Lázár János: régi elmaradt adósság az M9-es autópálya megépítése

Cikkünk frissítése óta eltelt 6 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

10_1

“Köszönet az EU adófizető állampolgárainak!” – kezdte a köszöntőjét Lázár János a Miniszterelnökséget vezető miniszter a térség parlamenti képviselője október 10-én szombaton a Sóshali olvasókörnél rendezett avatási ünnepséget, amit a 47-es út Hódmezővásárhely-Orosháza közötti szakaszának az átadása alkalmából rendeztek. A 47-es út Hódmezővásárhely és Orosháza közötti 19,7 kilométeres szakaszát, a nettó 7,9 milliárd forintos beruházás keretében újítottak fel.

Lázár János az ünnepségen kijelentette, Magyarországnak az útépítésekkel a közlekedésbiztonság és a települések közötti kapcsolat megteremtése mellett nemzetstratégiai céljai is vannak. “A legfontosabb nemzetstratégiai célunk, hogy minden autópályánk 2018-ig elérje Magyarország jelenlegi határait” – mondta a miniszter. Hozzátette: legalább ilyen jelentőségű nemzeti célkitűzés, hogy minden megyei jogú város bekapcsolódjon a gyorsforgalmiút-hálózatba, ami hozzájárul a települések versenyképességének javításához, a munkahelyteremtéshez. A következő évek legfontosabb feladata a dél-alföldi régióban Kecskemét és Békéscsaba összekapcsolása – tette hozzá a politikus. Lázár János régi elmaradt adósságnak nevezte az M9-es autópálya megépítését, amely kelet-nyugati irányba köti össze az ország különböző részeit. Emellett a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) előtt álló feladatként jelölte meg, hogy legkésőbb a következő választási ciklus végére, 2022-re Szegedet és Debrecent négysávos autóút kapcsolja össze. Hódmezővásárhelynek különösen fontos érdeke fűződik ahhoz, hogy gazdasági értelemben összekapcsolódjon Szegeddel, és a két város egy agglomerációt jelentsen, de legalább ilyen fontos gazdasági és társadalompolitikai érdekek szólnak amellett, hogy Hódmezővásárhely és Békéscsaba is jobban kötődjön egymáshoz – hangsúlyozta Lázár János.

03_3 (1)

Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója elmondta, a 47-es számú főút Hódmezővásárhely és Orosháza között, 11,5 tonnás tengelyterhelésre megerősített, 19,7 kilométeres szakaszának korszerűsítése 85 százalékban európai uniós és 15 százalékban hazai források felhasználásával valósult meg nettó 7,9 milliárd forintért, a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében. Hozzátette: a főúttal párhuzamosan elkészült a Hódmezővásárhelyt Orosházával összekötő, 21,4 kilométeres kerékpárút is. A főút Algyő és Szeged közötti 7 kilométeres szakaszának felújítása még zajlik, de a kivitelező határidőre befejezi a munkát, és az autósok november közepétől már forgalomkorlátozások nélkül használhatják az utat – tudatta a vezérigazgató. A 2007-2013 uniós ciklusban Csongrád megyében nettó 140 milliárd forintból 110 kilométernyi útfejlesztés valósult meg – közölte a szakember, kiemelve ezek közül az M43-as autópálya második szakaszának megépítését és az 55-ös út mórahalmi elkerülő szakaszának kialakítását. Nagy Róbert reményei szerint jövőre elkezdődhet a hódmezővásárhelyi és a nagylaki elkerülő út építése, és a NIF Zrt. elkezdte a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekapcsoló elővárosi villamosvasút, a tramtrain tervezésének előkészítését.

02_2 (1)

Forrás: magyarepitok.hu

Átadták a 47-es út Hódmezővásárhely és Orosháza közötti 19,7 kilométeres szakaszát, amelyet egy nettó 7,9 milliárd forintos beruházás keretében újítottak fel – KLIKK: http://szegedma.hu/?p=579140

Posted by Szegedma Hírportál on 2015. október 12.

Előző sztori

Késő estétől helyenként havazhat is

Következő sztori

Megkezdődtek a választások Bécsben