Írjon nekünk

Közélet

Így építi fel Szegedet az Orbán-kormány

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szma/stab/pintermlajos.jpg

Megjelent:

Miközben Botka László és az MSZP összehozott 25 milliárdnyi adósságot, és Kecskemétig üldözte a Mercedest, az Orbán-kabinet rendesen a város hóna alá nyúlt. Mutatjuk is, mennyire.

Csak idén cirka 50-70 milliárd forinttal tolta meg Szegedet az Orbán-kormány, a Modern Városok Programmal.

Új Tisza-híddal; ipari parkokkal; gazdaság- és közlekedésfejlesztéssel; modern, fedett uszodával, atlétikai centrummal – nem is beszélve a szintén 10 milliárdos ifjúsági centrumról. Persze nem ez a kezdet: az utóbbi években is ráköltött már a kormány néhány tízmilliárdot – saját erőből és uniós források ide irányításával, hogy lendületbe hozzák a várost. És persze átvállalta a kormány a 25 milliárdos szocialista adósságot is, amit Botka Lászlóék összehoztak.

Komoly szerepe van abban B. Nagy László szegedi fideszes országgyűlési képviselőnek, hogy a kormány annak ellenére partnere a szegedieknek, és milliárdokkal támogatja a várost, hogy Szegedet az MSZP irányítja.

Lézersebességgel

Európai jelentőségű, 70 milliárd forintos kormányzati fejlesztés valósult meg Szegeden az ELI-ALPS lézerközpont felépítésével. A miniszterelnök szavaival élve „ez nem olyan beruházás, mellyel felzárkózhatunk Európához, hanem olyan, mellyel Európa felzárkózik a világhoz”. Nem véletlenül esett a kormány választása Szegedre, hiszen itt olyan helyszínt talált, amely mellé 70 hektáros területen tudományos-ipari park is telepíthető. Az egyetem, a lézerközpont és az ipari park a várakozások szerint együtt fantasztikusan magas minőségű gazdasági erőközpontot hozhat létre.

Egyetemes értékek

Ez mondjuk rá is fér a városra, mert komoly termelő, ipari beruházást nem hozott ide tizenöt év alatt Botka László szocialista polgármester, aki a gazdaságfejlesztési koncepciók gyártásában odáig jutott, hogy „Szeged szerencséje, hogy nincsenek nagy gyárai, így nem kell bezárni azokat a gazdasági válság idején”. A Mercedest is sikerült Kecskemétig löknie a szociknak. Így a város egyetlen nagy foglalkoztatója az egyetem maradt.

Az universitast szintén a kormány fejleszti gőzerővel. Felsorolni is nehéz az utóbbi esztendők nagy beruházásait: 2,5 milliárdból újult meg a Dugonics téri – azelőtt bántóan lepukkant – központi épület, a jövőt építő természettudományokra hangolva 1,3 milliárdból tették rendbe a Bolyai-épület, 1,5 milliárdból a Dóm téri oktatási és kutatási egységeit, de milliárdok, százmilliók jutottak számos más épületre is. 

Felszállóban leszállópályájával

Így a 265 ágyas új klinikai tömbre, a 410 ágyas régi klinikai épület korszerűsítésére és a modern sürgősségi betegellátó osztály kialakítására (persze, hogy helikopter-leszállóval!). A nagyszabású egészségügyi programra – melynek keretében a klinikák csúcstechnikát képviselő orvosi eszközöket és műszereket is beszerezhettek – összesen több mint 15 milliárd forintot fordítottak.

Már nem a víz az úr

És ha ez nem lenne elég, a kormány az árvíztől is megvédi a szegedieket. Egy látványos uniós fejlesztés segítségével több mint 2,2 milliárd forintból 2,1 kilométer hosszan épült meg a szegedi belvárosi védmű, ami biztosítja, hogy nem kell rettegnünk, vagy éppen homokszákokat pakolnunk, mint a Tisza 2006-os fenyegetésekor. A 24 óra alatt összeszerelhető mobilgát rendszerrel több mint 11 méteres vízszintig is biztonságosan lehet védekezni.

Úton-útfélen

Közlekedni is biztonságosan és gyorsan lehet, köszönhetően a kiemelt, sokmilliárdos kormányzati fejlesztéseknek. A 47-es út négysávosítása Szegedtől Hódmezővásárhelyig jutott, és nem áll meg, következik Békéscsaba, Debrecen és Miskolc. Az 55-os út folyamatos korszerűsítése a Szegedtől Bajáig vezető közlekedést varázsolja 21. századivá. Nem mellesleg több olyan köldökzsinórhoz jut a város, melyek segítik bekapcsolódását az európai vérkeringésbe.

Büszkeségünk, a múlt

A fejlesztések persze mit sem érnének a gyökerek ápolása, a történelmi értékek óvása nélkül, hiszen a múlt tisztelete nélkül nem lehet jövőt építeni. Ennek jegyében újult meg kormányzati szerepvállalással több mint 2,1 milliárd forintból Szeged büszkesége, az 1879-es nagyárvíz után épített dóm.

A kormány tehát odafigyel Szegedre, ez tény. Mi lehetne ebből a városból, ha végre nem az ellenkező irányba cibálná a hajót az MSZP?

Hirdetés

Kommentek

Tovább olvasom

Hírzóna

Fővárosi csapat tarolt a szegedi egyetem versenyén

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szma/stab/pintermlajos.jpg

Megjelent:

Szerző:

A verseny fődíja egy Cambridge-i utazás volt.

Tovább olvasom

Hírzóna

Képzavar és buli a heti kínálatban

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szma/stab/pintermlajos.jpg

Megjelent:

Szerző:

De más témák is szerepelnek a tarsolyunkban.

Tovább olvasom

Közélet

Pályázatot hirdettek a kerekesszéket használók autóvásárlásának támogatására

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szma/stab/pintermlajos.jpg

Megjelent:

Szerző:

A kerekesszékkel közlekedők személygépkocsi-vásárlásának támogatására hirdetett pályázatot a Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közhasznú Kft. az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) felkérésére – írja az MTI. HirdetésKommentek

Tovább olvasom

Aktuál