ÉFOSZ: a termék-összetétel eltérése nem jelent automatikusan minőségbeli különbséget

Cikkünk frissítése óta eltelt 4 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetsége (ÉFOSZ) fenntartja azt az álláspontját, hogy néhány termék összetételében feltárt eltérés nem jelent automatikusan minőségbeli különbséget és a fogyasztók kelet-nyugati alapú megkülönböztetését – közölte a szakmai szervezet kedden az MTI-vel, így reagált a Földművelésügyi Minisztérium (FM) által kedden közzétett legfrissebb összevetés eredményére.

Az FM tájékoztatása szerint a “nyári termékeknél” is tetten érhető a kettős minőség; ezt igazolta a most lezárult, a jellegzetes nyári termékek összehasonlító vizsgálata, amelyet Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter rendelt el azért, hogy kiderítse: a magyar és a nyugat-európai piacokon azonos márkanév alatt eltérő minőségű élelmiszerlánc-termékeket forgalmaznak-e.

Az ÉFOSZ tájékoztatása szerint az általuk képviselt álláspont az, hogy a felelősen működő gyártók által jelenleg alkalmazott termékstratégiák megfelelnek a jogszabályoknak, az etikai normáknak és a piaci működés törvényszerűségeinek.

Az azonos márkanevű termékekben mégis fellelt különbségek okát meg kell találni, lehetőséget kell adni az élelmiszerek előállítói számára az eltérések tisztázására. Az ÉFOSZ üdvözli az Európai Bizottság elkötelezettségét az ügy elfogulatlan vizsgálata iránt, amelyet három hete az unió legutóbbi agrárminiszteri tanácsülésén ismertettek.

Ehhez harmonizált uniós vizsgálati módszer megalkotására van szükség. Ezt a protokollt az EU illetékes szervezetei – az összes érintett, így a gyártók képviselőinek részvételével – az ősz folyamán kidolgozzák. Ennek során ki kell térni a minőség fogalmának meghatározására, a tagállami jogszabályok, a kulturális és ízlésbeli különbségek és az eltérő jogalkalmazás hatásának elemzésére – állapítja meg a szakmai szervezet közleménye.

Az ÉFOSZ jelzi: figyelemmel kell lenni a vásárlóerő választékra gyakorolt befolyására és a marketing módszerek alkalmazásának jogi és etikai korlátaira. Ezt követően lehet hitelt érdemlően megállapítani, hogy felmerülhet-e bármiféle kifogás a gyártók jelenleg alkalmazott piaci stratégiájával szemben.

Az elfogulatlan és transzparens uniós megközelítés annál is inkább szükséges, mert az esetek jelentős részében egyértelműen megalapozatlan, hitelrontó kommunikáció súlyos gazdasági következményekkel járhat a Magyarországon, magyar alapanyagot feldolgozó és több-tízezer magyar munkavállalót foglalkoztató vállalkozások számára is – olvasható a közleményben.

Előző sztori

Fidesz: a metróberuházás kenőpénzei az MSZP és az SZDSZ kasszájába kerültek

Következő sztori

Minél több verseny a cél a Hód Úszóknál