Írjon nekünk

Közélet

Mától változnak az útdíjfizetés szabályai

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/mti.jpg

Megjelent:

Vasárnaptól változnak az útdíjfizetés január 1-jén életbe lépett szabályai, a többi között a megyei matricák a megyehatár utáni első csomópontig érvényesek, a feleslegessé vált e-matricák visszaválhatók, a Liszt Ferenc repülőter pedig díjmentesen érhető el a főváros felől.

A rendeletmódosítás szerint a januárban bevezetett megyei matricák nem a megyehatár előtti utolsó, hanem a megyehatár utáni első csomópontig érvényesek. Az M1 autópálya Fejér megyei és az M7 autópálya Veszprém megyei szakaszai így februártól mindkét, hálózati szempontból szomszédos megyére érvényes matricával is teljes hosszban használhatóak.

A Bács-Kiskun megyei matricával igénybe vehető hálózat 40 kilométerrel, 85 százalékkal, a Borsod, Csongrád, Hajdú-Bihar, Heves megyei matricával igénybe vehető hálózat 25-30 kilométerrel, 40 százalékkal nőtt. A Fejér megyei matricával elérhető Tatabánya, a Pest megyeivel Hatvan, a csongrádival Kiskunfélegyháza, a hajdú-biharival Nyíregyháza és Tiszaújváros.

A miniszteri rendelet melléklete tételesen felsorolja az egyes megyei matricákkal használható gyorsforgalmi szakaszokat. A táblázat az érvényességi határokat a csomópontok nevével, számával és szelvényszámával is megjelöli.

Díjmentes február 1-jétől a dunaújvárosi és szekszárdi hidak használata. Az M8 autóút Pentele- és az M9 autópálya Szent László-hidat tartalmazó szakaszaira nem kell egyetlen matrica sem. Ingyenesen elérhető Budapest felől a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér is az M4-es mintegy 900 méteres szakaszán. Az M86 autóút szombathelyi és az M9 kaposvári szakaszai esetében a díjszedést a csatlakozó gyorsfogalmi kapcsolatok megépítéséig felfüggesztették.

A feleslegessé váló e-matricák – például a meg is szűnő Vas megyei – március 15-éig a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltatónál (NÚSZ) visszaválthatók. Az átmeneti rendelkezések értelmében azok az autósok, akik januárban jogosultság nélkül közlekedtek díjköteles szakaszokon, nemcsak a pótdíj alól mentesülnek, hanem az egyéb esetekben kötelező, 1470 forintos szolgáltatási díjat sem kell megfizetniük, ha legkésőbb február végéig éves országos vagy megyei matricát vesznek.

A kormányzat a nagycsaládosok és a mozgásukban korlátozottak számára utólagos kompenzációt biztosít. A jogszabályi keretek törvénymódosítást is igénylő kialakítása áprilisra várható, addig az érintettek D2 matricákat válthatnak. A négy vagy több gyermek után családi pótlékban részesülő vagy mozgáskorlátozott parkolási igazolvánnyal rendelkező autósok a D2 és D1 kategóriák díjai közti különbséget igényelhetik majd vissza a járási hivatalokban.

A végleges előírásokhoz igazított térképek elérhetőek a www.kormany.hu, a www.nemzetiutdij.hu, a www.kkk.gov.hu és a www.utinform.hu oldalakon.

Közélet

A Botka-mítosz titka, avagy kell-e az igazi szabadság Szegednek?

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/mti.jpg

Megjelent:

Szerző:

„Senkit nem érdekel Botka László; hiszen nem tényező ő semmilyen szinten országosan. Botkánál sokkal fontosbb a Mítosz, amit mindenáron meg kell védeni.”

Tovább olvasom

Közélet

Több, mint 2.000 szegedi Nemesi Pál családi piknikjén

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/mti.jpg

Megjelent:

Szerző:

Nemesi azt mondta, az időseknek gyógyszer-házhozszállítással és vészhívó szolgáltatással, a családosoknak pedig a lakótelepek közterületeire és lépcsőházaiba felszerelt biztonsági kamerákkal fognak segíteni.

Tovább olvasom

Közélet

Mit lehet tenni a szegedi zombidrogos-invázió ellen?

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.
/var/www/szegedma.hu/web/stab/mti.jpg

Megjelent:

Nem a rendőrök ezért a felelősek! Másnak kellene ezen a helyzeten segíteni. A szociális, szakmai ellátórendszer fejlesztése, kiemelt önkormányzati támogatása jelenthetné az egyik megoldást, de ez billeg Szegeden.

Tovább olvasom

Aktuál