Közélet

Szeged és Kecskemét is az ütemes vasúti menetrend fenntartását kéri

Szeged és Kecskemét is az ütemes vasúti menetrend fenntartását kéri

2019. november 27., szerda
Szeged és Kecskemét is az ütemes vasúti menetrend fenntartását kéri

Botka László polgármester levélben kérte a MÁV vezérigazgatóját a vasútvonalon tervezett menetrendi változások visszavonására.

Mint azt megírtuk, december közepén teljesen átalakul a menetrend a Szeged

Budapest-vasútvonalon

. A legfontosabb változás, hogy naponta két pár Intercity megállás nélkül viszi az utasokat a Szegedről a Nyugatiba, ami egyfelől nem rossz, másfelől viszont befolyásolja a többi vonatot és borítja az ütemes menetrendet. Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója korábban azt nyilatkozta, hogy a változtatások igazodnak más európai országok trendjéhez, illetve úgy fogalmazott, hogy ez egy izgalmas próbálkozás és várják, hogy az utazóközönség hogyan fogadja mindezt. A változás híre az első perctől kezdve megosztotta a vasútvonal menti települések lakóit. Kecskeméten aSzövetség a Hírös Városért Egyesület internetes

petíciót

indított, mert szerintükpont a nap legforgalmasabb időszakaiban maradnak az utasok IC-járat nélkül. Az egyesület szerint a megmaradt járatokon garantált a túlzsúfoltság, valamint a várakozási idő és a késés növekedése.

A szegedieket is megosztja a változás. Botka László polgármester levelet írt Homolya Róbertnek, a MÁV elnök-vezérigazgatójának. Azt kéri, hogy gondolják át a változást még annak bevezetése előtt. Levelében felsorolta, hogy miért előnytelen a tervezett változás:

  • megszűnik a fix és ütemes indulási- és érkezési idő
  • napi két szegedi InterCitynek nem lesz kapcsolata a repülőtérrel
  • a többi Szeged–Budapest-járat menetrendje borul, növekszik a menetidejük
  • a Békéscsaba–Szeged-vonal átszállási lehetőségei megszűnnek
  • az új menetrend felborítja a szegedi pályaudvarhoz kapcsolódó városi járatok menetrendjét
  • nehézzé válik az összeköttetés és az átszállás a Mars téri autóbusz-pályaudvarral

A polgármester emellett szorgalmazza a vonalszakasz felújítását, ami gyorsítaná a vonatok sebességét, illetve kérte a Szeged–Kiskunfélegyháza közötti lassító jelzések visszavonását. Botka László levele végén arra kéri a vasúttársaság vezérigazgatóját, hogy a bevezetés előtt vizsgálják felül a menetrendi változásokat és hagyják meg az eddig megszokott menetrendet. A menetrend átalakításával kapcsolatos kérdéseinket elküldtük a MÁV-nak, válaszukkal frissítjük a cikkünket.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.