Írjon nekünk

Egyetem

A bevándorlók rontják a német iskolák teljesítményét

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Rosszul teljesítenek a német iskolák, és ez a bevándorló-hátterű diákok növekvő arányára vezethető vissza – állítja egy országos felmérés eredményeiből született berlini kutatás. A magyar szakember szerint a migránsok állandósult lemaradása a többségi társadalmat is visszahúzza. Egyre többen gondolják Németországban, hogy a gyereküket magániskolába kell íratniuk ahhoz, hogy vigye valamire – mondta ennek kapcsán a Magyar Időknek Nógrádi György.

Sok német általános iskolás nem tudja teljesíteni a német nyelv és a matematika területén az alapkövetelményeket – derült ki a berlini Oktatási Minőségfejlesztési Intézet kutatásából. Országos szinten is romlottak az eredmények 2011, a legutóbbi felmérés óta, de különösen Baden-Württembergben csökkent erőteljesen a tanulók teljesítménye. A sokáig éllovas tartományban csaknem minden negyedik diák nem tudta teljesíteni a minimális szintet a helyesírás felmérése során. Petra Stanat, a tanulmány egyik szerzője szerint ennek részben az iskolások növekvő heterogenitása az oka, vagyis a rossz eredmény a bevándorló-hátterű diákok növekvő arányára vezethető vissza. Romlott a nem bevándorló hátterű tanulók teljesítménye is.

“Ahhoz, hogy a bevándorlókat integrálják, nagyon komoly oktatási, szociális infrastruktúrára van szükség, rengeteg időre, pénzre és emberre, és úgy tűnik, hogy a berlini kormány ezt az áldozatot, ezt a befektetést nem tudja vagy nem akarja megtenni” – mondta a Magyar Időknek a német felmérés kapcsán Speidl Bianka. A Migrációkutató Intézet vezető kutatója szerint a tanulmányban a bevándorlók második generációs gyerekeiről van szó, akiknek szüleit néhány hetes tanfolyamokkal nem sikerült kulturális szempontból felzárkóztatni. Speidl Bianka bizonyos benne, hogy az állandósult lemaradás a többségi társadalmat is visszahúzza.

“Egyre többen gondolják Németországban, hogy a gyereküket magániskolába kell íratniuk ahhoz, hogy vigye valamire, mivel az állami iskolák színvonala folyamatosan csökken” – mondta Nógrádi György biztonságpolitikai szakértő, aki hozzátette: ezt csak a gazdagabbak engedhetik meg maguknak. Elmondása szerint beszédes, hogy a német választások egyik fő kérdése a migráció mellett éppen az oktatás.

Az az integrált oktatás, amely többek között azért sem működik jól a németeknél, mert a tanárok túlterheltek, a fizetésük pedig az átlaghoz képest alacsony. “Ráadásul a multikulturális társadalom megbukott, párhuzamos társadalmak alakultak ki, ami tovább nehezíti az integrációt” – tette hozzá Nógrádi.

Fotó: Reuters

Kommentek

Egyetem

Hálózatra kapcsolódó napelemes rendszert építettek ki az SZTE-n

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

A szegedi intézmény Magyarországon nyolcadik éve a „legzöldebb” egyetem.

Tovább olvasom

Egyetem

Szép szegedi siker született az ügyészeknek kiírt tudományos pályázaton

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Harmadik díjjal jutalmazták Balázs Barbara munkáját.

Tovább olvasom

Egyetem

Kínai egyetemmel kötött kettősdiploma-megállapodást az SZTE

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

A kínai hallgatók európai fókuszú nemzetközi gazdasági kurzusokat hallgatnak majd.

Tovább olvasom

Aktuál