Írjon nekünk

Közélet

Az egykori Szeviép-vezér szerint a baloldal döntötte be a céget

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

A Szeviép egykori vezérigazgatója, Baranyi Sándor a Délmagyarországnak mesélt az általa akkoriban megismert illegális pártfinanszírozási technikákról is.

A megyei lapnak adott hosszabb interjúval törte meg a csendet Baranyi Sándor. A Szeviép egykori vezére – akit a bíróság első fokon, nem jogerősen, csődbűntett miatt 6 év letöltendő börtönbüntetésre ítélt – többek között a baloldali pártok tiltott finanszírozásáról is részéletesen beszélt.

“A baloldalon ezt a nagy tenderek, infrastrukturális beruházások oldalszárnyán százalékos arányban oldották meg. Gyurcsány Ferenc, Bajnai Gordon és Medgyessy Péter alatt ezekből töltötték a pártkasszákat” – állítja.

Az interjúban Baranyi részletezte az M43-as projekt, valamint a szegedi villamosprojekt eddig nem ismert, vagy csak sejtett visszásságait.

Az autópálya építés kapcsán elmondta, hogy ugyan a Szeviép nem tudott nagy tendert nyerni, de arról tudomásuk volt, hogy a nagy tenderek esetében  be volt állítva az „alkotmányos költség”.

“Ezt láttam a szegedi villamostender esetében és az M43-asnál is, ahol a fővállalkozói eredményben volt feltüntetve ez a rész.

Ez nem az a rész, amit irigyelt volna tőlük az ember, mert a cégeknek ezekkel a pénzekkel biztosan el kellett számolniuk az akkori politika felé.”

Mint mondja, ennek már csak azért is így kellett lennie, mert a spanyol cég a Gyurcsány-kormány alatt Szeged környékén Ujhelyi István és Botka László nyomására nyert nagy értékű beruházást fővállalkozóként.

Egy magyar fővállalkozóval is azért álltak össze, mert róluk tudták, hogy felsőbb politikai kapcsolatrendszerrel rendelkeznek.

Hozzátette, hogy a csavar a történetben, hogy a spanyol cég az M43-as közel 30 milliárd forintos beruházási árának 55 százalékát nyerte el a konzorciumi megállapodás alapján.

A nagy pénz az Ujhelyi és Botka által nyomott spanyol multihoz ment, nem pedig a Szeviéphez.

Ennek kapcsán részletezte, hogy a Puch László, a szocialista párt akkori pénztárnoka komoly befolyással bírt ezekben az ügyekben, ilyen formában a pártfinanszírozás is megoldható volt.

Egy-egy szerződésben a fővállalkozó a költségeket 5 százalékra állították be, amiből 3-4 százalékkal a politika felé kellett elszámolni.

Rámutatott, hogy a Botka László vezette szegedi önkormányzat a megrendelői oldalon hibázott a villamosprojektnél. “Botka azért tartott vissza 500 milliót nagy csinnadrattával, mert a részteljesítésben határidőcsúszás történt. Csakhogy pont a város hibájából.

Szeged vállalta ugyanis, hogy az SZVSE-pályánál egy trafóállomást átépít, azonban kilenc hónapot csúsztak ezzel”

– állítja Baranyi, aki ezzel kapcsolatban hozzátette, hogy a most zárult liget projekt esetében is hasonló dolog történhetett.

A cég csődjével kapcsolatban kijelentette, hogy az a baloldalnak köszönhető. Mint mondja,

 “a baloldal tett bennünket tönkre azzal, hogy visszatartották a pénzeinket, és az autópálya-építésnél a pótmunkáink igazolásait nem állították ki.”

A teljes interjút itt olvashatja.

Tovább olvasom

Közélet

Továbbra sincs magyar érintettje a koronavírusnak

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Két gyanús esetet vizsgáltak ki Magyarországon.

Tovább olvasom

Közélet

24 órát kért az IKV, még mindig nem válaszoltak a Kolozsvári téri lakóház kapcsán

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Saját kérésének sem tud eleget tenni az IKV.

Tovább olvasom

Közélet

A hétvégén is folytatódik a Szőke Tisza kiemelése

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

A hajótest szombaton a déli órákra érheti el a Tápéi-öbölben épített rámpa legmagasabb pontját.

Tovább olvasom

Aktuál