Közélet

Az egykori Szeviép-vezér szerint a baloldal döntötte be a céget

Az egykori Szeviép-vezér szerint a baloldal döntötte be a céget

2019. március 9., szombat
Az egykori Szeviép-vezér szerint a baloldal döntötte be a céget

A Szeviép egykori vezérigazgatója, Baranyi Sándor a Délmagyarországnak mesélt az általa akkoriban megismert illegális pártfinanszírozási technikákról is.

A megyei lapnak adott hosszabb interjúval törte meg a csendet Baranyi Sándor. A Szeviép egykori vezére – akit a bíróság elsőfokon, nem jogerősen, csődbűntett miatt 6 év letöltendő börtönbüntetésre ítélt – többek között a baloldali pártok tiltott finanszírozásáról is részéletesen beszélt.

"A baloldalon ezt a nagy tenderek, infrastrukturális beruházások oldalszárnyán százalékos arányban oldották meg. Gyurcsány Ferenc, Bajnai Gordon és Medgyessy Péter alatt ezekből töltötték a pártkasszákat" – állítja.

Az interjúban Baranyi részletezte az M43-as projekt, valamint a szegedi villamosprojekt eddig nem ismert, vagy csak sejtett visszásságait. Az autópálya építés kapcsán elmondta, hogy ugyan a Szeviép nem tudott nagy tendert nyerni, de arról tudomásuk volt, hogy a nagy tenderek esetében be volt állítva az „alkotmányos költség". "Ezt láttam a szegedi villamostender esetében és az M43-asnál is, ahol a fővállalkozói eredményben volt feltüntetve ez a rész.

Ez nem az a rész, amit irigyelt volna tőlük az ember, mert a cégeknek ezekkel a pénzekkel biztosan el kellett számolniuk az akkori politika felé."

Mint mondja, ennek már csak azért is így kellett lennie, mert a spanyol cég a Gyurcsány-kormány alatt Szeged környékén Ujhelyi István és Botka László nyomására nyert nagy értékű beruházást fővállalkozóként.

Egy magyar fővállalkozóval is azért álltak össze, mert róluk tudták, hogy felsőbb politikai kapcsolatrendszerrel rendelkeznek.

Hozzátette, hogy a csavar a történetben, hogy a spanyol cég az M43-as közel 30 milliárd forintos beruházási árának 55 százalékát nyerte el a konzorciumi megállapodás alapján.

A nagy pénz az Ujhelyi és Botka által nyomott spanyol multihoz ment, nem pedig a Szeviéphez.

Ennek kapcsán részletezte, hogy aPuch László, a szocialista párt akkori pénztárnoka komoly befolyással bírt ezekben az ügyekben, ilyen formában a pártfinanszírozás is megoldható volt.

Egy-egy szerződésben a fővállalkozó a költségeket 5 százalékra állították be, amiből 3-4 százalékkal a politika felé kellett elszámolni.

Rámutatott, hogy a Botka László vezette szegedi önkormányzat a megrendelői oldalon hibázott a villamosprojektnél. "Botka azért tartott vissza 500 milliót nagy csinnadrattával, mert a részteljesítésben határidőcsúszás történt. Csakhogy pont a város hibájából.

Szeged vállalta ugyanis, hogy az SZVSE-pályánál egy trafóállomást átépít, azonban kilenc hónapot csúsztak ezzel"

– állítja Baranyi, aki ezzel kapcsolatban hozzátette, hogy a most zárult liget projekt esetében is hasonló dolog történhetett. A cég csődjével kapcsolatban kijelentette, hogy az a baloldalnak köszönhető. Mint mondja,

"a baloldal tett bennünket tönkre azzal, hogy visszatartották a pénzeinket, és az autópálya-építésnél a pótmunkáink igazolásait nem állították ki."

A teljes interjút

itt olvashatja

.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.