Miközben Botka László és az MSZP összehozott 25 milliárdnyi adósságot, és Kecskemétig üldözte a Mercedest, az Orbán-kabinet rendesen a város hóna alá nyúlt. Mutatjuk is, mennyire.
Csak idén cirka 50-70 milliárd forinttal tolta meg Szegedet az Orbán-kormány, a Modern Városok Programmal. Új Tisza-híddal; ipari parkokkal; gazdaság- és közlekedésfejlesztéssel; modern, fedett uszodával, atlétikai centrummal – nem is beszélve a szintén 10 milliárdos ifjúsági centrumról. Persze nem ez a kezdet: az utóbbi években is ráköltött már a kormány néhány tízmilliárdot – saját erőből és uniós források ide irányításával, hogy lendületbe hozzák a várost. És persze átvállalta a kormány a 25 milliárdos szocialista adósságot is, amit Botka Lászlóék összehoztak.
Komoly szerepe van abban B. Nagy László szegedi fideszes országgyűlési képviselőnek, hogy a kormány annak ellenére partnere a szegedieknek, és milliárdokkal támogatja a várost, hogy Szegedet az MSZP irányítja.
Európai jelentőségű, 70 milliárd forintos kormányzati fejlesztés valósult meg Szegeden az ELI-ALPS lézerközpont felépítésével. A miniszterelnök szavaival élve „ez nem olyan beruházás, mellyel felzárkózhatunk Európához, hanem olyan, mellyel Európa felzárkózik a világhoz”. Nem véletlenül esett a kormány választása Szegedre, hiszen itt olyan helyszínt talált, amely mellé 70 hektáros területen tudományos-ipari park is telepíthető. Az egyetem, a lézerközpont és az ipari park a várakozások szerint együtt fantasztikusan magas minőségű gazdasági erőközpontot hozhat létre.
Ez mondjuk rá is fér a városra, mert komoly termelő, ipari beruházást nem hozott ide tizenöt év alatt Botka László szocialista polgármester, aki a gazdaságfejlesztési koncepciók gyártásában odáig jutott, hogy „Szeged szerencséje, hogy nincsenek nagy gyárai, így nem kell bezárni azokat a gazdasági válság idején”. A Mercedest is sikerült Kecskemétig löknie a szociknak. Így a város egyetlen nagy foglalkoztatója az egyetem maradt. Az universitast szintén a kormány fejleszti gőzerővel. Felsorolni is nehéz az utóbbi esztendők nagy beruházásait: 2,5 milliárdból újult meg a Dugonics téri – azelőtt bántóan lepukkant – központi épület, a jövőt építő természettudományokra hangolva 1,3 milliárdból tették rendbe a Bolyai-épület, 1,5 milliárdból a Dóm téri oktatási és kutatási egységeit, de milliárdok, százmilliók jutottak számos más épületre is.
Így a 265 ágyas új klinikai tömbre, a 410 ágyas régi klinikai épület korszerűsítésére és a modern sürgősségi betegellátó osztály kialakítására (persze, hogy helikopter-leszállóval!). A nagyszabású egészségügyi programra – melynek keretében a klinikák csúcstechnikát képviselő orvosi eszközöket és műszereket is beszerezhettek – összesen több mint 15 milliárd forintot fordítottak.
És ha ez nem lenne elég, a kormány az árvíztől is megvédi a szegedieket. Egy látványos uniós fejlesztés segítségével több mint 2,2 milliárd forintból 2,1 kilométer hosszan épült meg a szegedi belvárosi védmű, ami biztosítja, hogy nem kell rettegnünk, vagy éppen homokszákokat pakolnunk, mint a Tisza 2006-os fenyegetésekor. A 24 óra alatt összeszerelhető mobilgát rendszerrel több mint 11 méteres vízszintig is biztonságosan lehet védekezni.
Közlekedni is biztonságosan és gyorsan lehet, köszönhetően a kiemelt, sokmilliárdos kormányzati fejlesztéseknek. A 47-es út négysávosítása Szegedtől Hódmezővásárhelyig jutott, és nem áll meg, következik Békéscsaba, Debrecen és Miskolc. Az 55-os út folyamatos korszerűsítése a Szegedtől Bajáig vezető közlekedést varázsolja 21. századivá. Nem mellesleg több olyan köldökzsinórhoz jut a város, melyek segítik bekapcsolódását az európai vérkeringésbe.
A fejlesztések persze mit sem érnének a gyökerek ápolása, a történelmi értékek óvása nélkül, hiszen a múlt tisztelete nélkül nem lehet jövőt építeni. Ennek jegyében újult meg kormányzati szerepvállalással több mint 2,1 milliárd forintból Szeged büszkesége, az 1879-es nagyárvíz után épített dóm.
A kormány tehát odafigyel Szegedre, ez tény. Mi lehetne ebből a városból, ha végre nem az ellenkező irányba cibálná a hajót az MSZP?
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.