Közös épületben várja az ügyfeleket a megújult járási hivatal és a frissen nyílt kormányablak Hódmezővásárhelyen + FOTÓK

Cikkünk frissítése óta eltelt 8 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

BC5K0119

190 millió forint hazai és uniós forrásból született meg az új hódmezővásárhelyi kormányablak, illetve költözött új helyre a Hódmezővásárhelyi Járási Hivatal. Az irodát Juhász Tünde megyei kormánymegbízott, Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter és Almási István, a város polgármestere adta át.

szechenyi2020_szocialis_alap

“A Csongrád megyei kormányhivatal tizenegy új típusú szolgálati helyet alakít ki 2015 október végére, a mai napon megnyitott kormányablak a tizedik” – mondta el beszédében Juhász Tünde Csongrád megyei kormánymegbízott. Kiemelte, hogy Hódmezővásárhely esetében azonban ez nemcsak egy kormányablak-átadás, hanem a járási hivatal négy osztályának új épületbe költözését is jelenti. “Ez az épület egy projekt keretein belül újul meg, ami magába foglal energetikai felújítást, kormányablak kialakítását és az épület teljes körű akadálymentesítésének és felújításának munkálatait” – fogalmazott. A projektben uniós és hazai forrásokat használtak fel, összesen közel 190 millió forint értékben. “Ez az ügyfélszolgálat méltóképpen reprezentálja azt a célkitűzést, mellyel azt szeretnénk elérni, hogy ügyfélbarátabb, gyorsabb, hatékonyabb és eredményes kiszolgálásban részesítsük az ide forduló állampolgárokat, ami nem könnyű; apró lépésekben haladunk előre” – mondta el Juhász Tünde. Hozzátette: “A közszolgák munkájának egyetlen fokmérője van: az elégedett ügyfelek száma.”

Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter beszédének nyitányaként megköszönte a hazai adófizetők és az Európai Unió adófizetőinek nagyvonalú támogatását, amellyel ez az új létesítmény létrejöhetett. “Különleges ez a helyszín, a hódmezővásárhelyi Munkásőrség egykori épületében nyílt meg a kormányablak. A városvezetés előtt, mikor az épület sorsáról döntött, az a dilemma állt, hogy vagy lebontja az épületet – amit meg is érdemelt volna történelmi múlt okán – vagy pedig a köz szolgálatába, a város polgárainak használatába adja” – hangzott el. A miniszter bölcs döntésnek nevezte az épület a köz szolgálatára való átadását, azt, hogy a város a kormányhivatal, járási hivatal és a hódmezővásárhelyi ügyeket intézők rendelkezésére bocsátotta. “Amikor új járási hivatalt és kormányablakot avatunk, akkor a magyar kormánynak az a programja valósul meg, amely három szóval írható le: legyen olcsóbb, gyorsabb és egyszerűbb az ügyintézés” – fogalmazott Lázár János. “Az a kormány bürokrácia-csökkentő csomagjának lényege, ezt próbáljuk megvalósítani, ami nem könnyű, hiszen régi szokásokat kell megváltoztatni, Munkásőrségből kell kormányhivatalt, járási hivatalt építeni, ez jellemző az egész bürokráciára, akkora a távolság a ma általunk megálmodott jövő és a jelen között, mint a Munkásőrség szellemisége és a mai kormányablakok között” – tette hozzá a miniszter. Kiemelte, hogy a kormány tízmilliárd forinttal fogja csökkenteni az eljárási díjakat 2016 január elsejétől, ezt a döntést kedden hozza meg a kormány. Jövő héten az Országgyűlés elé terjesztik azt a képviselői javaslatot, amelyben végső formába öntik a választópolgárok akaratát, hiszen az ország járási hivatalaiban mintegy 390 ezer ember mondta el azt, hogy szerinte mi az, ami túl drága. Gyorsaság tekintetében Lázár János kitért arra, hogy évente huszonhárom millió ügye van tízmillió állampolgárnak Magyarországon, nincs olyan család, amelyiket az állami ügyintézés ne érintene, ezért kiemelten fontos, hogy 197 járásban 278 kormányablaknál várják az ügyfeleket.

