Több mint 3,5 millió forinttal tartozik a legtöbbet bliccelő utas Szegeden

Cikkünk frissítése óta eltelt 1 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A városi tömegközlekedési eszközökön dolgozó ellenőrök tavaly összesen 90 000 járaton ellenőriztek. Ezeken a járatokon összesen

16534 alkalommal indítottak pótdíjazási eljárást.

A helyszíni bírságot 1308-an választották és fizették ki a 7000 Forintos pótdíjat. A helyszíni és az utólag rendezett pótdíjakból nagyságrendileg

37,5 millió Ft bevétel keletkezett.

Ez azonban még nem a végleges összeg, mivel 8219 ügy még folyamatban van, itt a fizetési felszólítást küldtek, illetve fizetési meghagyást kezdeményeztek.

Az ellenőrzéseket 2019. július 1. óta végzi a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. közlekedésszervezési divíziója. Azóta 10 082 esetben nem fizették be a bliccelők a kiszabott pótdíjat.

MILLIÓS TÉTTEL TARTOZIK EGY BLICCELŐ

A SZKHT-től megkérdeztük, hogy mekkora az egy utashoz köthető legnagyobb tartozás. Két egészen elképesztő számot kaptunk: egy lakcím nélküli utas 152 ügyben összesen 3 648 000 forinttal tartozik.

A legmagasabb összeg, amit 1 utas befizetett, 191 750 forint volt.

A koronavírus-járvány hatása az SZKHT pótdíjazási bevételeire is hatással volt. – 2019. július 1-től végzi társaságunk az ellenőrzést a szegedi helyi közösségi közlekedés járatain. A 2019 második félévet, valamint a 2020. második félévet összehasonlítva 2020 második felében 2,5 millió Ft-tal kevesebb volt a pótdíjbevétel. A pótdíjbevétel csökkenése a járványhelyzetre való tekintettel, a kormány által biztosított utazási kedvezmények bevezetésére, az utazási szokások megváltozására, az oktatás digitális tanrendre történő átállásra, valamint a városi rendezvények elmaradására vezethető vissza – írta kérdésünkre Makrai László, a cég ügyvezető igazgatója.

Hozzátette, hogy az ellenőrök a járványhelyzet alatt is a folyamatos jelenléttel és határozott fellépéssel igyekeztek betartatni a járványügyi intézkedések kapcsán keletkezett jogszabályi előírásokat és mellette a viteldíj megfizetésére is.

NEM CSAK A JEGYEKET ELLENŐRZIK

– Külön feladatunk a két szolgáltató (SZKT, Volánbusz) ellenőrzése is, amelyet eredményesen végrehajtottunk. Ennek megfelelően a szolgáltatási szerződésben rögzített szolgáltatási minőségben megállapított nem-megfelelőség szolgáltatási díj csökkentésében jelenik meg – közölte Makrai László.

kiemelt kép: www.delmagyar.hu




Előző sztori

Így vélekedik Palkovics miniszter az egyetemi modellváltásról

Következő sztori

Díszdoktori címet adományoz Karikó Katalinnak az SZTE

Legutóbbi hasonló cikkek