Közélet

Kecskési vasúti aluljáró: „Egynek minden nehéz, soknak semmi sem lehetetlen”

Kecskési vasúti aluljáró: „Egynek minden nehéz, soknak semmi sem lehetetlen”

2014. szeptember 17., szerda
Kecskési vasúti aluljáró: „Egynek minden nehéz, soknak semmi sem lehetetlen”
vasut02_gs

Széles körű civil összefogással, Nógrádi Tibor képviselőjelölt és Kothencz János polgármesterjelölt határozott támogatásával, lobbitevékenysége révén megoldódhat Szeged legsúlyosabb közlekedési infrastrukturális problémája.

Sajtóbeszélgetést szervezett kedden

Nógrádi Tibor

, Gyálarét, Klebelsbergtelep, Kecskéstelep, Szentmihály Fidesz-KDNP-L.É.T.-es önkormányzati képviselőjelöltje, melynek kiindulópontja a Délmagyarország szombati számában a kecskési sorompóról megjelent cikk volt. A politikus szerint az írás ugyan nagyon jól feltárta a problémát, ám a zárása pesszimistára sikeredett, és a valós lehetőségekkel szemben azt sugallta, hogy a jövőben nem nyílik reális esély a sorompó kiváltására. Erre pedig égetően nagy szükség volna, hiszen nem ritkán kilométeres hosszúságú sorok torlódnak fel a Kecskéstelepen található vasúti átjáró sorompója előtt: az utóbbi hónapokban előfordult, hogy a rókusi körforgalomig ért a kocsisor... „A hétvége során több tucat telefont kaptam a Nyitott Sorompó civil mozgalomtól, hogy mi is az ügyben az igazság. Ennek tisztázására hívtuk a szegedi sajtó négy prominens képviselőjét, ám sajnos a helyi napilap azóta megjelent újabb cikkében nem jött át a beszélgetés optimizmusa és tényanyaga. Nézzük akkor, mi is a valóság! A kecskési sorompó naponta körülbelül 5 órát tart összesen zárva, a várakozó hatalmas kocsisor több esetben nem jut át egy nyitásra, akár két sorompónyitásra is szükség van, hogy valaki átérjen. A sorompóval érintett területen 9000 ember lakik, és Mórahalom, Röszke és a határ túloldala is a működési körzetének tekintedő. Volt, hogy szirénázó mentőautó állt hosszan a lezárt út szegedi oldalán. Mivel a régi 5-ös útvonalat nemcsak választókerületem lakói használják, nem lokális problémáról van szó, hanem meggyőződésem szerint Szeged legsúlyosabb közlekedési infrastrukturális problémája ez! A citált hétvégi cikkben két műszaki megoldás szerepel aluljáró építésére, a gyomaendrődi és az érdi, mely beruházások értéke 2-2,5 milliárd forint. Ez nagy összegnek tűnik, de a hozadékához és a problémához viszonyízva nem is akkora: ha Gyomaendrőd megérdemelte, akkor Szeged is megérdemli. Ebben a helyzetben egy önkormányzati kampány időszakában egy helyi politikusnak az a feladata, hogy ha esély mutatkozik a megvalósításra, akkor ezt az esélyt ragadja meg. Ezért álltam a civilek közé, és a Nyitott Sorompó civil mozgalommal karöltve célul tűztük ki, hogy a 2014-2020-as uniós finanszírozási ciklusban az aluljáró megépüljön, és egy Klebelsbergtelep-Kecskés közötti összekötő út megépítésével a terület teljes közlekedési infrastrukturális problémáját megoldjuk.

Kothencz János,

a kormánypártok és a L.É.T. szegedi polgármesterjelöltje egy szóra magáénak érezte a problémát, illetve megoldásának halaszthatatlanságát, és önkormányzati választási programjába számonkérhetően bele is építette” – nyilatkozta a SZEGEDma.hu-nak Nógrádi Tibor. (Kothencz János egyébiránt Napi Gondolatok nevű videós sorozatának egyik epizódjában részletesen szólt a vasúti aluljáró

tervezett fejlesztéséről

).

nogradi_tibor_civilek_gs

A keddi sajtómegbeszélésen a civil mozgalom alapító tagjai,

Ördög László, Dani Károly

és

Dani Károlyné

is részt vettek, és kérték, hogy fogalmazzuk meg: Kecskéstelep lakosai a történelem során a közösség erejéből sok mindent megoldottak (útépítés, gázvezetés, közösségi terem és kápolna építése), és bíznak abban, hogy a már több száz fős és rövidesen több ezresre duzzadó Nyitott Sorompó mozgalom ki tudja lobbizni a vasúti aluljáró megépítését. Hisz gróf Széchenyi Istvánt idézve: „Egynek minden nehéz, soknak semmi sem lehetetlen”.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.