejtély: lesz-e ősztől JATE Klub?