/

Tamás Gáspár Miklós az ATV bojkottjára szólít fel a törvénysértő Klubrádió oldalán!

Cikkünk frissítése óta eltelt 3 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Tamás Gáspár Miklós filozófus-publicista szerint morális alapon elfogadhatatlan, hogy gyakorlatilag bárki is a Klubrádió néhai frekvenciájára pályázzon. Ám nyílt levelében kifejezetten a szerinte ,,ál-baloldali" ATV-t és Spirit FM-et ostorozza, sőt: minden, az ATV műsoraiba meghívott vendéget, beleértve az ellenzéki politikusokat, arra szólít fel, hogy bojkottálja a csatornát.

Vasárnap éjjel egy egészen abszurd nyílt levelet adott ki Tamás Gáspár Miklós a Klubrádió weboldalán, melyben a tényeket nélkülözve számol be arról, hogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság nemrég a Hit Gyülekezetéhez kötődő Spirit FM-nek adta a 92,9 Mhz-es frekvenciát, mely korábban a Klubrádióé volt. TGM ezen a ponton pedig összemossa a valóságot, ugyanis szerinte a nem kormányzati, nem szélsőjobboldali sajtó ugyanúgy nem értett egyet a Klubrádió frekvenciavesztésével, mint a közvélemény.

Azt is megemlíti, hogy a Klubrádió régebbi, ,,szimbolikus” frekvenciáját a Karc FM nyeri meg, ami szerinte morális botrány. Ezzel a véleménnyel önmagában nem is volna gond, de itt nem áll meg:

Az ATV csoportot ugyanolyan radikális jobboldali médiumnak tekinti, mint a Karc FM-et.

Pedig erről néhány éve írt a 444.hu, hogy ez nem egészen így van. Ráadásul – hogy valami frissebb példát is említsünk – a korábbi, pár évig ellenzéki arculatú Hír TV hamvaiból épp ma támasztják fel Puzsér Róbert Sznobjektív című műsorát. Ez pedig a publicista azon megjegyzését is megkérdőjelezi, hogy ,,minden hozzáértő szerint” ez az álláspont az elfogadott. Hozzáteszi, ha valóban nem látszatellenzéki médium lenne, akkor – pusztán morális alapon, szolidaritásból – nem pályázna a frekvenciára. Ezért arra kér minden pártatlan vagy ellenzéki politikust és az ATV műsoraiba meghívott vendégeket – sőt, a csatorna stábját is -, hogy bojkottáljanak. TGM azt sem említi meg, hogy bár a Spirit FM valóban ideiglenes engedélyt kapott a frekvenciahasználatra, a korábbi pályázatukat elutasították.

TGM nyílt levelében látványosan nem tesz különbséget üzleti és politikai érdek között. De ennél sokkal nagyobb baj, hogy a Klubrádió vétkeiről egy szót sem ír.

A Magyar Nemzet pár héttel ezelőtti cikkéből kiderül, hogy a Klubrádió Zrt. már a Gyurcsány-Bajnai-kormány idején veszteséges volt, nem tettek eleget a törvényi kötelezettségeknek. A magyar bíróság pedig ezt a tevékenységet tíz éve nem szankcionálja. A törvény röviden úgy szól, hogy ha egy cég saját tőkéje a jegyzett tőkéhez képest nem ér el egy bizonyos szintet a veszteségek miatt, pluszpénzt kell betenni.

A Klubrádió Zrt. ehhez képest 2019 végén közel félmilliárd forintos mínuszban volt.

A cég egyedül 2016-ban volt ,,nyereséges”, ez viszont annak köszönhető, hogy valakik 3,2 milliárd forinttal támogatták azt az elmúlt tizenkét évben, támogatás vagy veszteségcsökkentés céljából. Ennek ellenére tizenkét év alatt csupán annyi történt a Klubrádió Zrt.-vel, hogy elveszített egy állami pályázatot. Arató Andrásnak viszont erős külföldi kapcsolatai lehetnek, hiszen Az Egyesült Államok, Franciaország és az EU felsővezetői is a magyar kormánnyal szemben tartják jogellenesnek a történteket.

Előző sztori

Marad a sikeredző a Szedeák kispadján

Következő sztori

Müller Cecília: Újabb csoportoknak nyílik meg az oltás lehetősége