Írjon nekünk
Gazdaságvédelmi akcióterv
Gazdaságvédelmi akcióterv
Gazdaságvédelmi akcióterv
Gazdaságvédelmi akcióterv
Gazdaságvédelmi akcióterv

Kultúra

A koncertek tombolását és a Tisza szépségét mutatja meg a Sequence új klipje

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/szekerestamas.jpg

Megjelent:

sequence_riverside_video01

Előadásmódjával ragadja meg az ember figyelmét a vajdasági modern metal-os Sequence zenekar, ez nincs másképp új videójukban sem, a Riverside klipjében ízelítőt kaphatunk a csapat bulijainak hangulatából.

Kettős képi világot láthatunk a Sequence második videójában, az adai illetőségű Pro Media cég által készített klipben (amely a filmesek első metálklipje) a zenekar elsődleges célja az volt, hogy bemutassák azoknak, akik még nem jártak a koncertjükön, hogy hogyan is néz ki a Sequence előadásmódja egy kisebb kocsmában.

„Egy zentai klubban, a Rin Tin Tinben készült a klip egyik része, ahol – hála Istennek – sok statisztával felvettünk egy bulit, amivel azt akartuk prezentálni, hogy hogyan is néz ki egy ilyen közeg, mikor összezsúfolódik a tömeg és együtt bulizunk” – mesélt a forgatásról Bogár Ákos, a Sequence énekese.

„A videó másik fele egy Tisza-parti kis zöld területen játszódik, Moholon, ami azt akarja bemutatni, hogy mi hol élünk, hol nőttünk fel, hogy milyen gyönyörű szép a táj, ez a kettő alkot majd egy összképet. Maga a dal, a Riverside is ez utóbbiról szól” – tette hozzá.

Eszes Áron, a banda gitárosa kiemelte, hogy az alapkoncepció részét képezte, hogy mindenképp szerepeljen a Tisza a videóban. A kettőség a színvilág terén is megmutatkozik a klipben, a koncertes rész kékkel jelenik meg, a Tiszáról szóló jelenetek pedig zölddel.

koros_zoltan_davidKülönlegessége a Riverside-nak, hogy ezzel a klippel debütál a Sequence új gitárosa, Kőrös Zoltán Dávid, aki a Let the cigar die basszusgitárosaként is ismert, ő Sándor Dániel alapító helyére érkezett. Kőrös Zoli nem ismeretlen a vajdasági csapat számára, ugyanis korábban már helyettesítő basszusgitárosként játszott a zenekarral, mivel az eredeti basszusgitáros, Delić Larisa jelenleg Spanyolországban dolgozik, a különbség annyi, hogy Kőrös Zoli jelenleg gitárosként zenél a Sequence-el.

Basszusgitáron Roncsák Marcell, a Planetary Divide multihangszerese játszik helyettesként, ő látszik a klipben is. „Ő egy afféle modern zenészzseni, nagyon hálásak vagyunk neki, hogy segít, például szeptemberben a Rongy Kocsmában adott koncertünk még a dobok mögé is beült” – tudtuk meg Eszes Árontól.

El kell juttatni a zenét az emberekhez

A Riverside a második dal a banda debütáló lemezéről, a Faith In Me-ről, amely klippel gazdagodik, az album februárban jelent meg, és a zenekar szerint még sok promóció áll előtte. „Sok emberrel meg kell még ismertetnünk a Faith In Me-t, mert Vajdaságban, Szegeden, illetve talán Budapesten tudják, hogy kik vagyunk, de Magyarország többi területén nem vagyunk ismertek” – hangsúlyozta Bogár Ákos.

A kritikák elismerően szóltak a korongról, negatívumot szinte semmit nem kapott a zenekar, magyar mellett lengyel, szerb és orosz kritikák is jelentek meg, és mind elismeréssel szólt a Faith in Me-ről.

Az album népszerűsítése mellett folyamatban van a dalírás is a Sequence háza táján, a második album 2017 végére várható, de addig több single-t is szeretne kiadni a csapat, sőt, talán már idén is hallhatunk új dalt a zenekartól.

