Sztrájkoltak a makói gumigyárban

Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
Az új kollektív szerződésről folyó tárgyalások eredménytelensége miatt kétórás figyelmeztető sztrájkot tartottak a Contitech Fluid Automotive Hungária Kft. makói gyárában.A munkáltató közleményében jelezte, elkötelezett amellett, hogy megállapodjon egy új, versenyképes kollektív szerződésről.

Hajdú Roland, a Gumiipari Szakszervezeti Szövetség helyi szervezete, a Makói Gumiipari Szakszervezet (MGSZ) titkára azt közölte az MTI-vel hogy, a munkáltató tavaly nyáron mondta föl a 23 éves kollektív szerződést, mert elavultnak tartotta azt. Az új megállapodásról – kisebb megszakításokkal – decemberig folytak a tárgyalások, de nem tudtak egyezségre jutni. Ennek egyik oka az, hogy a munkáltató a régen az üzemben dolgozóktól elvett juttatásokból kívánja fedezni az újonnan belépők jövedelmének növelését. A szakszervezet igazságtalannak tartja ezt, mert azok az akár több évtizede a gyárban dolgozó munkavállalók kerülnek rosszabb helyzetbe, akik két válságon keresztül is kitartottak, tavaly tavasszal pedig lemondtak bérük jelentős részéről – mondta az érdekvédelmi vezető.

A munkáltató ezzel párhuzamosan magasabb teljesítményt vár el a dolgozóktól, amit pandémiás időszakban nagyon nehéz teljesíteni – mondta Hajdú Roland.

Radics Gábor, a Gumiipari Szakszervezeti Szövetség elnöke hangsúlyozta, a sztrájkkal nem a károkozás volt a céljuk, hanem a figyelemfelhívás annak érdekében, hogy ne romoljon tovább a munkavállalók helyzete. Az elnök szerint országszerte tendencia, hogy az autóiparban a munkáltatók felmondják a kollektív szerződést, és csökken a dolgozók érdekérvényesítő képessége.

A cég közleménye szerint a makói gyárban a kollektív szerződés megújítása júliusban kezdődött, és három szakszervezet – az MGSZ, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete (MTSZSZ) és a Contitech Dolgozók Független Szakszervezete (CDFSZ) – együttműködésével folytatódott az év végéig. Ekkor az MGSZ visszalépett a tárgyalásoktól, majd februárban sztrájkbizottságot alakított. Új kollektív szerződés a három szakszervezet és a munkáltató közös megállapodásának eredményeként jöhet létre.

A munkáltató elkötelezett amellett, hogy megállapodjon egy új, versenyképes kollektív szerződésről. Továbbra is arra törekszik, hogy a munkavállalókkal együtt tudja a makói telephely versenyképességét javítani, és ezzel a gyár hosszútávú jövőjét biztosítani. A sztrájkbizottság követeléseivel kapcsolatban jelenleg is folynak az egyeztetések – áll a közleményben.

A Magyarországon nyolcezer munkavállalót foglalkoztató Continental honlapja szerint a ContiTech AG magyarországi leányvállalata, a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. makói telephelye a csoport egyik legnagyobb és legmeghatározóbb tagja, ahol hűtő-fűtő csövek gyártását és szerelését végzik.

(MTI)

Előző sztori

Elhunyt Hatvani József, az SZVSE labdarúgója

Következő sztori

Jól jártak a szegedi cicamentők