Kultúra

A magyarok alig egytizede utazik télen egy felmérés szerint

A magyarok alig egytizede utazik télen egy felmérés szerint

2014. december 17., szerda
A magyarok alig egytizede utazik télen egy felmérés szerint

A magyarok alig egytizede utazik el télen, főként anyagi okok tartják vissza őket, az utazók többsége az aktív kikapcsolódást választja - derült ki a Travel Channel ismeretterjesztő tévécsatorna reprezentatív kutatásából, amelyről szerdán tájékoztatta az MTI-t.

A Tárki által a csatorna megbízásából készült felmérés szerint a megkérdezettek 11 százaléka utazik általában valahova telente, az idén télen egy kicsivel még kevesebben: 9 százalék tervez kiruccanást február végéig. A válaszadók 70 százaléka az anyagi okokat jelölte meg akadályként, 15 százalék nem szeret télen utazni, 7 százalék pedig arra hivatkozott, hogy az idén télen nincs ideje elutazni sehova. Azok közül, akik elutaznak, a legtöbben nem is mennek messzire: 59 százalék belföldön utazik, 42 százalék a szomszédos országokba látogat el, a dél- és nyugat-európai, illetve távolabbi úti célok igen ritkák - áll a Travel Channel felmérésében. A belföldi út a fiatalabbak - 19-39 évesek - körében népszerűbb, ebben a korosztályban 10 százalékkal többen utaznak Magyarországon belül, mint külföldre. A télen utazók fele kirándulni, túrázni indul, a sorban mögötte 40 és 39 százalékkal a városnézés, és a síelés, snowboardozás következik. A relaxáció, illetve wellness célú utakat ennél 10 százalékkal kevesebben választják, a magyarok tehát az aktív kikapcsolódást részesítik előnyben - állapítja meg a kutatás. A síelők háromnegyede a külföldi sípályákat választja. Ausztria, majd Szlovákia a legnépszerűbb hely, Magyarország a harmadik - utóbbi inkább a fiatalabbak körében közkedvelt. Ezen a télen legtöbben a két ünnep között utaznak, és a válaszadók kétharmada családjával teszi ezt. Az elutazók 21 százaléka megy barátokkal, ők többnyire külföldön szilvesztereznek - derül ki a felmérésből.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.