Pörgős továbblépés a középtempóból

A Sequence történetének kezdete 2010-re nyúlik vissza, mikor Eszes Áron és Sándor Dániel megalapította a Prison nevű zenekart, amihez csatlakozott Bogár Ákos. A Prison négy éves működés után basszusgitáros és dobos cserén esett át, ami után komolyabb váltásról határozott a banda. „Úgy éreztük, hogy ez már nem ugyanaz a zenekar, mások lettek céljaink, máshogy is akartuk elérni azokat, ezért úgy gondoltuk, hogy levetkőzzük magunkról ezt a feldolgozásokat játszó gyerekzenekar imidzset, ehhez pedig többek közt kellett egy új név is, ez lett a Sequence, amit a latin consequentis szóból egyszerűsítettünk le” – mondta el a kezdetekről Eszes Áron.

A névváltás többletjelentést nyert abban a tekintetben, hogy a Prison-ból átalakult zenekarról van szó, a szekvencia pedig egy folyamat új darabját jelenti, amit prezentál is a név. Így akarta a banda, hogy valamilyen kötődés legyen az előző zenekarhoz, de nem túl egyértelműen. „Annyi gond van vele, hogy túl általános kifejezés, például az interneten nehéz rákeresni, de a belső motivációt nem írhatják felül a társadalmi megkötöttségek” – fogalmazott Eszes Áron.

Előnyére vált a zenekarnak, hogy a váltás által a Sequence már saját számokkal állt elő, mivel a Prison zenekar legénységének döntő része a Sequence tagja, így a közös munka már nem volt szokatlan, csak a forma változott, a Sequence már teljes mértékben arról szólt a kezdetektől, hogy saját magukat adják a tagok.

Az átalakulás nem csak névváltoztatással járt, hanem hangszervásárlás terén is jelentkezett. „Nem azért léptük ezt meg, mert azt gondoltuk, hogy valaki azért lesz jó zenész, mert drága hangszeren játszik, hanem úgy éreztük, hogy a profizmusnak meg kell teremteni a hátterét, a profizmusnak meg kell előznie azt, hogy valaki profivá váljon” – fejtette ki a gitáros.

Módosult a zenekar stílusa is, a Sequence – a metálon belül – már más stílust képvisel, mint a Prison. A csapat zenéjében vegyülnek a groove metal, a nu metal, a hardcore és metalcore elemei is, az egyszerűség kedvéért definiálják magukat modern metal zenekarként.

sequence_koncert

„Dallamok, pörgések, súlyos riffek egyaránt megvannak, nehéz bekategorizálni a teljes egészét a zenénknek. Mindenki a hangulatának megfelelő zenét ír, a Faith In Me pedig elég hosszú időn át íródott, másfél évig, ezért sokszínű az album. De ez így is van rendben. Lehet, hogy a következő lemez már teljesen másmilyen lesz, láttunk már példát erre sok zenekarnál. Az ember változik, ez pedig az általa írt zenén is meg fog látszani” – mondta el Bogár Ákos. Eszes Áron felvette, hogy az is előfordulhat, hogy a következő album fél év alatt megszületik és sokkal egységesebb lesz.

Az előzményzenekar keretein belül két lemezt is megjelentetett a csapat, melyeken középtempós dalok szerepeltek, de a Faith In Me már végig pörgős, energetikus számokat hozott.

„Lehet, hogy ez a sebesség egy kicsit túlkompenzálása is lett az előző két albumnak, mert azok nem bulizós számok voltak, a Faith In Me nyolc dalából hat viszont végig pörög, ezt utólag kicsit túlkompenzálásnak érzem, talán mehetett volna bele egy kicsit több megnyugvás” – vélekedett Eszes Áron.

„Kimondott célunk is volt, hogy ha ezek a számok megszólalnak koncerten, akkor megmozdítsák az embereket, ez a legfőbb sajátosságunk, elsősorban az előadásmódunkkal fogjuk meg az embereket, az új dalok kimondottan koncertre valóak” – nyilatkozott Bogár Ákos.

Kiemelte, hogy a Sequence mindig a maximumot adja a színpadon, ez egyrészt ez előadás része is, másrészt pedig ez egyfajta feszültség-levezetés is a zenészek számára. Ebben a tekintetben a banda emberére akadt Kőrös Zoli személyében, aki a Let the cigar die bulik nagy izgő-mozgója, nem csak a színpadot járja be, hanem rendszeresen kilátogat a nézőtérre is.

