A rossz menetrend miatt késnek, csúsznak a buszok Szegeden

Cikkünk frissítése óta eltelt 2 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Legalábbis ezt állítja az a sofőr, akivel rejtett kamerás interjút készítettünk.

Múlt héten beszámoltunk róla, olvasóink rendszeresen arról panaszkodnak, hogy a szegedi, városi (helyijáratos) buszok nem tartják be a menetrendet. Reggelente gyakoriak a késések, éjjelente meg rendszerint hamarabb érkeznek a megállókba a buszok, ezért szerintük kiszámíthatatlan a tömegközlekedés a városban.

Az eset kapcsán szavazás formájában megkérdeztük olvasóinkat, hogy szerintük pontosak-e a buszok Szegeden. Összesen 602-en szavaztak, és a szavazásban résztvevők 80%-a nemmel voksolt.

A héten rejtett kamerás interjút készítettünk az egyik utolsó, esti járaton, ahol a sofőr elmondja saját szemszögéből a problémákat. (A férfi hangját megváltoztattuk, hogy ne lehessen felismerni, és ne érhesse semmilyen retorzió azért, mert elmondta a tapasztalatait – a szerk.)

 

“A menetrend végképp szar!”

– hangsúlyozza a sofőr. – A körút be van dugulva végig, nem lehet haladni rendesen. Kellene egy külön menetrend, ami a csúcsidőre vonatkozik, illetve egy másik, ami az esti órákban lenne érvényes – fejtette ki álláspontját.

A közlekedési cég tájékoztatása szerint

a menetrendet a szegedi önkormányzat állítja össze.

„A menetrendi alapadatok meghatározója Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata, mint megrendelő és finanszírozó. Társaságunk a megrendelő által meghatározottak alapján köteles közlekedtetni autóbuszjáratait” – közölte érdeklődésünkre a cég.

A buszvezető szerint egyébként nyilván a forgalomtól is függ, hogy mennyire tudják tartani a menetrendet.

A sofőr a videó végén megjegyzi, azzal a busszal, amit éppen vezet, nem lenne szabad a városban közlekedni, mivel se kijelző, se jegyérvényesítő rendszer nincs rajta, ráadásul a fék is nehezen működik.

Lapunk – a sofőr állításai miatt, megkereste a közlekedési céget, illetve az önkormányzatot. Szeretnénk tudni ugyanis, hogy tervezik-e esetleg, hogy az utasok panaszai alapján változtassanak a menetrenden. Amint válaszolnak, frissítjük a cikket.

(Borítóképünk illusztráció!)

Előző sztori

Helyreigazítás

Következő sztori

B. Nagy László: Sikerült, megnyugodhatnak a gazdák

Legutóbbi hasonló cikkek