Közélet

"Halálfélelmem volt" - felemelték szavukat a szegediek a biztonságos kerékpározásért

"Halálfélelmem volt" - felemelték szavukat a szegediek a biztonságos kerékpározásért

2019. november 11., hétfő
"Halálfélelmem volt" - felemelték szavukat a szegediek a biztonságos kerékpározásért

Figyelemfelhívó eseménnyel egybekötött aláírásgyűjtést szervezett szombaton a Homokháti Bringaklub annak érdekében, hogy a Szeged és Domaszék közötti kerékpárút 1,3 kilométeres életveszélyes szakasza megszűnjön. A végleges megoldás egy gyalogos-kerékpáros felüljáró építése lehet.

"Halálfélelmem volt, a gyermekemet biztosan nem fogom elengedni erre a területre"

- ezt Almási Anita szegedi lakos mondta a domaszéki felüljáróhoz szervezett aláírásgyűjtésen. A szombati eseményt

azért szervezte

a Homokháti Bringaklub, hogy felhívják a figyelmet a Szeged és Baja közötti kerékpárút 1,3 kilométeres, életveszélyes szakaszára. A kerékpárút azért veszélyes, mert a domaszéki felüljáró előtt megszűnik, így a kerékpárosok kénytelenek becsatlakozni az autós forgalomba, ráadásul egy ponton át kell kelniük a kétsávos út túloldalára, hogy folytathassák útjukat.

"A Homokháti Bringaklub figyelemfelhívó aláírásgyűjtésének a célja, hogy elősegítse az 55-ös számú főúton, illetve annak mentén, az M5-ös autópálya felüljáróján a kerékpárút kiépítését. Szeretnénk felhívni a döntéshozók figyelmét a kerékpározás szempontjából veszélyes útszakaszra, és a balesetmentes közlekedés érdekében a kerékpárút szükségességére" - hangzott el a szombat délelőtti eseményen. Sziráki Krisztián, Domaszék polgármestere szerint az 1,3 kilométeres szakasz igen nagy veszélyt jelent a kerékpárosoknak.

"Csak a szerencsének köszönhető, hogy nem követelt komolyabb személyi sérülést, esetlegesen halálesetet az útszakasz.

A domaszéki önkormányzatnak minél több fórumon el kell mondani ezt problémát" - nyilatkozta a polgármester. Az aláírásgyűjtésen jelen volt Szabó Bálint. A független szegedi önkormányzati képviselő szerint nem lehet akadálypálya Magyarország egyik leghosszabb, mintegy 200 kilométeres, Köröstarcsától induló és Bajáig tartó bringaútja. "Én annak vagyok híve, hogy rövid távon a mostani felüljáró átfestésével oldjuk meg a helyzetet. Erre azt gondolom, minden lehetőségünk adott. Viszont nem kell letenni arról sem, ami a hosszú távú és végleges megoldás, hogy egy gyalogos-kerékpáros felüljáró épüljön. Én független képviselőként a közgyűlés elé viszem az ügyet, és azt fogom kérni a közgyűléstől, hozzunk határozatot arról, hogy Szeged önkormányzata támogatja egy ilyen felüljáró megépítését" - fogalmazott.

"Ilyen külterületi szakaszokon, ahol nagy a sebességkülönbség a járművek között, illetve a közvilágítás is hiányos, nagyon fontos, hogy a közlekedők egymástól biztonságos távolságban, elkülönítve közlekedhessenek"

- ezt már a Magyar Kerékpárosklub Szegedi alapszervezetének tagja mondja. Dr. Csüllög Imre szerint meg kell oldani, hogy a két település, Domaszék és Szeged között biztonságos legyen a kerékpáros közlekedés. "Jó lenne, ha akár a meglévő felüljáró szélesítésével, akár egy külön kerékpáros felüljáróval a kerékpárút átvezetésre kerülne az autópálya fölött" - hangsúlyozta. Aki nem tudott részt venni a szombati eseményen, de egyetért a kezdeményezők céljával, az alábbi helyszínek valamelyikén aláírhatja a petíciót november 18-áig: – Zabosfai Zöldséges, Domaszék, Deák Ferenc utca 2/a – Zabosfai Zöldséges, Zákányszék, Lengyel tér – Amici/S.Oliver Gyermek és Felnőtt ruházat- Árkád Szeged 1. szint – Amici/s.Oliver Mórahalom, Röszkei út 1. – Móra-Tourist Nonprofit Kft., Mórahalom, Tömörkény utca 3.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.