Sport

Félezer szegedi kisgyermeket tanítanak meg ingyen korcsolyázni

Félezer szegedi kisgyermeket tanítanak meg ingyen korcsolyázni

2019. szeptember 27., péntek
Félezer szegedi kisgyermeket tanítanak meg ingyen korcsolyázni

A 2019–2020-as tanévben is folytatódik a Goodwill Pharma Szegedi Vízmű jégkorongcsapata és a Goodwill Pharma közös Korisuli-programja: ebben a gyógyszeripari vállalat támogatásának köszönhetően a szakosztály 510 szegedi óvodást és kisiskolást tanít meg ingyen korcsolyázni. Ez minden család számára 55-60 ezer forintos segítséget jelent gyermekenként.

Összesen 510 szegedi kisgyermeket tanít meg korcsolyázni ingyen az idei tanévben a Goodwill Pharma Szegedi Vízmű jégkorongcsapata és a névadó szponzor Goodwill Pharma gyógyszeripari vállalat – jelentették be a felek képviselői csütörtöki szegedi sajtótájékoztatójukon. A Korisuli-program tavaly is nagy siker volt, ebben a szezonban pedig még szélesebb körben szolgálja a szegedi iskolásokat és óvodásokat. – A programunkat a Goodwill Pharma jóvoltából tudjuk ingyenesen működtetni, ez minden család számára 55-60 ezer forintos segítséget jelent gyermekenként. A tanév során huszonhat-huszonnyolc héten át foglalkozunk a kicsikkel – kezdte Gusztos Gábor, a Goodwill Pharma Szegedi Vízmű technikai vezetője. – Kimondottan korcsolyaoktatásról beszélünk: a várossal közös beruházásainknak köszönhetően már augusztustól májusig elérhető a jégpálya, így sokkal több embert bír el a létesítmény. Persze eközben edzőink éles szemmel figyelik, ki az a gyermek, aki tehetségesebb, vagányabb, és kedvet kaphat a jégkoronghoz, de a program résztvevőiből lesznek majd a gyorskorcsolyázók, jégtáncosok is, azaz ezzel minden jeges sport nyer – tette hozzá. Jójárt Ferenc, a Goodwill Pharma ügyvezető igazgatója évek óta a szegedi jégkorong mögött áll, és bár az OB II-es felnőttcsapat működéséhez is jelentősen hozzájárul a vállalat, az elsődleges cél mindig az utánpótlás fejlesztése volt. – Harmonikus a klub és a cég között az együttműködés, több projektben is közösen gondolkozunk. Örülök, hogy több mint ötszáz óvodás és első osztályos kisgyermek kezd el korcsolyázni a tanév során, hiszen ezzel kapnak egy esélyt arra, hogy kipróbálhassanak egy olyan területet, amire nem biztos, hogy lehetőségük lenne. Ráadásul egy csapatsport közelébe kerülnek, ahol a csapatszellem, az együttműködés, a versengés is hasznos tapasztalat lesz számukra. A jégkoronghoz céges szinten két kapcsolódási pontunk is van: egyrészt mozgásszervi gyógyszereket gyártunk és forgalmazunk, így megoldást kínálunk a felnőtt sportolók ízületi gondjaira, a gyermekek szempontjából pedig a Szent-Györgyi Albertről elnevezett vitamincsaládunk ad hasznos segítséget – fogalmazott Jójárt Ferenc. Az ügyvezető igazgató egy bejelentést is tett: a klubbal közösen októberben U8-as és U10-es tornát rendeznek, amelyet Szent-Györgyi Albertről neveznek el, ezzel is emelve az esemény rangját. Gusztos Gábor hozzátette: három éve az volt a terv és a feladat, hogy az utánpótlásban elérjék azt a létszámot, ami a minőségi munkához kell. Ez a terület az U14-es korosztályig már rendben van, a legtöbb korcsoportban két csapattal versenyeznek a bajnokságban. – Még körülbelül hatvan gyermek számára helyünk, velük lenne a maximumon a létszám. A következő feladat a jobb eredmények felé való törekvés lesz: mivel a támogatónk termékei csúcsminőséget képviselnek, igyekszünk majd a pályán is ehhez méltóan szerepelni. Erre garanciát jelent Marius Gliga személye, aki a szakmai munka vezetője, mellette több tehetséges, fiatal szegedi trénerünk is van, akik ugyanezért dolgoznak – mondta. A sajtótájékoztatón részt vett Maslac Michael utánpótlásedző is, aki a módszertanról beszélt. – Az óvodások kifejezetten fogékonyak a korcsolyázásra, csak rá kell erre szánni a szükséges időt. A többség ráérez gyorsan, de néhány alkalom után mindenkit megtanítunk, nehéz eseteknél sem adjuk fel. A legfiatalabbak alig múltak három évesek, négy- és ötéves gyerekből pedig egyre több van a jégpályán – mesélte.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.