Téli kényszerpihenőn a motorok

Bár vannak nagyon elszántak, akik télen is motorra ülnek, de a szakemberek nem tanácsolják a téli motorozást. Ideje téli pihenőre küldeni a  motorokat, nem árt azonban, ha erre fel is készítjük a járművet.

Szegedre is megérkezett a hideg, az aszfalt lehűlt és olykor csapadék is nehezíti a közlekedést. Míg az autónkat felszerelhetjük téli abronccsal, addig a motor gumija ilyenkor már merevebbé válik és veszít tapadásából. Gyártanak egyébként téligumit motorok számára is, de ezek még nincsenek elterjedve, ami nem is csoda, hisz télen motorozni több szempontból is kockázatos.

De nézzük is meg, hogy milyen a jó motorgumi. A motortire.hu széles kínálata mindenki számára tartogat megfelelőt. Hisz az, hogy milyen a jó motorgumi az mindig a motortól és a motorostól is függ. Milyen a vezetési stílus, milyen távolságokra milyen időben motozunk, milyen útfelületen, talajon tesszük ezt meg. Hisz egy földúton, sárban dagonyázó motornak teljesen másra van szüksége, mint az aszfalton kanyargónak. Sok a kérdés, de mindegyikre van válasz. Típus, márka, méreg, kategória, ezeket mindig érdemes alaposan átnézni.

A levegőben a legjobb

A téli motortárolás sokak számára nem könnyű, hisz akinek nincs garázsa, nincs tárolója, annak is megoldást kell találni erre. Érdemes ilyenkor körbekérdezni motoros ismerőseinket, hogy akad-e egy plusz hely a garázsukban, vagy felkeresni olyan cégeket, melyek kifejezetten erre specializálódtak. Egy motornak nem jó, ha a szabad ég alatt tölti a hideg évszakot, de ha nincs más lehetőség, akkor bizony kötelező beszerezni egy vízzáró takaró ponyvát, ami alatt a motor valahogy átvészeli a telet.

A téliesítés egyik fontos része a gumi kérdése. Hisz ha az oldalsztenderen áll a motor, akkor bizony a hosszú hónapok alatt a gumi eldeformálódhat, így ilyen esetben érdemes legalább hetente, kéthetente tologatni, mozdítani rajta egy kicsi. Ennél jobb, ha a középállványra állítjuk vagy első-hátsó emelőre tesszük, ez még a lengéscsillapítónak is jót tesz. A motort érdemes alaposan megtisztítani és megszárítani a téli pihenő előtt és ellenőrizni az olajat, fékfolyadékot. Az utolsó utunk pedig vezessen a benzinkútra, ahol teletankoljuk a motort. Azért pedig, hogy a benzin tavaszig ne kocsonyásodjon meg, stabilizátort is szükséges hozzáadni. Ha pedig már a benzinkúton vagyunk, ellenőrizzük a keréknyomást, ha lapos a gumi, fújjuk fel.

A motort érdemes időről időre beindítani télen is, és hagyni, hogy üzemi hőmérsékletig melegedjen. Egy motoros ilyenkor meghallja, ha valami nem úgy van, mint szokott, ez pedig akár probléma forrása is lehet. Az akkumulátoroknak is jót tesz, ha be-beindul a motor, de a legjobb, ha vásárolunk egy csepptöltőt és erre tesszük az aksit. Így nem érhet tavasszal az a meglepetés, hogy nem indul a motor. Ha pedig van időnk és lehetőségünk, akkor érdemes a műanyag- és gumirészeket is ápolni, a láncot pedig láncsprével befújni, hogy télen se rozsdásodjon be. A gumi állapotát pedig érdemes a téli pihenő előtt ellenőrizni, nehogy meglepetés legyen tavasszal, hogy új garnitúrára van szükség.

(Támogatott tartalom / Borítóképünk forrása: Pixabay.com)

Előző sztori

Közel 650 ezer is lehet a négyzetméterár Szegeden

Következő sztori

Szegedet komolyan érinti a csempész útvonal