A dehidratáció megelőzése könnyebb, mint gondolnád

Cikkünk frissítése óta eltelt 4 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

13077089_1741300556086489_4663748888362440649_n-2

Az emberi test körülbelül 70%-a víz és az egészség megőrzése szempontjából létfontosságú, hogy ez az arány megmaradjon. A test nem képes a víz tárolására, ám folyamatosan veszít belőle. Annak érdekében, hogy a különböző testfunkciók miatti folyadékveszteséget pótoljuk, fontos hogy odafigyeljünk a folyamatos és elegendő mértékű folyadékbevitelre.

Amikor több folyadékot veszítünk, mint amennyit beviszünk, kiszáradhatunk, amely különféle tüneteket okozhat (szomjúság érzés, fejfájás, szédülés, vese problémák, szív problémák).

Dehydration

Amit tenned kell, hogy elkerüld a dehidratációt

Igyál vizet rendszeresen: Egy nagy pohár vízzel kezdve a napot könnyebben megy a reggel, hiszen beindítja az anyagcserét és pótolja az alvás közben kialakult folyadékveszteséget.

Igyál vizet az egész nap folyamán: Az egyéb folyadékok mellett mindig figyelj arra, hogy 5-6 pohár vizet is igyál napközben és legalább egyet mielőtt elalszol.

Egyél magas víztartalmú gyümölcsöket: Habár a legtöbb folyadékot az ivóvízen keresztül visszük be, a lédús gyümölcsök és zöldségek (dinnye, zeller, saláta, paradicsom, uborka, narancs, retek, eper és spenót) szintén segíthetnek.

Korlátozd a sóbevitelt: A só dehidratálja a testet, így egyél kevesebb sós ételt és snacket.

Igyál több vizet amikor szükséges: Edzés előtt, után és közben is.

cw_fb_1200x628_1mag

Forrás: http://blog.clearwater.hu/a-dehidratacio-megelozese-konnyebb-mint-gondolnad/

Előző sztori

Atlétika: országos bajnok lett a SZVSE U16-os fiú súlylökő csapata

Következő sztori

Kosárlabda: újabb sikert ért el a Kosársuli utánpótlás csapata