Írjon nekünk

Gazdaság

Elindult Szegeden is a Járókelő – köztéri problémákról megoldáskereséssel

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

capture-20151221-102706

Kátyús utak, sártenger, netán omló vakolat? Ha ilyen lát Szegeden, immár a Járókelőnek is jelezheti, ők felkeresik az adott problémával a megfelelő hivatalt vagy hatóságot, és megpróbálnak lépni az ügyben. Az önkéntesek célja a folyamatok felgyorsítása, hogy ne kelljen éveket várni mondjuk egy kátyúzásra. Szóval „ha megosztod, megoldod” – ilyen egyszerű is lehet.

„Lépjen, ha az illetékesek nem teszik meg az első lépést! A Járókelő.hu-n fogadjuk a köztéri problémákról szóló bejelentéseket, továbbítjuk őket az illetékes hivataloknak, és a választ közzétesszük” – immár Szegeden is elindult a Járókelő Budapest, Alsónémedi, Nyíregyháza és Szentendre után. A szegedi, december közepén indított aloldalon jelenleg még csak néhány bejelentés van, ezek egyikét azonban már meg is válaszolta az illetékes, nevezetesen a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. Az oldalon a fotóval illusztrált bejelentés szerint a Szentháromság utcában a körfogalom előtti gyalogátkelőnél a terhelés hatására elkezdett hullámot vetni az aszfalt. Az önkormányzati társaság válaszolt is a Járókelőnek: „A Szentháromság utcában a Bécsi körúti körforgalom előtti gyalogátkelőhelynél kialakult felgyűrődés problémáját már jelezték társaságunk felé, ezért annak kijavítását megrendeltük. Sajnos a decemberi hónapban már az aszfaltkeverés ritkább, ezért ennek függvényében tudja a kivitelező idén, vagy már csak a tavaszi kátyúzások során kijavítani” – olvasható a környezetgazdák válaszában.

diszkovekA Járókelő szegedi koordinátora, Szalai Balázs kérdésünkre elmondta, számos olyan probléma van, aminek a megoldásában a nyilvánosságnak nagy szerepe van, másrészt mivel felkeresik az adott ügyben érintett hivatalt vagy céget, az is kiderülhet, hogy vajon miért is húzódik egy-egy ügy megoldása. Erre jó példa a Szentháromság utcai aszfalt, az illetékes Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. válaszolt a megkeresésre, s így már tudható, hogy amint az időjárás engedi, megoldódik a probléma. „Amennyiben érkezik egy bejelentés az oldalra, és azt az adminisztrátorok indokoltnak találják, illetve az etikai előírásoknak is megfelel, akkor a rendszerben az adminisztrátor továbbítják, automatikusan e-mailt kap a kijelölt felelős” – magyarázta Szalai az oldal működését, mely azt hirdeti is magáról: „Ha megosztod, megoldod”. A Járókelőn egyébként nem pusztán a közterületi problémákat, visszásságokat lehet bejelenteni, megoldási javaslatokat is szívesen fogadnak.

A bejegyzéseknek már a címénél is nyomon tudjuk követni, miként is áll az adott ügy. Narancssárga címet láthatunk, ha az illetékestől érkezett válasz, kéket akkor, ha már jelezték a problémát, de még nincs visszajelzés, a megoldottak zölddel, míg a megoldatlanok pirossal vannak jelölve. Mivel Szegeden nemrég indultak el, egyelőre megoldott esettel még nem tudnak szolgálni, de választ már kaptak egy önkormányzati társaságtól. „Remélem minél több ügynek mihamarabb a végére lehet járni, de ez attól is függ, hogy az illetékes felelősök milyen gyorsan válaszolnak, illetve hogy van-e szándékuk, módjuk intézkedni” – jegyezte meg Szalai Balázs. Példaként elmondta, a Budapesti Közlekedési Központhoz (BKK) rengeteg bejelentés érkezett a Járókelőn keresztül a 2012-es indulás óta, és jól megfigyelhető, hogy az előző cégvezetés gyorsan reagált, ám amióta igazgatóváltás történt, visszaesett a problémaelhárítás gyorsasága és minősége egyaránt.

capture-20151221-103628

Megtudtuk, a szegedi önkéntes csapat jelenleg négyfős, egymás között osztják szét az ügyeletet és a beérkező bejelentések feldolgozását. Az oldal elindulását a szegedi önkormányzatnak és a városi cégeknek jelezték, egy találkozó keretében be is mutatták az érintetteknek. Szalai Balázs úgy látja, igaz, ezeknek a társaságoknak van ügyfélszolgálata, ahová a lakosság is fordulhat, de jó néven vették, hogy elindult Szegeden egy ilyen szolgáltatás.

Az oldalon a fotóval illusztrált bejelentés szerint a Szentháromság utcában a körfogalom előtti gyalogátkelőnél a terhelés hatására elkezdett hullámot vetni az aszfalt.KLIKK: http://szegedma.hu/?p=598012

Szerző: Szegedma Hírportál2015. december 22.

Kommentek

Gazdaság

15 milliárd tűnhetett el a Biopolisz-süllyesztőben, de eredmény sehol

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Alibidiplomás tanácsadó terelhette a milliárdos nagyságrendű támogatásokat a bukott projektbe.

Tovább olvasom

Hírzóna

Kiszáradt a Büdös-szék

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Madarak sincsenek.

Tovább olvasom

Hírzóna

Idén a SZÉP-kártya és a készpénz mellett döntött a munkavállalók többsége

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Bár a munkáltatók többsége idén is megtartotta az előző évben kínált cafeteria-elemeket, az adóelőnye miatt kiemelt helyzetbe került a SZÉP-kártya, illetve a pénzkifizetés teszi ki a teljes cafeteria-juttatások 94 százalékát – derül ki a BDO Magyarország legfrissebb összegzéséből. Kommentek

Tovább olvasom

Aktuál