Tegnapi cikkünkben beszámoltunk róla, hogy bizony Szeged azon kevés városok sorát erősíti, ahol még fizetni kell a zöld rendszámos autóknak a parkolásért. Felkerestük a témával kapcsoltban a SZEPARK-ot és Mihálik Edvin önkormányzati képviselőt, a Zöld város programért felelős tanácsnokot. Utóbbi reagált is a kérdéseinkre - de önök is meg fognak lepődni a válaszain!
Szerkesztőségünk három egyszerű kérdést juttatott el a Momentumos képviselő számára, amelyeket most önökkel is ismertetünk. Az egyértelmű feltevésekre Mihálik Edvin egy hosszas és zavaros magyarázkodásba kezdett, lényegi információkkal továbbra sem bővültek az ismereteink. Válaszlevelét - a képviselő úr kérésére - a cikk végén módosítások nélkül, hiánytalanul közöljük, de lássuk előbb a kérdéseket:
Érvelésének középpontjában az áll, hogy amikor a kormány ingyenessé tette a parkolást a koronavírus-világjárvány miatt a városokban, Szegeden hatalmas gondot okozott a belvárosban élőknek, hogy szabad parkolóhelyet találjanak. Ennek az volt az oka, hogy sokan akár egy egész napra otthagyták valahol az autójukat, hiszen a parkolásért úgy sem kell fizetni: Mihálik szerint hasonló helyzet alakulhatna ki, ha a zöld rendszámos autók mentesülnének a díjfizetés alól.
Az önkormányzati képviselő elmondta továbbá, hogy a baloldali városvezetés által keltett parkolási botrányban sikeres lépéseket tett. Felemlegeti, hogy az önkormányzati és országgyűlési képviselők, valamint a szegedi díszpolgárok ingyenes városi parkolását az ő kezdeményezése alapján szüntették meg, továbbá az állami és önkormányzati szervek által lefoglalt parkolóhelyek felszabadítását is neki köszönhetjük.
Végezetül pedig megjegyezte, hogy
A szegedi parkolás teljes bevételét egyébként a közösségi közlekedés fejlesztésére-fenntartására fordítja a város.
Az vitathatatlan, hogy a fentiekkel nagyban hozzájárult Szeged mobilitásának elősegítéséhez, ugyanakkor még nem tudtuk megfejteni, hogy mi köze van a villanyautóknak a felsorolt kezdeményezéseihez.
Tisztelt Szerkesztőség! Tisztelt Kardos Dániel!
(Kérem válaszom változtatás nélkül való közlését!)
Szeged közlekedéspolitikai célja az, hogy előnyben részesítsük a közösségi, a gyalogos és a kerékpáros közlekedést és minél nagyobb mobilitást biztosítsunk a belvárosi pakolásban, hogy a korlátozott mennyiségű parkolóhelyet minél rövidebb ideig használja egy-egy autós. Természetesen egy zöld rendszámos autó a természetnek kedvezőbb, de ugyan annyi helyet foglal parkolási szempontból és akár egész napra lefoglalhat egy belvárosi parkolóhelyet.
Biztosan ön is emlékszik, hogy a kormány által bevezetett ingyenes parkolás mennyi nehézséget okozott a szegedieknek, hiszen az ingyenesség miatt senki sem volt rákényszerítve arra, hogy adott idő után elhagyja a parkolóhelyet, így sokan egész napra lefoglalták azt, ezzel megnehezítve mások életét.
Pontosan ezért kezdeményeztem korábban az állami és önkormányzati szervek által lefoglalt parkolóhelyek felszabadítását is, hiszen azt vallom, hogy a pakolásban fokozottan kell törekednünk a mobilitás fenntartására. Az akkori kezdeményezésem eredménye több száz felszabadított parkolóhely lett, ezzel is tudtuk növelni a mobilitást.
A kezdeményezésem része volt az is, hogy szüntessük meg az önkormányzati és országgyűlési képviselők, valamint a szegedi díszpolgárok ingyenes városi parkolását is, ne tegyünk különbséget parkolási szempontból a szegediek között. Ugyan ezt vallom a zöld rendszámos autók vonatkozásában is.
A szegedi parkolás teljes bevételét egyébként a közösségi közlekedés fejlesztésére-fenntartására fordítja a város.
Üdvözlettel,
Mihálik Edvin
önkormányzati képviselő, városi tanácsnok
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.