Visszaél Szeged nevével az önkormányzat

Cikkünk frissítése óta eltelt 1 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Baloldali trolloldallá züllött Szeged honlapja. Magyarország húsz legnagyobb városának internetes oldalait átböngészve kijelenthető, hogy a szeged.hu tipikusan az állatorvosi ló esete. A közpénzből üzemeltetett honlapot propagandaszagú hírportállá silányították, ahelyett, hogy közérdekű információkkal töltenék fel. 

Ahhoz, hogy megértsük a történetet, egészen 1997-ig kell visszamennünk. Akkor ugyanis a domain-regisztrációs szabályzat még lehetőséget adott a települések neveivel azonos webcímek lefoglalására, nem csak a települések számára. Ezt kihasználva a szeged.hu internetes azonosítót az Axelero Tiszanet Rt. regisztrálta is, majd 2000-ben eladta a Médiaweb Kft.-nek.

Szeged városának önkormányzata a szeged.hu foglaltsága miatt a szegedvaros.hu címen nyitotta meg hivatalos honlapját 2001-ben, majd 2008-ban a Regisztrációs Döntnöki Tanácshoz fordult, mert a szabályzat módosult, és a városok, falvak – magyar és idegen nyelvű – megnevezésével megegyező domainnevek bejegyzését csak az adott település számára engedélyezte. A tanács 2009 áprilisában a domain használatával és kezelésével kapcsolatos tényeket megvizsgálva úgy döntött, hogy a webcím kezelésére Szeged városa jogosult, és elrendelte annak átruházását a település számára. A Médiaweb Kft. fellebbezett, de márciusban a jogerős bírósági ítélet helybenhagyta a tanács határozatát.

2009-cet írjuk tehát, amikor az önkormányzat tulajdonába került a szeged.hu, amit először átirányítottak a szegedvaros.hu-ra, de ez nem tartott sokáig.

Nagy Sándor alpolgármester akkor a delmagyar.hu-nak azt nyilatkozta, hogy a tervek szerint a szegedvaros.hu megmarad önkormányzati portálnak, a közgyűlések témáival, beruházások ismertetésével, a szeged.hu pedig „civilebben” szólna a városról, többek között az ide érkező vendégeknek lennének rajta információk.

Nem telt el sok idő, néhány hónap múlva el is indult a szeged.hu, de ahelyett, hogy az önkormányzat közérdekű célok szolgálatába állította volna, valami egészen furcsa jelenséget kezdett el nevelgetni, ami mára már az állatorvosi ló tipikus esetévé nőtte ki magát.

A szeged.hu-t jelenleg a Szegedi Rendezvény- és Médiaközpont Nonprofit Kft. üzemelteti, és nem Szeged város hivatalos honlapja. Nem is azzal van a baj, hogy ki üzemelteti, hanem, hogy milyen tartalmakat töltenek fel rá.

Átböngészve a húsz legnagyobb vidéki város hivatalos önkormányzati oldalait kijelenthető, hogy egyik városban sem tapasztalni olyat, mint amit Szegeden. Az összes, általunk átnézett városi honlapon a közérdekű információk, hírek, a városlakókat érintő legfontosabb tudnivalók kapnak központi helyet, és nem pedig a meglehetősen egyoldalú, propagandaszagú vagy akár lejárató hangnemben íródott anyagok.

A szeged.hu-t az önkormányzat 2009-ben a város szolgálatába állíthatta volna, ahelyett viszont baloldali propagandaportállá alakította. Az oldal egyértelműen baloldali érzelmű, a Fidesz rossz fényben feltüntetése pedig úgy tűnik, a kezdetektől fogva célkitűzés volt.

Csak az utóbbi pár nap híreiből válogatva:

A Fidesz támadása folyamatos a szeged.hu-n
A baloldali hírek tálalása mindig rózsaszín
A független Nemesi Pál polgármester-jelöltet is rendszeresen kikezdik, és próbálják őt fideszesnek beállítani

A szeged.hu nem közérdekű információkkal látja el a helyi lakosokat, hanem sajátos szerkesztésű országos hírekkel és külföldi eseményekről szóló tudósításokkal bombázza a szegedieket. Arról nem is beszélve, hogy a turisták is egyből ezzel az oldallal találkoznak és nem pedig a szegedvaros.hu-val, mert a Google keresője a szeged.hu-t rangsorolja előrébb.

A kormány minden lépését kritizálja a szeged.hu
A bulvárhírektől sem riadnak vissza a szerkesztők

Egészen elképesztő hírfolyamot produkál nap mint nap a szeged.hu, olyat, amilyenre máshol nem nagyon van példa.

A vidéki városok közül a húsz legnagyobb – Szegedet kivéve – közérdekű célokra használja a település megnevezésével megegyező domaint, nem pedig szubjektív szerkesztésű hírportállá alakította.

Így néz ki például a debrecen.hu:

Ez fogadja a pecs.hu látogatóit:

Ezekkel ellentétben, ha valaki feltéved a szeged.hu-ra, ez a látvány tárul elé:

A szeged.hu egyoldalú ténykedését bizonyítja, hogy Botka László szocialista polgármester Facebook-oldalát reklámozzák, és ezt még az impresszumban is feltüntetik. Abban az impresszumban, ahol az is szerepel, hogy a szeged.hu Szeged Megyei Jogú Város oldala, ami akár igaznak is tűnhet, mert ők birtokolják a domaint, de a hivatalos honlap a szegedvaros.hu, így az impresszumban tett kijelentés minimum félrevezetően hangzik.

A törvény nem rögzíti, hogy az önkormányzatoknak milyen célokra kell használni a település megnevezésével megegyező domainneveket, így a szegedi önkormányzat megteheti, hogy propagandaszagú hírportállá silányítja a szeged.hu-t, a kérdés már csak az:

Miért teszik ezt, miért élnek vissza a város nevével, és miért nem adják vissza a szeged.hu-t a szegedieknek?

Előző sztori

36 településen irtják a vérszívókat a héten Csongrád megyében

Következő sztori

Szigorodik az élelmiszerhamisítók büntetése

Legutóbbi hasonló cikkek