Írjon nekünk

Közélet

Haág Zalán: Egymilliárdot bukott Szeged a trolibeszerzésen!

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

DSC_2268

Darabonként mintegy 70 millió forinttal drágábban vásárolt trolibuszokat Szeged, mint most Budapest. Haág Zalán, a KDNP szegedi elnöke kijelentette: egymilliárd forintos kár érte a várost a piros trolik beszerzésekor.

Legalább egymilliárd forintos kár érte a várost a trolibusztender kapcsán, a darabonként 800 ezer euróba, vagyis mintegy 250 millió forintba kerülő járműveknél Budapesten idén 70 millióval olcsóbban vesznek trolikat. Haág Zalán, a KDNP szegedi elnöke sajtótájékoztatóján megjegyezte azt is, a szegediek csak a trolik színéről szavazhattak.

„Miért került egy szegedi trolibusz 800 ezer euróba? Ismerte-e a város első embere a trolibusztender minden részletét? Ha igen, akkor mivel magyarázza azt, hogy egymilliárd forinttal drágábban szerezték be ezt a tizenhárom járművet, mint amennyi indokolt lett volna?” – intézte Botka László polgármesterhez kérdéseit Haág. Hozzáfűzte, ha a városvezető nem ismerte a részleteket, akkor vizsgálja ki, hogy ki a felelős az indokolatlanul magas árú beszerzésért, és tegye meg a szükséges lépéseket. Emlékeztetett, egy 2009-2010-es közbeszerzésről van szó, akkor még MSZP-s többség volt a közgyűlésben. Arra is kíváncsi a szegedi KDNP, milyen módon kívánják megtéríteni az egymilliárdos kárt, mely összegből akár újabb trolikat is lehet vásárolni.

Vécsey Ágnes, az önkormányzat sajtófőnöke közleményt juttatott el szerkesztőségünkhöz, melyben leírják, hogy a trolibeszerzés nyílt, európai uniós közbeszerzési eljárásában a város az Ikarus-Skoda konzorciumtól szerezte be az önjáró, alacsonypadlós járműveket. Az ajánlati felhívás a támogató szervek előzetes jóváhagyásával jelenhetett meg, a döntés meghozatalában az uniós szervek képviselői is részt vettek. A helyi Fidesz másfél évig többszöri feljelentéssel akadályozta a járművek leszállítását, ezért érkeztek a tervezettnél másfél évvel később az új járművek.

Mint ismeretes, Szeged 13-tagú troliflottát rendelt a tendernyertes Ikarus–Skoda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós áron a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretein belül. A cégtársulás tagjai: a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Skoda Electric a. s. A járművek alacsony padlósak, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek és 124 utast szállítanak. A trolik önjárók, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 7 kilométert is képesek lesznek megtenni felső vezeték nélkül. Ahogy megírtuk a járműflotta utolsó darabja szeptemberben érkezett Szegedre. Az elektromos tömegközlekedése projektet hivatalosan szombaton 17 órától zárják a Dugonics téren egy ünnepség keretében, míg a Szegedi Közlekedési Kft. nyílt napot tart.

Hírzóna

Gyorsabb, olcsóbb és mindenki számára elérhető lesz a meddőségkezelés

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Novák Katalin szerint az emberi élet nem üzlet.

Tovább olvasom

Hírzóna

Rabok alkotásai díszelegnek néhány szegedi szociális intézményben

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Olajfestményeket, grafikákat és cérnaképeket ajánlottak fel a fogvatartottak.

Tovább olvasom

Közélet

Azt nem tudják, hogyan, csak azt, miben kellene együttműködni

Ez a tartalom archív! A cikkben szereplő információk a megjelenés óta megváltozhattak.

Megjelent:

Szerző:

Azt még nem tudják, miként valósítható meg az együttműködés, azt viszont már megfogalmazták, hogy milyen ügyekben szeretnének közösen fellépni.

Tovább olvasom

Aktuál