Ősztől hangulatosabb matematikaórák jönnek


Nem kell matematikai definíciókat tanulniuk az alsósoknak, középiskolában pedig kimaradnak a tananyagból a logaritmusos egyenletek, újdonságként viszont a matekórák részévé válnak a logikai és pénzügyi játékok – sok egyéb mellett ilyen változásokat hoz az ősztől életbe lépő új tantervi szabályozás a matematikaoktatásban– írja a Magyar Nemzet.
A lap cikke szerint komoly átalakuláson megy át a matematika oktatása is a következő években. A cél, hogy a tantárgy gyakorlatiasabbá, életközelibbé, a gyerekeknek szerethetőbbé, érdekesebbé váljon. Csapodi Csaba, a tantervi munkálatok matematikai munkacsoportjának tagja a szeptembertől felmenő rendszerben életbe lépő módosítások kapcsán azt mondta a portálnak: – A tananyagot a korábbi NAT-okra építve gondolták újra, úgy, hogy megőrizzék a szabályozás szellemiségét, ugyanakkor a tanulói terhek csökkentése érdekében az életkori sajátosságoknak megfelelően tolódjanak el a hangsúlyok.
A szakértő alsó tagozaton a leglényegesebb változások között említette, hogy teljesen kikerült a követelményekből a definíciók ismerete. A hangsúly inkább a konkrétumokhoz kapcsolódó megértésre és a cselekvő tapasztalatszerzése került, mert az elvonatkoztatások elvégzésére ebben az életkorban még nem elég érettek a diákok.
– Alapelvként kimondható, hogy a számfogalom pontos kimunkálását, a mérés gyakorlati kivitelezését, a geometriai tevékenységeket nélkülözhetetlennek tartjuk a felső tagozatos továbblépéshez. Szintén kiemelt feladatnak tekintettük a tanulók önálló alkotó és problémamegoldó gondolkodásra nevelését – fűzte hozzá Csapodi Csaba. Felső tagozaton ugyancsak azzal a szándékkal alakították át a tananyagot, hogy elvont fogalmak, definíciók, tételek ismerete és számonkérése helyett a gyakorlatban megtapasztalható problémák jelenjenek meg. Előtérbe kerül tehát a játékos felfedezés. További részletek
olvashatók.