Közélet

Nézőpont: a legtöbbet az MSZP szerepelt a híradókban, a legbulvárosabb hírműsort az RTL Klub adja

Nézőpont: a legtöbbet az MSZP szerepelt a híradókban, a legbulvárosabb hírműsort az RTL Klub adja

2015. július 23., csütörtök
Nézőpont: a legtöbbet az MSZP szerepelt a híradókban, a legbulvárosabb hírműsort az RTL Klub adja

A legtöbbet az MSZP szerepelt a híradókban, a legbulvárosabb hírműsort az RTL Klub adja, több hírkategóriában is az élen áll az M1 - tudható meg a Nézőpont Intézet hat nagy csatorna második negyedévben adásba került hírműsorait vizsgáló elemzéséből, amelyet csütörtökön juttattak el az MTI-hez.

Ez idő alatt a TV2, az RTL Klub, az M1, a HírTV, az ATV és az Echo TV műsorában összesen 11 ezer 970 tudósítás jelent meg. A legtöbb eseményről az M1 számolt be, amely 2897 tudósítást közölt. A TV2 műsorában 2652, az RTL Klubéban 2386, az ATV-n 1496, a HírTV-n 1485 ilyen hír jelent meg. A második negyedév során az EchoTV közölte a legkevesebb hírt, 1054-et. A magyar vonatkozású politikai hírek aránya a TV2 műsorában volt a legalacsonyabb (18,4 százalék), míg az RTL Klubon 27,3 százalékos volt a második negyedévben. Nominálisan az M1 híradójában szerepelt a legtöbb politikai tartalmú bejátszás, 1127, ez az összes hír 38,9 százalékát teszi ki. A magyar vonatkozású politikai hírek legnagyobb részét, 1063-at a gazdaságpolitikai hírek szolgáltatták a második negyedévben, ami 25,3 százalékos aránynak felel meg. A pártpolitikai tudósítások aránya 19,6 százalék volt a vizsgált időszakban, míg a szakpolitikai hírek 19 százalékot tettek ki. Mint írják, áprilisban a brókerbotrány volt a meghatározó ügy, a politikai hírek 16,9 százaléka foglalkozott ezzel, míg májusban nem akadt ilyen, egyértelműen domináns téma. Júniusban az ilyen anyagok ötödét a menekültügy témája határozta meg. A pártok közül az MSZP politikusai szerepeltek a legtöbbször, az összes szereplő 6,2 százaléka a szocialista párthoz tartozott, míg a Fidesz esetében 6, a Jobbiknál 4,4, az LMP-nél 3,3, a DK esetében 3, az Együttnél 2,3 volt ez a mutató, amely a PM esetében 1,2, a KDNP-nél 0,8, az MLP-nél pedig 0,6 százalékon állt ebben a három hónapban. Míg a TV2, az RTL Klub és az ATV híradójában az MSZP szerepelt a legtöbbet a pártok közül, addig az M1, a HírTV és az Echo TV műsorában a Fidesz. A két országos kereskedelmi csatorna kivételével mindenhol a Jobbik végzett a harmadik helyen; az M1, az ATV és a HírTV esetében is 5,5 százalék körül alakult az ellenzéki párt megjelenéseinek aránya. A Jobbik az ATV híradójában csak 0,1 százalékponttal maradt el a Fidesztől. Az RTL Klub a pártok közül a harmadik legtöbb megjelenési lehetőséget, 3,9 százaléknyit az Együttnek biztosította, Az LMP megjelenéseinek aránya a közszolgálati adón volt a legmagasabb, 4,2 százalék, míg a legalacsonyabb az Echo TV adásában volt, mindössze 1,7 százalékkal. Az arányokat tekintve a DK az ATV híradójában szerepelt a legtöbbet. A kormányzati szereplők közül

Orbán Viktor

szólalt meg legtöbbször saját hangon, őt

Lázár János

követte. A miniszter megszólalásait a Kormányinfo emelte meg, hiszen a híradók gyakran beszámoltak az ott elhangzottakról. A kormánypárti politikusok közül

Rogán Antal

szólalt meg legtöbbször saját hangon (93 megjelenés). Az ellenzéki politikusok listáján az első helyen

Tóbiás József

(MSZP) végzett, akit

Z. Kárpát Dániel

(Jobbik) és

Szél Bernadett

(LMP) követ. A bulvárhírek aránya az RTL Klubon volt a legmagasabb, 5,8 százalék, míg a TV2 műsorában 5,1 százalék volt, máshol pedig csak elvétve kerültek adásba ilyen anyagok. A külföldi hírek aránya az ATV műsorában volt a legmagasabb, meghaladta a 21 százalékot, ami 3,3 százalékpontos emelkedés az első negyedévhez képest. Az Echo TV-n 20,7, a HírTV-n 19,2, az RTL Klubon 15,2 százalék volt ez a mutató. Az M1 híradójában 389 külföldi hír szerepelt, amely nominálisan a legmagasabb adat az egyes csatornák között, ez az összes anyag 13,4 százaléka. A legalacsonyabb arányszám (10,7 százalék) a TV2 műsorában alakult ki. A gazdasági hírek aránya az Echo TV és az M1 műsorában volt a legmagasabb, előbbi esetében 7, míg utóbbiéban 6 százalék. A TV2 műsorában elhangzó tudósítások 4,6 százaléka dolgozott fel gazdasági témát, míg az RTL Klub és az ATV esetében 3,1 százalék volt ez az arány. Arányaiban a legkevesebb gazdasági hír a HírTV adásában szerepelt. A kulturális anyagok aránya a köztévé adásában volt a legmagasabb, 6,4 százalék, amely 3,1 százalékponttal haladta meg az első negyedévit. Mint írják, a növekedés elsősorban annak köszönhető, hogy a csatorna számos tavaszi-nyári rendezvényről, programról és fesztiválról beszámolt. A sporthírek aránya is az M1 műsorában volt a legmagasabb, 16,1 százalék, míg a HírTV-n 14,5 százalék. A többi csatorna adásában jóval alacsonyabb volt e mutató, 2 és 3,7 százalék között mozgott. A helyi ügyekkel legnagyobb arányban a TV2 foglalkozott, a csatorna híradójában elhangzó összes tudósítás 5 százaléka e kategóriába volt sorolható. A többi szolgáltató esetében alacsonyabb volt a mutató, 1,1 százalék és 2,2 százalék között változott.

A Nézőpont Intézet szerint az RTL Klub híradója volt a legbulvárosabb a második negyedévben - részletek ITT: http://szegedma.hu/?p=555299

Posted by Szegedma Hírportál on 2015. július 23.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.