A városi önkormányzat kiemelt figyelmet fordít arra, hogy élhető és fenntartható irányba sodorja az infrastrukturális beruházásokat. A kormány által támogatott Zöld város kialakítása nevet viselő programban is jelen van Szeged, keretein belül rengeteg fejlődést tudott produkálni a város. Ugyanakkor hatalmas ellentmondást rejt magában a tény, hogy a parkolási díjszabás alól nincsenek mentesítve a zöld rendszámmal rendelkező gépjárművek.
Az ország nagyvárosainak és megyeszékhelyeinek többségében már bevett szokássá vált, hogy a zöld rendszámos autóknak nem kell fizetniük a parkolásért. Az elgondolás hátterében leginkább az elektromos autók népszerűsítése, és ezzel egy fenntarthatóbb, élhetőbb városi közeg kialakítása áll. Szeged viszont azon kevés városok közé sorolható, amelyek egyelőre ezeket a gépjárműveket is parkolási díjjal terhelik.
Jól látható, hogy Délkelet-Magyarországnak igencsak van hova fejlődni ezen a téren, ugyanakkor a szomszédos Hódmezővásárhelyen például nem kérnek pénzt a villanyautóktól a várakozásért. Bőven szerepelnek a listán olyan városok is, amelyek jóval kisebbek Szegednél, továbbá még csak nem is megyeszékhelyek - ide tartozik például Tamási is, egy Tolna megyei kisváros, aminek népessége nem éri el a tízezer főt.
Jelenleg nincs arra vonatkozó egységes szabályzás, hogy hol lehet zöld alapszínű rendszámos gépjárművel ingyenesen parkolni. Erről minden önkormányzat saját maga dönthet rendeletek útján. Szeged azon városok közé tartozik, amelyek élvonalban járnak a környezetbarát megoldások terén és rengeteg hasznos fejlesztés valósult meg a kormány által kiírt Zöld város kialakítása pályázatnak köszönhetően. A mikromobilitás jegyében beengedték a városba a közösségi elektromos roller szolgáltatást, a tömegközlekedési eszközöket is próbálják a fenntarthatóság felé elmozdítani környezetbarát járművek beszerzésével. Ugyanakkor felvetődhet bennünk a kérdés, hogy mennyire zöld a város, ha az elektromos autók parkolása továbbra sincs ingyenesen biztosítva?
Arról nincs információnk, hogy lakosság mekkora hányada rendelkezik elektromos autóval Szegeden, de kezelhetjük tényként, hogy a villanyautók száma eltörpül a hagyományos, robbanómotoros gépjárművekéhez képest. Ezáltal a zöld rendszámos autók parkolási díjából befolyó összeg meglehetősen alacsony lehet, ennek ellenére úgy tűnik, a városvezetés az utolsó fillérig ragaszkodik ehhez a bevételhez.
Felkerestük a Szegedi Közlekedési Társaság Parkolási üzletágát (SZEPARK) az üggyel kapcsolatban, azonban cikkünk megjelenéséig nem érkezett tőlük válasz. Illetőleg Mihálik Edvin önkormányzati képviselőnek, a Zöld város programért felelős tanácsnoknak is feltettünk néhány kérdést a témáról, sajnos még ő sem reagált a megkeresésünkre. Amint válaszolnak nekünk, az új információk birtokában frissítjük a cikkünket, vagy újat írunk!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.