Botkáék jogosnak tartják az SZKT béremelését, mégsem adnák meg!


A lapnak Szabó István, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezete (BTDSZ) elnöke azt nyilatkozta: a Szegedi Közlekedési Társaság szerint égető szükség lenne a béremelésre, ennek ellenére
A szegedi városvezetés huszadrangú dologként kezeli a közlekedési vállalat dolgozóinak megélhetését. Lassan az év közepén járunk, és még csak béremelési ajánlatot sem tett az önkormányzat.
A szakember hozzátette, hogy a 6%-os béremelés összesen nagyjából 120 millió forintot jelentene, ami ahhoz képest, hogy a megfelelő szolgáltatás biztosítása a cél, nem nagy összeg. Márpedig a MÁV Zrt. a Szeged-Hódmezővásárhely közötti tram-train üzembe helyezése után 80 járművezetőt szeretne alkalmazni, és ha az SZKT-nak a Botka-féle városvezetés nem garantálja a megfelelő bért, a munkatársak nagyrésze az állami fenntartású, versenyképes fizetést garantáló vállalathoz fog átmenni. Az SZKT elzárkózása a béremelés elől azért is érdekes, mert a kormány döntése alapján Szeged kiemelkedő, 1,9 milliárd forintos plusz támogatást kap.
Az ügyet még érdekesebbé teszi, hogy Szécsényi Rózsa alpolgármester egy azóta már letörölt Facebook-posztjában szintén jogosnak vélte a béremelést. Mint posztjában fogalmazott:
Lehet, hogy nem tűnök elég szolidárisnak, de vállalom. A közlekedési dolgozók szakszervezete hatszázalékos béremelést követel. Ami, ha az inflációt nézem, teljesen reális, de mégsem értek egyet a szakszervezet mai bejelentésével.
Az alpolgármester arra is felszólította a szakszervezetet, hogy legyenek szerényebbek és türelmesebbek az önkormányzat nehéz helyzetére tekintettel. A posztot a felháborodott hozzászólások miatt kellett törölni, akik közt volt, aki úgy fogalmazott, hogy szerénységgel és türelemmel nem lehet a boltban fizetni.
A szegedi önkormányzat vezetése a kérésünk ellenére sem vett részt a legutóbbi bértárgyaláson. Nagyon remélem, hogy a jövő hétfői fordulón delegálnak valakit Botkáék, ugyanis ennek hiánya a közlekedési dolgozók sorsa iránti teljes közönyösségnek lenne tekinthető - tette hozzá Szabó István.
Megkerestük az ügyben a Szegedi Közlekedési Társaságot és az alpolgármestert is, ám cikkünk megírásáig nem kaptunk tőlük választ.