Írjon nekünk

Politika

A szegediek pénzéből működő városi TV csinálná a vásárhelyi televíziót is

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/balanszky zalan.jpg

Megjelent:

Az elmúlt héten adtunk hírt róla, hogy megszűnt a több mint harminc éves múlttal rendelkező Vásárhelyi Televízió, mivel Márki-Zay Péter nem engedélyezte a közgyűlés által megszavazott támogatás átutalását. A televízió, története során először, fizetésképtelenné vált, a dolgozók november óta nem kapták meg bérüket. A polgármester ezzel gyermekeket nevelő szülőket és lakáshitelt nyögő családokat sodort veszélybe, nem beszélve a vásárhelyiek tájékoztatásáról.

Nem kaptak fizetést

A Vásárhelyi Televízió utoljára december 21-én sugárzott híradót, majd 28-ig ismétléseket láthattak a nézők. Az utolsó nyolc dolgozó azon a napon nyújtotta be rendkívüli felmondását, mivel nem kapták meg fizetésüket és egyeztetni sem sikerült a város vezetésével. Azóta csak a képújság látható a csatornán, de mivel a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) szabályozása szerint 14 napnál tovább nem lehet szüneteltetni a műsorokat, ezért Rókus Ákos ügyvezető igazgató pénteken felbontotta a tévé és a hatóság közötti műsorszolgáltatási szerződést.

– Így jogi értelemben is megszűnik a tévét működtető Szerdahelyi József NKft., ami nemsokára felszámolás alá kerül – mondta Rókus Ákos. – A megszűnésünk hatalmas csapás az egész helyi televíziós ágazat számára. A helyi tévék országszerte döbbenten állnak a helyzet előtt, mivel példa nélküli, ami itt történt. Nemcsak egy helyi médium szűnt meg, hanem a helyi televíziózás kapott súlyos sebet” tette hozzá a feladatát október óta megbízási díj nélkül ellátó szakember.

Rókus Ákos szerint, ha valaki később új televíziót szeretne indítani Vásárhelyen, annak az engedélyeztetési eljárások miatt legalább egy, másfél évre lesz szüksége, mire megjelentetheti az első képkockákat az itt élők tájékoztatására.

Márki-Zay Péternek azonban úgy tűnik erre is van megoldása.

A függetlenként megválasztott, ám a baloldal és a Jobbik támogatását élvező politikus, most is, mint már annyiszor, azonnal „mentorához” Botka Lászlóhoz, Szeged szocialista polgármesteréhez fordult. A terv szerint

a Szeged Televízió készítene híradót Hódmezővásárhely számára és ott közvetítenék a testületi üléseket is.

Kérdés, ki élvez majd „kiemelt státuszt”, hiszen elképzelhetetlen két közgyűlés (mármint a szegedi és a vásárhelyi) párhuzamos közvetítése. Vagy már abban is egyeztet a két demokrata, hogy melyik testület mikor ülésezzen?

Kommentek

Tovább olvasom

Politika

Gulyás: az európai parlamenti választásnak korábban soha nem volt még ilyen nagy tétje

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/balanszky zalan.jpg

Megjelent:

Szerző:

“Csak egyszer lehet hibázni” – mondta a miniszter.

Tovább olvasom

Politika

Toroczkai: a Facebook cenzúrával avatkozik be a kampányba

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/balanszky zalan.jpg

Megjelent:

Szerző:

Törölték Ásotthalom polgármesterének 207 ezer követős Facebook oldalát.

Tovább olvasom

Politika

Fidesz: az ellenzék teljes mellszélességgel beállt a bevándorláspártiak csúcsjelöltje mögé

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/balanszky zalan.jpg

Megjelent:

Szerző:

Hidvéghi Balázs, a Fidesz kommunikációs igazgatója szerint Frans Timmermans Soros György embere.

Tovább olvasom

Aktuál