Közélet

Kifulladni látszik a karácsony utáni vásárlási roham + FOTÓK

Kifulladni látszik a karácsony utáni vásárlási roham + FOTÓK

2014. december 31., szerda
Kifulladni látszik a karácsony utáni vásárlási roham + FOTÓK
SZS20141230_karacsony_utani_akciok_002

Az áruház szinte minden boltjában január közepéig, a drágábbakban pedig február végéig élnek még az ünnepi akciók. Az igazán nagy, karácsony utánra várt rohamnak látszólag vége: kevesebben nézelődnek mint a szombatig tartó zárva tartást követő hétvégén és a kapott hibás termékeket is szinte mind becserélték már az üzletek.

Egyre nagyobb számban tapasztalom, hogy a szülők és nagyszülők nem vesznek ajándékot a tinédzser korú gyerekeknek, inkább vásárlási utalványt adnak, esetleg pénzt, hogy arra költsenek, amire szeretnének - magyarázta az egyik eladó az Árkád -1. szintjén. Míg a szombati első nyitvatartási napon lépni alig lehetett a szegedi bevásárlóközpont folyosóin, addigra a hétfői és keddi napok már nyugodtabban teltek. "Csizmát szeretnék venni abból a pénzből, amit apukámtól kaptam karácsonyra. A szüleim egészen kicsi koromban elváltak, s bár minden szenteste összeül a család, az ajándékokat valamiért külön rendezik" - mondta

Krisztina

, aki direkt keddre időzítette a shoppingolást, hogy elkerülje a tömeget. A cipő és ruházati üzletek kínálata már közel sem mozog olyan széles skálán, mint karácsony előtt: főként a téli termékekből kapkodták el az akciós darabokat, így Krisztinának sem volt egyszerű dolga csizmaügyben. Ötven sőt, hetven százalékos árleszállítással próbálják becsalogatni a vevőket, a legtöbb ruházati bolt még a nyári szezonból is visszacsempészett egy-egy állvánnyit. Azonban annak sem kell csüggednie, aki téli ruhatárát szeretné bővíteni, esetleg lecserélni, vagy szilveszterre keresi a tökéles partiruhát, az üzletek az új kollekcióikat leszámítva szinte mindent kedvezménnyel kínálnak. "Alig akad valami a méretemben, ez pedig bosszantó. Nem akartam hétvégén jönni, mert utálom, ha tapossák egymást az emberek, nem tudok nyugodtan nézelődni" - ezt már

Hajni

közölte velünk dühösen, aki egy, a jelenleginél vastagabb kabátot szeretett volna venni magának. Azt állította, szinte az összes középkategóriás boltot végigjárta már, de csak az XXL-es méretek maradtak, még a pulóverekből is. Édesanyjával,

Gyöngyivel

jött Szegedre, aki egyrészt kicseréltette a karácsonyra kapott hibás arcbőrtisztító és masszírozó szettet, másrészt azért jött lányával, hogy körbenézzen az akciós ruhák között, hátha akad valami "megfizethető".

Mit mond a fogyasztóvédelem?

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság tájékoztatása szerint: - Megtévesztő, ha a forgalmazó olyan tájékoztatást ad, hogy szavatossági igény érvényesítéséhez szükséges az eredeti csomagolás, mivel az nem követelhető a vásárlótól. -

Hibás lábbeli esetében a fogyasztó a vásárlástól számított két éven belül

érvényesítheti szavatossági igényeit. Az első hat hónapban a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a hiba nem gyártási eredetű, a további időszakban a bizonyítási teher megfordul. -

Leértékelt terméknél is érvényesíthetőek a szavatossági jogok

, kivéve, ha a kereskedő felhívta figyelmünket a termék valamely hibájára, amely a leértékelés oka volt, így ezzel a hibával kapcsolatban nem élhetünk minőségi kifogással. - Ha nem üzletben vásárolt (például

internetes vásárlás, termékbemutató

), speciális jogok illetik meg a vásárlót, így például ha meggondolta magát, a termék kézhezvételétől számított

14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől

, akkor is, ha a termék hibátlan. - Minőségileg kifogástalan terméket (csak azért, mert

nem tetszik a színe, vagy nem megfelelő a méret

) a kereskedő

nem köteles kicserélni

. Természetesen önként dönthet úgy a vállalkozás, hogy ezen kéréseknek is eleget tesz, de ezen lehetőségről érdemes már előre tájékozódni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.