Nemzetközi elismerést kapott egy Szegeden kidolgozott oktatási program

Cikkünk frissítése óta eltelt 5 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

SZS20140401_szte_rektori_hivatal_003

Jó gyakorlat kategóriában elnyerte a Nemzetközi LUMA StarT Oktatási Díjat a MTA-SZTE Természettudomány Tanítása Kutatócsoport – tájékoztatta a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) az MTI-t.

A közlemény szerint a független Finnország megalakulásának századik évfordulója alkalmából a finn LUMA Központ (LUMA Centre Finland) által meghirdetett StarT pályázaton a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) bölcsészkarának docense, Korom Erzsébet vezette magyar kutatócsoport mindkét kategóriában a legjobb tíz közé jutott, jó gyakorlata pedig elnyerte a szakmai zsűri által odaítélt nemzetközi oktatási díjat.

A StarT projekt nemzetközi viszonylatban is jelentős, több ezer tanárt, diákot, oktatással foglalkozó szakembert megmozgató kezdeményezés. Célja új, több tudományterületet érintő és együttműködésre alapozott gondolkodásmód meghonosítása, a projektalapú tanulás támogatása. Segíti a modern technológia, az iskolán kívüli egyéb lehetőségek bevonását a tanulási folyamatba, az alkalmazott kreatív módszerekkel és a gyerekek fantáziáját megmozgató témákkal igyekszik felkelteni a diákok érdeklődését a természettudományok és a matematika iránt.

A StarT pályázaton két kategóriában lehetett indulni a kijelölt időszakban megvalósult projektekkel, illetve jó gyakorlatokkal. A kategóriánként három-három díjazottat 36 országból érkezett, több mint nyolcszáz pályamunka közül választották ki.

A pályázaton az MTA-SZTE Természettudomány Tanítása Kutatócsoport két projektjét – oktatási kategóriában a Gesztenye matematikája, a jó gyakorlatok kategóriában pedig a Természettudományos vásár – Projektek nagyító alatt címűt választották a legjobb tíz közé, az utóbbi pedig elnyerte a Nemzetközi LUMA StarT Oktatási Díjat.

A kutatócsoport az MTA 2016 őszén indult tantárgy-pedagógiai kutatási programjában tevékenykedik, amelynek célja a szakmódszertan tudományos bizonyítékokra alapozott megújítása. A szakmódszertani kutató- és fejlesztő munkában együtt dolgoznak kutatók és gyakorló pedagógusok, szoros együttműködés alakul ki a tanárképzés és az iskolák között. A StarT pályázatra küldött projektek a kutatócsoport partneriskoláiban zajlottak, a projektvezetők mindannyian aktív tagjai a kutatócsoportnak.

Előző sztori

Kajak-kenu: nyolc szegedi elsőség Győrben

Következő sztori

17 csapat vetélkedett a Krúdy főzőversenyén + FOTÓK, RECEPT