Írjon nekünk

Közélet

Buszbalhé Szegeden: aljas eszközökkel támad az alpolgármester

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/pinyo.jpg

Megjelent:

Az egyetlen értelmes, racionális megoldást annak ellenére akarja megtorpedózni Nagy Sándor, hogy a lakossági igények egyértelműek: az emberek vissza akarják kapni a régi 76-ost és a 13-as Mars téri kapcsolatát – állítja Nógrádi Tibor önkormányzati képviselő.

Nem csitul a botrány a szegedi tömegközlekedés átszervezése körül. Az elmúlt egy évben a SZEGEDma.hu is sokat cikkezett arról, hogy komoly felháborodás kísérte a tavaly nyári átalakításokat, melyeket Nagy Sándor (Együtt) városfejlesztési alpolgármester vezetett elő. Megírtuk: Szentmihály és Kecskéstelep lakosságát rendkívül hátrányosan érintette, ennél fogva egységbe forrasztotta a szegedi városvezetés átgondolatlan, szakmaiatlan döntése, mellyel elképesztő mértékű idő- és kapacitásvesztést, kellemetlenségeket, nyűgöt és bajokat okoztak az utazóközönségnek az által, hogy a 76-os busz eredeti Petőfi Sándor sugárúti nyomvonalat bevitték a Kálvária sugárútra Móravároson keresztül. Nógrádi Tibor (Fidesz-L.É.T.) önkormányzati képviselő több mint kétezer véleménnyel a tarsolyában szállt síkra a 76-os eredeti útvonalának visszaállításáért. Az is kiderült, hogy a móravárosiak is vissza akarják kapni a régi 13-as buszt. A balliberális városvezetés ennek ellenére a füle botját sem mozdítja, sőt, az utóbbi időszakban még vissza is támadott.

Nógrádi Tibor emlékeztetett, a 76-os busz kálváriája bő egy esztendővel óta húzódik, amikor takarékoskodás címszó alatt Nagy Sándor néhány SZKT-s munkatársával közösen „brutális módon átrajzolta” a város tömegközlekedését. „Több városrészt érintő, mesterségesen összetákolt horrorjáratokat hoztak létre. Mindez különösképpen sújtotta Szentmihály és Kecskés lakosságát, tekintve, hogy egyetlen járatukat terelték el a megszokott és jól bevált útvonalról, vezették át Móravároson. Ezzel megnövelték a menetidőt és a menettávolságot is, ami egyáltalán nem váratlan és nem meglepő módon rendkívüli mértékben rontotta a járat kiszámíthatóságát, menetrendjének pontosságát. Tovább tetézte a bajt, hogy azt a kitűzött célt sem sikerült elérniük, hogy támogassák Móraváros közlekedését” – érzékeltette a városatya, hogy a változtatások mindenki számára kellemetlenséggel jártak.

Az áldatlan állapotokat ugyanakkor lett volna lehetőség orvosolni, Nógrádi Tibor számtalan fórumon és egyeztető tárgyaláson vett részt az utóbbi egy évben. „A szentmihályi és kecskési lakossági fórumokon egyértelmű igény fogalmazódott meg a 76-os busz régi útvonalának visszaállítására. Az itt élők 95 százaléka nem kéri, hanem követeli az eredeti járat helyreállítását, hiszen a területnek nincs más tömegközlekedési eszköze, itt nincsenek alternatív buszjáratok, sem troli, sem villamos, csak a 76-os! Móravároson is sok egyeztető fórumot tartottunk Kardos Irén önkormányzati képviselővel, akiről – bár más pártállásúak vagyunk – el kell mondanom, rendkívül tisztességesen képviselte a lakosok érdekeit, mindent megtett a móravárosiak számára kedvező változásokért. Egyértelmű kérésként fogalmazódott meg a régi 13-as busz visszaállítása. Summa summarum: idén tavaszra olyan megoldást tettünk le az asztalra, amely mindenki számára kedvező, ráadásul nem kerülne pénzbe a városnak. Azt kezdeményeztük, hogy a 76-os útvonala álljon vissza a 2016 nyara előtti helyzetbe, ami 16 millió forint spórolást jelent, ebből a forrásból pedig a DAKK Zrt. a móravárosiakkal agyonegyeztetett módon minden igényt kielégítő 13-ast tudna működtetni, mely a pótolhatatlan összeköttetést biztosítaná a Mars tér, II-es kórház, Napfény Park bevásárlóközpont, Katona József utca, Kálvária sugárút, Mars tér nyomvonalon. Rengeteg fórumon és egyeztetésen fogalmazódott meg ennek a körjáratnak az igénye” – avatott be az előkészítő munka rejtelmeibe.

