Nem köteles a kereskedő visszavásárolni a terméket az ünnepek után

Cikkünk frissítése óta eltelt 2 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Sokakban él az a téves berögződés, hogy három napon belül köteles visszavásárolni a kereskedő az eladott terméket a fogyasztótól – mondta Petrik Sándor, a Csongrád Megyei Kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztályvezetője.

“Amennyiben téves vásárlás történik, tehát például többet vásárolnak vagy többet adnak ajándékba ugyanazon termékből az ünnepek alatt, esetleg nem megfelelő színű, méretű termék kerül kiválasztásra, akkor tudni kell, hogy a jogszabály nem ír elő olyan kötelezettséget, hogy a kereskedő visszavásárolja ezeket a termékeket a fogyasztótól” – figyelmeztetett Petrik. A nem hibás termékek esetében a kereskedő jóindulatára van bízva az, hogy ezeknek a terméknek az árát le tudja vásárolni vagy esetleg visszaadja a vételárat. “Éppen ezért vásárlást megelőzően kell a kereskedővel tisztázni, megkérdezni, hogy mi történik, ha több terméket vásárolnak vagy nem tetszik a megajándékozottnak, esetleg nem jó a méret” – hangsúlyozta az osztályvezető. “A kereskedővel kell megbeszélni, hogy ezekben az esetekben hogyan tudják érvényesíteni a cserére vagy esetleges pénz visszafizetésre szóló igényüket” – mondta.

“Azt tudni kell, hogy csak minőségi hibás termék esetében van esetlegesen termékcserét kérni. Sok fogyasztóban megvannak azok a beidegződések, hogy ha három napon belül viszik vissza a terméket, akkor a kereskedőnek vissza kell vásárolnia, de nincs ilyen és nem is volt. Ez egy teljesen más üzletpolitikai döntés” – magyarázta Petrik.

Előző sztori

Adventi koszorú kapott lángra Szegeden

Következő sztori

Múltidéző 21. rész: A szegedi dóm története

Legutóbbi hasonló cikkek