Közélet

Idén 30 százalékos bővülés várható az internetes vásárlásban

Idén 30 százalékos bővülés várható az internetes vásárlásban

2015. augusztus 30., vasárnap
Idén 30 százalékos bővülés várható az internetes vásárlásban

Az internetes vásárlás sokkal gyorsabban növekszik, mint "bármi más", ebben a szektorban az előző évhez képest erre az évre nagyjából 30 százalékos bővülés várható - mondta Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára az M1 vasárnap reggeli műsorfolyamában.

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) csütörtökön közölte idei második becslésének adatait, amely szerint júniusban felgyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése. Az egy évvel korábbihoz képest az előző havi 4,4 százalékos növekedés után júniusban 7,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene. Az árucikkek széles körére kiterjedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 29,2 százalékkal emelkedett.

Glattfelder Béla

az M1-en azt mondta: már több mint két éve növekszik a magyarországi kiskereskedelmi forgalom. Az államtitkár szerint ez a nagymértékű vásárlói bizalommal függ össze. Az emberek bíznak abban, hogy jövedelemnövekedésük a jövőben is fennmarad, emellett Magyarországon folyamatosan nőttek a bérek, nőtt a foglalkoztatottság. Van miből vásárolniuk az embereknek - szögezte le Glattfelder Béla, aki szerint ez mind a kiskereskedelmi forgalom bűvölését segíti. Az államtitkár kitért arra is, hogy az emberek egyre kevésbé vesznek részt személyesen a vásárlásban, az internet olyan értékesítési forma, amellyel egyre többen élnek. A számítások alapján idén nagyjából 30 százalékkal több árut vásárolnak az emberek interneten, mint egy évvel korábban. A KSH adataiból az is kiderült, hogy az előző évhez képest a könyv- és újságértékesítés 1,4 százalékkal csökkent. Az államtitkár elmondta: nem csak az árukat, a híreket is egyre többen az interneten szerzik be.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.