Közélet

Így építi fel Szegedet az Orbán-kormány

Így építi fel Szegedet az Orbán-kormány

2017. október 31., kedd
Így építi fel Szegedet az Orbán-kormány

Miközben Botka László és az MSZP összehozott 25 milliárdnyi adósságot, és Kecskemétig üldözte a Mercedest, az Orbán-kabinet rendesen a város hóna alá nyúlt. Mutatjuk is, mennyire.

Csak idén cirka 50-70 milliárd forinttal tolta meg Szegedet az Orbán-kormány, a Modern Városok Programmal. Új Tisza-híddal; ipari parkokkal; gazdaság- és közlekedésfejlesztéssel; modern, fedett uszodával, atlétikai centrummal – nem is beszélve a szintén 10 milliárdos ifjúsági centrumról. Persze nem ez a kezdet: az utóbbi években is ráköltött már a kormány néhány tízmilliárdot – saját erőből és uniós források ide irányításával, hogy lendületbe hozzák a várost. És persze átvállalta a kormány a 25 milliárdos szocialista adósságot is, amit Botka Lászlóék összehoztak.

Komoly szerepe van abban B. Nagy László szegedi fideszes országgyűlési képviselőnek, hogy a kormány annak ellenére partnere a szegedieknek, és milliárdokkal támogatja a várost, hogy Szegedet az MSZP irányítja.

Lézersebességgel

Európai jelentőségű, 70 milliárd forintos kormányzati fejlesztés valósult meg Szegeden az ELI-ALPS lézerközpont felépítésével. A miniszterelnök szavaival élve „ez nem olyan beruházás, mellyel felzárkózhatunk Európához, hanem olyan, mellyel Európa felzárkózik a világhoz”. Nem véletlenül esett a kormány választása Szegedre, hiszen itt olyan helyszínt talált, amely mellé 70 hektáros területen tudományos-ipari park is telepíthető. Az egyetem, a lézerközpont és az ipari park a várakozások szerint együtt fantasztikusan magas minőségű gazdasági erőközpontot hozhat létre.

Egyetemes értékek

Ez mondjuk rá is fér a városra, mert komoly termelő, ipari beruházást nem hozott ide tizenöt év alatt Botka László szocialista polgármester, aki a gazdaságfejlesztési koncepciók gyártásában odáig jutott, hogy „Szeged szerencséje, hogy nincsenek nagy gyárai, így nem kell bezárni azokat a gazdasági válság idején”. A Mercedest is sikerült Kecskemétig löknie a szociknak. Így a város egyetlen nagy foglalkoztatója az egyetem maradt. Az universitast szintén a kormány fejleszti gőzerővel. Felsorolni is nehéz az utóbbi esztendők nagy beruházásait: 2,5 milliárdból újult meg a Dugonics téri – azelőtt bántóan lepukkant – központi épület, a jövőt építő természettudományokra hangolva 1,3 milliárdból tették rendbe a Bolyai-épület, 1,5 milliárdból a Dóm téri oktatási és kutatási egységeit, de milliárdok, százmilliók jutottak számos más épületre is.

Felszállóban leszállópályájával

Így a 265 ágyas új klinikai tömbre, a 410 ágyas régi klinikai épület korszerűsítésére és a modern sürgősségi betegellátó osztály kialakítására (persze, hogy helikopter-leszállóval!). A nagyszabású egészségügyi programra – melynek keretében a klinikák csúcstechnikát képviselő orvosi eszközöket és műszereket is beszerezhettek – összesen több mint 15 milliárd forintot fordítottak.

Már nem a víz az úr

És ha ez nem lenne elég, a kormány az árvíztől is megvédi a szegedieket. Egy látványos uniós fejlesztés segítségével több mint 2,2 milliárd forintból 2,1 kilométer hosszan épült meg a szegedi belvárosi védmű, ami biztosítja, hogy nem kell rettegnünk, vagy éppen homokszákokat pakolnunk, mint a Tisza 2006-os fenyegetésekor. A 24 óra alatt összeszerelhető mobilgát rendszerrel több mint 11 méteres vízszintig is biztonságosan lehet védekezni.

Úton-útfélen

Közlekedni is biztonságosan és gyorsan lehet, köszönhetően a kiemelt, sokmilliárdos kormányzati fejlesztéseknek. A 47-es út négysávosítása Szegedtől Hódmezővásárhelyig jutott, és nem áll meg, következik Békéscsaba, Debrecen és Miskolc. Az 55-os út folyamatos korszerűsítése a Szegedtől Bajáig vezető közlekedést varázsolja 21. századivá. Nem mellesleg több olyan köldökzsinórhoz jut a város, melyek segítik bekapcsolódását az európai vérkeringésbe.

Büszkeségünk, a múlt

A fejlesztések persze mit sem érnének a gyökerek ápolása, a történelmi értékek óvása nélkül, hiszen a múlt tisztelete nélkül nem lehet jövőt építeni. Ennek jegyében újult meg kormányzati szerepvállalással több mint 2,1 milliárd forintból Szeged büszkesége, az 1879-es nagyárvíz után épített dóm.

A kormány tehát odafigyel Szegedre, ez tény. Mi lehetne ebből a városból, ha végre nem az ellenkező irányba cibálná a hajót az MSZP?
Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.