„A fair play szabályai szerint aztán a kész megoldást Nagy Sándor alpolgármester asztalára tettük, és hogy az ügy politikai élét elvegyük, felajánlottuk számára, hogy az anyagot benyújthatja az illetékes városüzemeltetési bizottság elé saját indítványként, vagy ott módosíthatja is, kommunikálhatja, ha tetszik: elviheti a dicsőséget” – fogalmazott Nógrádi Tibor, hozzátéve: „a lakossági érdekeken kívül semmi nem számít.”

Elvileg.

Mert Nagy Sándor ahelyett, hogy elfogadta volna az ajánlatot, és akceptálta volna a gesztust, ellentámadásba ment át. „Nyilvánvalóan politikai okokból és motivációkból a balliberális médián, a Szegedi Tükrön és a Délmagyarországon keresztül üzent, valami számunkra értelmezhetetlen és ismeretlen móravárosi felmérésre hivatkozott, azt állítván, hogy a fiataloknak szükségük van a jelenlegi 76-os busz Móraváros és Belváros közötti kapcsolatteremtésére az iskolába és a munkába járáshoz.

Nem tudok és nem is akarok másként fogalmazni:

*-* a leggusztustalanabb és legaljasabb eszközökkel próbálja az egyetlen értelmes és racionális döntést megtorpedózni. Elfogadhatatlan az a gátlástalanság, amivel szembe akarja állítani egymással az időseket és a fiatalokat, illetve a városrészeket,

Kecskés és Szentmihály, valamint Móraváros lakosságát. Hazugságpropagandájának nincs más célja, mint az, hogy egymás ellen fordítson generációkat és városrészeket” – állítja a fideszes képviselő.

Nógrádi Tibor úgy összegez: ezennel lejárt a moratóriuma. „Eddig tisztességgel, tárgyalásos úton képviseltem a lakosságunk érdekeit, most már keményebb eszközökhöz folyamodok. Hiszem, hogy az önző és acsarkodó közgyűlési többség nem menet büntetlenül a lakosság igényeivel szembe. Az utolsó leheletemig és lehetőségemig harcolni fogok a választókerületem érdekeiért.

*-*Hétfőn levélben hívom meg Botka László polgármestert a szeptember 7-i, csütörtök esti szentmihályi fórumra, ahol személyesen találkozhat a lakossággal,

tájékozódhat és győződhet meg az itt élők véleményéről, igényeiről. Nagyon remélem, hogy eljön! A városüzemeltetési bizottságra előterjesztést készíttetek, a következő közgyűlésen pedig interpellációval szólítom meg Nagy Sándort, tehát valamennyi létező fórum elé elviszem ezt a témát, tekintettel az ügy súlyosságára. Még mindig hiszek benne, hogy a racionalitás felülírhatja Szeged város vezetőinek pártpolitikai érdekeit. A mi javaslatunk ugyanis nem kerül pénzbe, de ésszerűbbé és kényelmesebbé teszi a móravárosi, kecskési és szentmihályi emberek közlekedését. Felszólítom az alpolgármestert, tegye félre hiúságát, ne akadályozza meg, ne helyezze saját magát, a saját egyéni érdekeit és szempontjait a szegediek, a szegedi közösség igényei fölé.”

Kommentek

Közélet

Nem használják a leghatásosabb tisztítási eljárást a szegedi tömegközlekedésben

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/pinyo.jpg

Megjelent:

Szerző:

Pedig a baktériumok, vírusok számát 90 százalékkal lehetne visszaszorítani.

Tovább olvasom

Közélet

Hiába a sofőrök panasza, nem terelik a forgalmat a Szentháromság utcában

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/pinyo.jpg

Megjelent:

Szerző:

Egyelőre nem terelik a forgalmat a Szentháromság útján, mert azt az önkormányzat nem kéret a Dakk Zrt.-től.

Tovább olvasom

Egészség

A rendkívül sok szúnyog miatt rendkívüli beavatkozásra számíthatunk Szegeden

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/pinyo.jpg

Megjelent:

Szerző:

Minden eddiginél nagyobb területen irtják a zümmögőket a héten.

Tovább olvasom

Aktuál