Közélet

Ellenzi a jogi bizottság, hogy ingyen parkolhassanak a zöld rendszámos autók Szegeden

Ellenzi a jogi bizottság, hogy ingyen parkolhassanak a zöld rendszámos autók Szegeden

2016. december 12., hétfő
Ellenzi a jogi bizottság, hogy ingyen parkolhassanak a zöld rendszámos autók Szegeden
jogi_bizottsagi_ules03_gs

A közgyűlés elé kerülő előterjesztések egy részét szokás szerint a jogi bizottság tárgyalta elsőként hétfőn reggel. Az ülésen csak a jobbikos Tóth Péter indítványai kapcsán alakult ki kisebb vita, a többség végül nem támogatta egyik javaslatot sem.

A pénteki közgyűlésre hangolódott a jogi bizottság hétfőn reggel, a tárgyalt 14 napirendi pontról kettő kivételével kérdés és hozzászólás nélkül szavaztak, csak a jobbikos

Tóth Péter

önálló indítványai nem kaptak többséget. Az egyik a zöld rendszámos autók ingyenes parkolását szorgalmazta, a másik pedig a közösségi együttélés alapvető szabályait érintő rendeletet módosítaná akképpen, hogy a 150 ezres bírsághatárt 30 ezer forintra csökkentené. Még márciusban

írtuk

, hogy Budapesttel, Kaposvárral, Debrecennel és Hódmezővásárhellyel ellentétben Szegeden nem parkolhatnak ingyenesen az elektromos és hibrid autók. Vásárhelyen ráadásul már a fizető parkolórendszer kiépítése, azaz 2007 decembere óta nem kell fizetniük az ilyen gépkocsival rendelkezőknek. Szegeden a Jobbik önkormányzati képviselője,

Tóth Péter sajtótájékoztatót tartott a témában

, elsősorban a fővárosi példát adaptálná a napfény városába, az erre vonatkozó előterjesztését tárgyalta hétfőn a jogi bizottság.

Binszki József

DK-s bizottsági elnök megjegyezte, a legdrágább luxusautók tulajdonosai járnának jól az ingyenes parkolással, és arra is felhívta a figyelmet, hogy ezek a járművek nem is környezetkímélőek.

Német Ferenc

külsős bizottsági tag – utalva a közösségi együttélés alapvető szabályait tartalmazó, jelentős bírságokat kilátásba helyező helyi rendeletre – azt jegyezte meg, ha már a parkokat igyekszik védeni a város, akkor érdemes lenne a levegő tisztaságát is.

Nagy Sándor

városfejlesztési alpolgármester erre azt felelte, hogy a BMW-tulajdonosok megsegítésére lehetne ez jelentős előrelépés. Majd azt ecsetelte, hogy azért kell fizetni a parkolásért, hogy minél gyorsabban elhagyja a parkolóhelyet az autótulajdonos, hogy más is meg tudjon állni a gyakorlatilag az egész belvárost lefedő fizető zónában például ügyintézéshez. Német Ferenc szerint a vita a valódi problémáról vonja el a figyelmet, nevezetesen, hogy kevés a parkolóhely a belvárosban és Szegeden a legdrágább a parkolás. Az előterjesztést jegyző Tóth Péter elmondta, hogy egyfajta ösztönzője lehet az ideiglenesen bevezetendő ingyenes parkolás ahhoz, hogy elterjedjenek az elektromos és hibrid járművek, ami azt is maga után vonhatja, hogy olcsóbbá válnak ezek az autók. Hozzátette, év elején még csak mintegy 300 zöld rendszámos jármű volt hazánkban, míg ma már mintegy 1850, ami jelzi, hogy egyre népszerűbbek ezek a gépkocsik. Binszki József bizottsági elnök azt javasolta, hogy ne támogassák az előterjesztést, amivel a többség egyet is értett, Német Ferenc és

Rózsavölgyi József

tartózkodott a szavazásnál. Tóth Péter egy másik indítványát szintén nem támogatták, abban az szerepelt, hogy a közösségi együttélés alapvető szabályait tartalmazó, az előző közgyűlésen nagy vitát kavart helyi rendeletet módosítsák úgy, hogy a kiszabható bírságot 150 ezer forint helyett 30 ezerben maximálják. Ezt a jobbikos városatya többek között azzal indokolta, hogy a szegedi átlagfizetésnél is magasabb összeg a 150 ezer forint, vagyis indokolatlanul magas. Binszki József azt jegyezte meg, hogy alapesetben úgyse a maximális bírságot szabják ki, míg Nagy Sándor ismét azzal példálózott, hogy a hódmezővásárhelyi rendeletet vették alapul és ott is ilyen magas a bírság mértéke. Erre Tóth annyit mondott, hogy míg a zöld rendszámos járművek ingyenes parkolása esetén nem számít, hogy a közeli megyei jogú városban mi a szabály, ez esetben viszont ezzel takaróznak. Végül három tartózkodással nem támogatta a többség a jobbikos önkormányzati képviselő előterjesztését.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.