Az anyaországi területeket és a Vajdaságot is magába foglaló történelmi Alföld egészére szeretnénk egy fejlesztési programot megvalósítani Szeged vezetésével és Szeged-központúsággal – mondta el a vásárhelyi Promenádnak adott interjúban Lázár János. A képviselő szerint gazdaságfejlesztésben gondolkodik a kormány, hiszen növelni kell az ország versenyképességét, e tekintetben pedig a déli és a keleti régió munkaerő-piaci tartalékot jelent, illetve szorosabbra kell fűzni a kapcsolatot a határon túli magyar területekkel, így az Észak-Vajdasággal.
Lázár János főleg Vásárhelyről beszélt, de valamennyire érintette Szegedet is. A legérdekesebb részeket szedegettük ki az interjból.
A képviselő azt mondta, a kormány szándéka az, hogy Szegedet összekösse Szabadkával, az ottani vasúti pályát korszerűsítik 31 perces menetidőt elérve, és Bajával is megteremtik az összeköttetést.
– A Baja–Szabadka, Szabadka–Szeged, Szeged–Vásárhely és Vásárhely–Békéscsaba vonal vasút-korszerűsítésével a trianoni diktátum óta a legjelentősebb, határon átlépő vasúti projektet hozzuk tető alá. Nem titkoljuk, hogy Békéscsaba–Vásárhely–Szeged tengelyt szeretnénk felépíteni:
a Fidesz célja a három város szövetségének erősítése, mert a gazdaságukban komoly potenciál rejlik.
Ezért Békéscsabáról Kecskemétre vezetjük és négysávosítjuk az M44-es utat, Szeged és Budapest között pedig vasútvonalat szeretnénk korszerűsíteni, csökkentve a menetidőt – részletezte az országgyűlési képviselő.
Szeged eddig vesztes volt, de van remény
Szeged vesztese volt az elmúlt évek regionális átrendeződésének, hiszen Kecskemét és Temesvár is megverte, ám még vannak tartalékai. A kormány szövetségesként tekint Szeged polgáraira, szeretné támogatni a törekvéseiket, ezért épült fel itt az ELI lézerközpont – derült ki az interjúból, ahogy az is,
az ELI mellé ipari parkot tervez a kormány, ahová új ipart telepítenének kormányzati eszközökkel és segítséggel.
– Nagyon remélem, hogy a Szegedi Tudományegyetem új rektora, a jól működő és terjeszkedő élelmiszer-ipari vállalkozás, a Bonafarm csoport, az ELI és a fent vázolt közlekedésfejlesztések lendületet adhatnak Szegednek, ahol 2019 után új korszak kezdődhet – mondta Lázár.
Botka és a baloldali maffia
Világosan kell látni:
Szeged fejlődésének jelen pillanatban egyetlen akadálya van, mégpedig Botka László, aki ma már nem a megoldás, hanem maga a probléma
– magyarázta Lázár, aki szerint Botka puhasága és a várost fokozatosan behálózó baloldali politikai maffia rossz irányba viszi Szegedet, ebből értelemszerűen nem jöhet ki fejlődés. Egy bizonyos: politikai változásra van szükség az előrelépéshez. Szeged polgárai nem lehetnek tovább ellenzékben – fejtette ki a képviselő.
(via Promenad.hu)