Közélet

Remízbejárással népszerűsítették a tömegközlekedést az SZKT nyílt napján + FOTÓK

Remízbejárással népszerűsítették a tömegközlekedést az SZKT nyílt napján + FOTÓK

2014. szeptember 22., hétfő
Remízbejárással népszerűsítették a tömegközlekedést az SZKT nyílt napján + FOTÓK
szkt_nyiltnap_mj 013

Nosztalgiajáratok közlekedtetésével ünnepelte az SZKT az autómentes napot, és természetesen a villamos- és trolibusz telephelyeket is bejárhatták az érdeklődők. A nyílt nap egyik nem titkolt célja, hogy a közösségi közlekedést reklámozzák.

A Pulcz utcai villamostelepen egy munkajárat feliratú leselejtezett villamost pillanthattak meg először az SZKT nyílt napjára érkezők, majd a szervízcsarnokokban építés és javítás alatt álló villamosok fogadták a vendégeket, de fel lehetett szállni a legújabb PESA-ra és a turisták kedvencére, a fapados villamosra is. Mint megtudtuk, jelenleg ötven villamossal és hatvanhat trolibusszal rendelkezik a cég, mellette buszokkal, szervizautókkal és kiszolgáló járművekkel.

Tóth István Tibor

, az SZKT ügyvezetői igazgatója hozzátette, a 2-es vonal kiépítésekor vásárolt kilenc PESA kevés, csúcsidőben több villamosra lenne szükség a vonalon és a troli járműpark is fiatalításra szorul. „Összességében eléggé gazdag a járműparkunk, sok fajta villamosunk és trolink van, ami egyben a szívfájdalmunk is, jó lenne egységesebbé varázsolni” – mondta el Tóth István Tibor.

szkt_nyiltnap_mj 041

A cég nyílt napjain viszont pont ez a sokszínűség tetszik az embereknek, minden villamost körbefotóztak, a gyerekek pedig elfoglalhatták a sofőr helyét, és a kisebbek nagy örömükre csengethettek is. Bár a szervízcsarnokokat idén is sokan járták végig, az utasok száma folyamatosan csökken Szegeden. „Míg 1993-ban a közösségi közlekedést a lakosok 60%-a választotta, mostanában 40% alatti arányt lehet feltételezni. Szeged városára nézve 2008-ban készült utoljára erről felmérés, akkor 47% volt az utasok aránya, de a jegy- és bérletárusításból befolyó bevételek csökkennek, vagyis kevesebb az utas” – közölte az SZKT nyílt napján a társaság ügyvezetője. Ezért is fontosak a társaság számára a nyílt napok, elkél a reklám a közösségi közlekedésnek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.