BC5K0074

“Jelenleg tizennégy munkaállomásnál kétezerből négyszáz ügyet tudnak az állampolgárok intézni, azonban 2018-ra szeretnének minden ügyet elérhetővé tenni a kormányablakokban” – jelentette a miniszter. Az a cél, hogy mind a 197 járási hivatalban lehessen adóügyeket intézni a következő időszakban. A magyar közigazgatás történetében először kérték ki 35 ezer járási hivatali dolgozó és vezető véleményét arról, hogy mi az, ami a hétköznapi ügyintézők szerint egyszerűbbé tehető. Ennek jegyében most az Országgyűlés egy száztíz törvényből álló csomagot tárgyal annak érdekében, hogy egyszerűbb legyen az ügyek intézése. Először a magyar közigazgatás történetében bevezetik az abszolút hatvan napos határidőt, ami azt jelenti, hogy ha hatvan napon belül egy kérelemre a magyar állam nem válaszol, akkor a választópolgárnak van igaza, a magyar állam lemond arról, hogy véleményt nyilvánítson. “Évente 1 millió háromszázezer olyan ügy van, amit a magyar állam 60 napon belül nem tud elintézni, tarthatatlan az, hogy kétszer harminc nap sem elég egymillió közalkalmazottnak arra, hogy ezeket az ügyeket megoldja” – mondta el miniszter. A tervek szerint újabb egyszerűsítő csomagok jönnek majd az adóeljárásban, az adóigazgatásban, az építésügyben vagy az Európai Uniós pénzek igénybevételében.

“Szeretnénk a közigazgatásban dolgozók becsületét visszaállítani, hogy valódi életpálya legyen, kiszámítható és stabil legyen, és mind a 37 ezer, területi közigazgatásban dolgozó munkatársunk számára biztos és kiszámítható jövőt tudjunk kínálni” – fejtette ki Lázár János. 2016 július elsejével bevezetik az új, területi közigazgatásban dolgozókra vonatkozó életpályát, amelynek keretében minimum harminc százalékkal emelkedik minden területi közigazgatási dolgozó bére, kivéve a vezetőkét.

“Új helyzet, hogy egy ilyen épületet alakítottak át járási hivatallá, örülök neki, hogy nem akarjuk a múltat végképp eltörölni, hanem újítani akarunk, ez láthatóan kívülről és belülről is jól sikerült” – mondta el Almási István, Hódmezővásárhely polgármestere. A politikus nagy könnyebbségek nevezte a lakosság, a hódmezővásárhelyiek, illetve a járás lakói számára, hogy egy helyen tud egy állampolgár megközelítően négyszázféle ügyet intézni. “Bízom benne, hogy az az együttműködés a járási hivatallal ugyanúgy tovább fog zajlani, annak ellenére, hogy néhány száz méter elválaszt bennünket, mivel a gondokat ettől függetlenül közösen kell megoldanunk” – fűzte hozzá a polgármester.

A Csongrád Megyei Kormányhivatal még 2013-ban nyert 390 millió forint uniós támogatást a TIOP – 3.3.1/A-12/2 – „A közszolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés megteremtése: akadálymentesítés” című pályázat keretében. A megyében összesen 11 kormányablak valósul meg ennek köszönhetően.

no images were found

190 millió forint hazai és uniós forrásból született meg az új hódmezővásárhelyi kormányablak – KLIKK: http://szegedma.hu/?p=580783

Szerző: Szegedma Hírportál2015. október 17.

Előző sztori

Kormányablak nyílt a Makói Járási Hivatalban + FOTÓK

Következő sztori

Félrekapcsolt lehallgatókészülék, megakadályozott temetés – konferencia Badalik Bertalanról az Emlékpontban + FOTÓK