Több vonalon nem járnak vagy késnek a vonatok a havazás miatt – közölte a Mávinform hétfő reggel a Facebook-oldalán. Mint írták: az időjárás miatt a Budapest-Nyugati pályaudvar és Monor, valamint a Monor és Budapest közötti személyvonatok nem közlekednek. Helyettük a zónázó vonatok minden állomáson és megállóhelyen megállnak. A Szeged-Budapest vonalon is jelentősek a késések.
A Nyugati pályaudvaron egy váltó és egy kitérő vágány tervezett éjszakai karbantartását nem fejezték be időben, ezért három vágányról nem tudnak indulni és érkezni a vonatok. Emiatt a Budapest-Vác-Szob, a Budapest-Vácrátót-Vác, a Budapest-Lajosmizse és a Budapest-Cegléd-Debrecen-Záhony vonalon akár 60-80 perces késések is lehetnek. Váltóállítási nehézségek miatt vonattorlódások alakulnak ki a Nyugati pályaudvar előtt, és félórás késésre kell számítani Budapest és Pécel között is. Jelentősen megnőtt a Budapest-Hatvan közötti InterCity-pótló autóbuszok menetideje, mert Pécel és Isaszeg, valamint Gödöllő és Máriabesnyő között balesetek miatt leállították a közúti forgalmat, így az M3 autópályán és a 3-as úton is lassabb a közlekedés. Nem járnak a vonatok Bakonyszentlászló és Zirc között, mert egy Győrből Veszprémbe tartó személyvonat egy kidőlt fára futott. A vonat nem siklott ki, de a meghibásodás miatt az arra utazóknak késésre kell számítani – derül ki a Mávinform közleményéből.
A Szeged-Budapest vonalon is jelentősek a késéses, a cikk írásának pillanatában 143 perc késében van az InterCity. (A pillanatnyi késésekről
tájékozódni.)
, december 15-étől a tervek szerint megváltozik a szegedi IC-k menetrendje, megszűnik az úgynevezett ütemes menetrend. A vonatok eddig minden órakor ugyanabban a percben indultak Szegedről és Budapestről, a tervezett új menetrenddel azonban teljesen felborulna a kiszámíthatóság, cserébe viszont lenne két pár IC, ami megállás nélkül közlekedne a főváros és a csongrádi megyeszékhely között, ezzel 18 perc menetidőt megtakarítva. Az új menetrend életbe lépése ellen nemcsak azok a települések tiltakoznak, ahol a jövőben már nem állnának meg az IC-k (ilyen város például Kecskemét, Kiskunfélegyháza),
. Botka László levelet írt Homolya Róbertnek, a MÁV elnök-vezérigazgatójának. Azt kéri a polgármester, hogy gondolják át a változást még annak bevezetése előtt.
(MTI/szegedma.hu)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.