A tombolás néha nem várt következményekkel járhat: a zenekar legutóbbi temesvári koncertjén Eszes Áron zakózott egyet a színpadon, korábban ugyanitt a színpadi kordonra esett rá.

A Sequence legénysége a saját koncertekre is úgy tekint, mint bulira, ez néha a zenélés rovására megy, de azt vallják, hogy fontosabb az energia közvetítése, mint az, hogy minden hang pontosan ott legyen. „Aki az utóbbira vágyik, az tegye be a lemezt, aki pedig élőben akarja látni a zenekart, az pedig készüljön fel a zúzásra. Ez a műfaj erről, szól, energikus zenét nem lehet egyhelyben állva játszani” – ismertette véleményét Eszes Áron.

A metál mindenhol otthont teremt

A Sequence zenekart vajdasági zenészek alapították, de Szerbiában is magyaroknak zenéltek, így nem jelentett változást számukra Magyarországon koncertezni, ennél nagyobb cezúrának bizonyult szerb közönség előtt fellépni Újvidéken vagy Belgrádban.

Szokták mondani, hogy a határon túli magyaroknak nincs hazája, de számunkra a zenélés által teljesen a fordítottja érvényesül, mindenhol otthon vagyunk, Magyarországon, Szerbiában, de bármely európai országban, ahol koncerteztünk, Csehországban, Szlovákiában vagy Németországban úgy tudtuk érezni magunkat, mintha otthon lennénk” – fogalmazott Bogár Ákos.

„Ennek nem feltétlenül az áll a hátterében, hogy vajdasági magyarok vagyunk, hanem az, hogy egy zenei színtér részét képezzük, ahová hívnak minket, ott is ezt a fajta zenét szeretik, ez teremt családiasságot, függetlenül attól, hogy ki hol él vagy milyen nyelvet beszél” – fűzte hozzá Eszes Áron.

A csapat, annak ellenére, hogy fiatal formációról van szó, már rendelkezik nemzetközi tapasztalatokkal: tavasszal egy hat országos, nyolc állomásos turné keretein belül járták be Európa szívét.

A Sequence megfordult Berlinben is, a Global Battle of Bands nevű nemzetközi tehetségkutató döntőjébe jutottak be, bár nem a klasszikus módon: a romániai versenybe neveztek be, de nem képviselhették az országot, viszont a szervezőknek tetszett a Sequence produkciója, ezért Szerbiát képviselve kijuttatták a döntőre a csapatot – annak ellenére, hogy Szerbiában nem volt verseny. „Berlinben kicsit kilógtunk a felhozatalból műfajilag, mivel mi voltunk a egyetlen metálzenekar, így nem mi bizonyultunk a legsikeresebbnek, viszont egy hatalmas élménnyel lettünk gazdagabbak” – mesélt Bogár Ákos.

Hangsúlyozták, hogy semmilyen negatív tapasztalatuk nincs a külföldi koncertekről, csak pozitív fogadtatással és hatalmas vendégszeretettel találkoztak.

„Amikor a Prison-ből Sequence lett, az első koncertünket Budapesten adtuk, a másodikat már Szlovákiában, a harmadikat pedig a Subscribe előzenekaraként. Maximális erőbefektetéssel kezdtük el az egészet és tudatosan építettük fel, hogy minden lehetőséget megragadjunk, amit csak lehet” – nyilatkozott Eszes Áron.

Hírzóna

Újraindult az élet a REÖK-ben

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/szekerestamas.jpg

Megjelent:

Szerző:

Összesen 109 alkotást láthatnak tizenkét különleges 3D-s kiállítótérben az érdeklődők az idei Táblaképfestészeti Biennálén.

Tovább olvasom

Kultúra

A Szabadtéri nézői már várják az idénykezdést

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/szekerestamas.jpg

Megjelent:

Szerző:

Közvélemény-kutatáson kérdezte a nézőket a játékok vezetősége. echo adrotate_group(27);

Tovább olvasom

Kultúra

Elmaradnak a Szegedi Szabadtéri Játékok Dóm téri előadásai

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/szekerestamas.jpg

Megjelent:

Szerző:

A szervezők bíznak benne, hogy az Újszegedi Szabadtéri Színpadon megtarthatók a produkciók.

Tovább olvasom

Aktuál