Ötből egy magyar járt már nudistastrandon, kétszer annyi férfi, mint nő - derül ki a Szállás.hu legfrissebb, MTI-nek csütörtökön küldött felméréséből.
A portál felmérése szerint a nudisták mintegy kétharmada 41 éves vagy annál idősebb, 20 százaléka 31 és 40 év közötti, és mindössze 12 százalékuk 30 alatti. Az erre kijelölt területeket használók fő motivációja a naturista elvekhez, a szabadsághoz, a természetközeli állapothoz köthető - idézi a közlemény Keresztes Nórát, a Szallas.hu marketing menedzserét. A kutatás szerint minden második nudista bátran meztelenkedik, nem érez ezzel kapcsolatban szégyellni valót.
A felmérésből kiderült: a legtöbben párjuk társaságában látogatják a nudistastrandokat, kempingeket, csak jóval kevesebben vannak azok, akik barátokkal vagy egyedül mennek, esetleg a családdal közösen. 45 százalékuk csak napozik vagy strandol meztelenül, de 55 százalékuk akár pőrén sportol, vagy egy szál semmiben látogat el a büféhez is. A nyaralás tervezésekor egyébként csak minden második naturistának számít, lesz-e az úti cél közelében textilmentes lehetőség.
A kutatás szerint a válaszadók harmada már tetten ért nyilvánosan egymásnak eső szerelmeseket. A pikáns történetek jellemzően nem nudistáknak kijelölt helyekről erednek, hiszen a nyilvános szex tilos a naturistastrandokon is. Inkább elhagyatott tengerparti szakaszokon, sziklákon, csónakban, vízibiciklin kaptak már rajta párokat. A válaszadók egyetértettek a nudista helyek kialakításával, és abban, hogy a naturisták számára nincs elég lehetőség ma Magyarországon. A legnépszerűbb hazai kijelölt helyek a balatonberényi Naturista Strand és Kemping, a délegyházi Naturista Oázis Kemping és a sziksósfürdői Naturista Strand. A Szallas.hu felmérésében mintegy 1300 kitöltő vett részt. Az eredmények a lakosság nudizmussal kapcsolatos véleményét reprezentálják. A Szállás.hu által közvetített forgalom 2017-ben 23,5 milliárd forint volt, míg 2016-ban 16 milliárd forintot tett ki - közölte a cég korábban az MTI-vel. A portálnak több mint egymillió regisztrált felhasználója van, havonta kétmillióan keresik fel, öt kontinens 175 országának szálláshely-kínálatát közvetíti.
(MTI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.