Mihálik Edvin: a zöld rendszámos autók is ugyanannyi helyet foglalnak

Cikkünk frissítése óta eltelt 2 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Tegnapi cikkünkben beszámoltunk róla, hogy bizony Szeged azon kevés városok sorát erősíti, ahol még fizetni kell a zöld rendszámos autóknak a parkolásért. Felkerestük a témával kapcsoltban a SZEPARK-ot és Mihálik Edvin önkormányzati képviselőt, a Zöld város programért felelős tanácsnokot. Utóbbi reagált is a kérdéseinkre – de önök is meg fognak lepődni a válaszain!

Mi kérdeztünk – Mihálik válaszolt

Szerkesztőségünk három egyszerű kérdést juttatott el a Momentumos képviselő számára, amelyeket most önökkel is ismertetünk. Az egyértelmű feltevésekre Mihálik Edvin egy hosszas és zavaros magyarázkodásba kezdett, lényegi információkkal továbbra sem bővültek az ismereteink. Válaszlevelét – a képviselő úr kérésére – a cikk végén módosítások nélkül, hiánytalanul közöljük, de lássuk előbb a kérdéseket:

  1. Mi az oka annak, hogy az ország nagyvárosainak és megyeszékhelyeinek zömében ingyenesen parkolhatnak a zöld rendszámmal rendelkező autók, de Szegeden nem?
  2. Tervben van-e, hogy mentesítik a zöld rendszámos autókat a parkolási díj fizetése alól?
    • Ha igen, mikorra várható az intézkedés?
    • Ha nem, esett-e szó ennek a lehetőségéről bármilyen hivatalos kontextusban?
  3. Érkezett-e panasz a lakosság részéről a fent említett témával kapcsolatban?

Az ellenzéki aduász: a kormány hibája

Érvelésének középpontjában az áll, hogy amikor a kormány ingyenessé tette a parkolást a koronavírus-világjárvány miatt a városokban, Szegeden hatalmas gondot okozott a belvárosban élőknek, hogy szabad parkolóhelyet találjanak. Ennek az volt az oka, hogy sokan akár egy egész napra otthagyták valahol az autójukat, hiszen a parkolásért úgy sem kell fizetni: Mihálik szerint hasonló helyzet alakulhatna ki, ha a zöld rendszámos autók mentesülnének a díjfizetés alól.

Ő már több parkolási ügyben is intézkedett

Az önkormányzati képviselő elmondta továbbá, hogy a baloldali városvezetés által keltett parkolási botrányban sikeres lépéseket tett. Felemlegeti, hogy az önkormányzati és országgyűlési képviselők, valamint a szegedi díszpolgárok ingyenes városi parkolását az ő kezdeményezése alapján szüntették meg, továbbá az állami és önkormányzati szervek által lefoglalt parkolóhelyek felszabadítását is neki köszönhetjük.

Végezetül pedig megjegyezte, hogy

A szegedi parkolás teljes bevételét egyébként a közösségi közlekedés fejlesztésére-fenntartására fordítja a város.

Az vitathatatlan, hogy a fentiekkel nagyban hozzájárult Szeged mobilitásának elősegítéséhez, ugyanakkor még nem tudtuk megfejteni, hogy mi köze van a villanyautóknak a felsorolt kezdeményezéseihez.

Tisztelt Szerkesztőség! Tisztelt Kardos Dániel!
(Kérem válaszom változtatás nélkül való közlését!)
Szeged közlekedéspolitikai célja az, hogy előnyben részesítsük a közösségi, a gyalogos és a kerékpáros közlekedést és minél nagyobb mobilitást biztosítsunk a belvárosi pakolásban, hogy a korlátozott mennyiségű parkolóhelyet minél rövidebb ideig használja egy-egy autós. Természetesen egy zöld rendszámos autó a természetnek kedvezőbb, de ugyan annyi helyet foglal parkolási szempontból és akár egész napra lefoglalhat egy belvárosi parkolóhelyet.
Biztosan ön is emlékszik, hogy a kormány által bevezetett ingyenes parkolás mennyi nehézséget okozott a szegedieknek, hiszen az ingyenesség miatt senki sem volt rákényszerítve arra, hogy adott idő után elhagyja a parkolóhelyet, így sokan egész napra lefoglalták azt, ezzel megnehezítve mások életét.
Pontosan ezért kezdeményeztem korábban az állami és önkormányzati szervek által lefoglalt parkolóhelyek felszabadítását is, hiszen azt vallom, hogy a pakolásban fokozottan kell törekednünk a mobilitás fenntartására. Az akkori kezdeményezésem eredménye több száz felszabadított parkolóhely lett, ezzel is tudtuk növelni a mobilitást.
A kezdeményezésem része volt az is, hogy szüntessük meg az önkormányzati és országgyűlési képviselők, valamint a szegedi díszpolgárok ingyenes városi parkolását is, ne tegyünk különbséget parkolási szempontból a szegediek között. Ugyan ezt vallom a zöld rendszámos autók vonatkozásában is.
A szegedi parkolás teljes bevételét egyébként a közösségi közlekedés fejlesztésére-fenntartására fordítja a város.
Üdvözlettel,
Mihálik Edvin
önkormányzati képviselő, városi tanácsnok

KÉPGALÉRIA!
Előző sztori

Vígopera az újszegedi színpadon

KÉPGALÉRIA!
Következő sztori

Egy szezont sem bírtak ki a Lapos Beach napernyői – fotók