Közélet

Újra járhatnak a vonatok Szeged és Szabadka között

Újra járhatnak a vonatok Szeged és Szabadka között

2019. augusztus 28., szerda
Újra járhatnak a vonatok Szeged és Szabadka között

Hétfői ülésén határozott a kormány a Szeged-Szabadka vasútvonal fejlesztéséről. A finanszírozásról már jövő tavasszal dönthetnek, 2022-re pedig már újra járhatnak a vonatok ezen a szakaszon – számolt be a Délmagyar.

A kormányzat támogatja és megvalósítja a Szeged-Rende­­ző–Röszke–országhatár vasúti pá­­lya és biztosítóberendezés korszerűsítését, valamint a sza­­­kasz villamosítását – olvasható egy kormányhatározatban, mely a Magyar Közlönyben jelent meg hétfőn.

A miniszterelnök jegyezte ha­­tározat második pontjában Orbán Viktor azt kérte a külügyminisztertől, hogy Lázár János kormánybiztossal, a belügyminiszterrel, a pénzügyminiszterrel és az innovációért és technológiáért felelős miniszterrel, a MÁV bevonásával egyeztessenek a Szeged–Szabadka vasútvonal fejlesztéséről. Azaz a kormányhatározat szerint a beruházó a magyar vasúttársaság lesz, és az is kiderült, hogy uniós forrásokat is bevonnak a fejlesztésbe.

Ha minden jól megy, a kivitelezés már akár jövőre, de legkésőbb 2021-ben elindulhat. A személyforgalom 2022-re indulhat meg a vonalon, a tervek szerint a Szeged és Szabadka közötti menetidő 30-40 perc lesz majd.

Ez a vasútvonal annyira fontos a térségnek, hogy már áprilisban tárgyalt róla együttes ülésén a szerb és magyar kormány Szabadkán, ahol aláírtak egy szándéknyilatkozatot is a fej­lesz­tésről.

Akkor közös sajtótájékoztatót tartott Ana Brnabic szerb és Orbán Viktor magyar kormányfő. Orbán Viktor a Szabadka–Szeged és a Szabadka–Baja vonallal kapcsolatban azt mondta: mindenkinek jó lesz, aki ebben a térségben lakik.

A miniszterelnök szerint ez annyira fontos kérdés, hogy már korábban megbízta Lázár Jánost azzal, hogy kormánybiz­tosként foglalkozzon a kérdéssel. Lázár János szintén la­­punk­nak mondta el, hogy 800 milliárd forintból összesen 500 kilométeren épülhetne meg az új déli vasútvonal 8-10 év alatt. Pécsről Baja, Szabadka, Szeged, Hódmezővásárhely, Bé­­késcsaba, Nagyszalonta és Nagyvárad érintésével érne el az új vasútvonal Debrecenbe.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.