Írjon nekünk

Közélet

A buszmenetrend átalakítása csak az önkormányzatnak nem sürgős

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/kibedipeter.jpg

Megjelent:

Valami nagyon nincs rendben a szegedi autóbusz-közlekedéssel.

Mint azt megírtuk, egy felháborodott olvasó a 90-es járat rendszeres menetrendcsúszásáról írt nekünk, amit magunk is ellenőriztünk. Mindamellett, hogy mi is hatalmas csúszásokat tapasztaltunk, olvasónkhoz hasonlóan, utasként felhívtuk a Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. (DAKK) diszpécserét, aki nekünk is azt mondta, hogy

az önkormányzatnak, mint a szolgáltatás megrendelőjének többször jelezték a problémát, megoldási javaslattal a csúcsidőn kívüli és csúcsidejei menetrenddel kapcsolatosan, de egyelőre nem történt lépés az ügyben.

Felülvizsgálják a menetrendet

Hogy az önkormányzat tud a problémáról, az kiderült a DAKK válaszából, amit a 90-es járat kapcsán küldött kérdéseinkre adott. Ebben leírják, az autóbusz-közlekedést az önkormányzattal kötött közszolgáltatási szerződés alapján látja el és folyamatosan jelzi a problémákat.

“A szerződés előírásainak megfelelően folyamatosan figyelemmel kísérjük az autóbuszok menetrendszerűségét, és a késett járatok listáját havonta megküldjük a megrendelőnek, vagyis az önkormányzatnak. Jelenleg folyamatban van a teljes vonalhálózat – így a 90-es jelzésű autóbuszvonal – menetidők szempontjából történő felülvizsgálata, amelynek eredményét továbbítani fogjuk a megrendelőnek” – fogalmaztak válaszukban.

Az olvasói visszajelzések és saját tapasztalatunk is azt mutatja, hogy a menetrendi probléma évek óta bosszantja a szegedieket. Az önkormányzat annak ellenére késlekedik a megoldással, hogy a késésekről minden hónapban tájékoztatást kap.

Nem csak a 90-es jár össze-vissza

A korábbi cikkünkkel kapcsolatban rengeteg olvasói visszajelzést kaptunk. Ebből kiderül, hogy a 90-es mellett több busz is képtelen a menetrendet tartani, vagy éppen rosszul szabott menetrenddel jár.

A várost keresztben átszelő 72-es és 72A-s busz Újszegedtől az ELI-ig illetve a Logisztikai központig közlekedve csúcsidőben 10 percnél is több késést szed össze, azon kívül nem egyszer a kiírt érkezési időhöz képest 3-4 perccel hamarabb elmegy.

Olvasóink megjegyzik, hogy a járat késése már csak azért is bosszantó, mert ezzel a busszal nagyon sokan járnak iskolába és dolgozni,

a kiszámíthatatlansága pedig ilyen problémát okoz:

“Kislányom a Zrinyibe jár, Újszegedről a 72-es a legjobb megoldás nekünk. Csak az elmúlt hónapban négyszer késett el. Kiszámíthatatlan, hogy mikor jön a busz és hogy ér a városba. Mindez azért van, mert csúcsidőben a Belvárosi hídon kialakult dugó miatt tarthatatlan a menetidő, így borul a menetrend. Ha egy járat megcsúszik, oda a reggeli pontosság, legalábbis ezt mondta az egyik sofőr” – írta Zsuzsanna, aki hozzátette, hogy

ilyen rosszul összerakott menetrend után ne csodálkozzon senki, hogy autóval viszik a gyereket iskolába.

Érdekes problémát vetett fel egy alsóvárosi olvasónk is. “A Mátyás térnél a 24-es, 74-es, 20-as busz 1 perc eltéréssel vonatozik egymás után csúcsidőben. Ráadásul az óránként közlekedő 77-es párban jár a 21-es busszal, amihez még becsatlakozik a 20-as is” – írja nekünk Gábor, aki erről egy fényképet is mellékelt. Olvasónk hozzátette, hogy a bután összerakott menetrend nem is gazdaságos, mert a közel azonos úton, vagy ugyanolyan célállomással közlekedő járatokon lézengenek az emberek.

Az önkormányzat megoldása: ingyenwifi

Még februárban írtunk arról, hogy 12 ezer ember választ a tömegközlekedés helyett más utazási módot Szegeden. 2012 és 2015 között óriási mélyrepülést mértek, az idei csökkenést a város enyhének értékelte. Nagy Sándor, városfejlesztési alpolgármester akkor azt mondta, hogy a wifi bevezetése a buszokon, illetve a jegyautomaták üzembe helyezése miatt nem csökkent drasztikusan a tömegközlekedők száma, amit pozitívumként értékelte.

Azt is hozzátette, hogy nagy átalakításokra, módosításokra nem lesz szükség, csak kisebb korrekciókra lehet számítani egyes járatoknál, és leghamarabb azoknál is csak a június 15-i, nyári menetrendváltásnál. Arról szemérmesen hallgatott, hogy

a tömegközlekedés Szegeden a legdrágább és ahogy a fentiekből kiderült, a menetrend helyes összetétele is komoly problémát okoz, ráadásul cseppet sem igazodik az utazóközönség elvárásaihoz.

Az önkormányzat a 90-es busszal és a menetrenddel kapcsolatos kérdéseinkre napok óta nem válaszol.

Kommentek

Hírzóna

A holokauszt helyi áldozataira emlékeztek Vásárhelyen

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/kibedipeter.jpg

Megjelent:

Szerző:

Négyszáz polgár nem élte túl.

Tovább olvasom

Hírzóna

Interpellációkkal kezdődik a parlament ötnapos ülése

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/kibedipeter.jpg

Megjelent:

Szerző:

A kabinet családbarát költségvetést terjesztett be.

Tovább olvasom

Hírzóna

Átadták a megújult balástyai polgármesteri hivatalt

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/kibedipeter.jpg

Megjelent:

Szerző:

31,5 millió forintból varázsolták modernné az intézményt.

Tovább olvasom

Aktuál